خبرگزاری کار ایران

جمعی از فعالان زن و کنشگران جامعه مدنی در نامه‌ای خطاب به روحانی؛

زمان تصویب منشور حقوق شهروندی را به تعویق بیندازید

کد خبر : ۱۲۹۲۸۰

در این نامه که به امضای بیش از سیصد تن از فعالان اجتماعی رسیده، از رئیس جمهور خواسته شده تا تصویب منشور حقوق شهروندی را به تعویق بیاندازد تا امکان و فرصت ایجاد یک گفتگوی ملی در عرصه عمومی برای همه گروه‌های اجتماعی در مورد منشور حقوق شهروندی فراهم شود.

جمعی از فعالان زن و کنشگران جامعه مدنی با نگارش نامه‌ای از حسن روحانی، تعویق زمان تصویب منشور حقوق شهروندی را خواستار شدند.

به گزارش ایلنا، در این نامه که به امضای بیش از سیصد تن از فعالان اجتماعی رسیده، از رئیس جمهور خواسته شده تا تصویب منشور حقوق شهروندی را به تعویق بیاندازد تا امکان و فرصت ایجاد یک گفتگوی ملی در عرصه عمومی برای همه گروه‌های اجتماعی در مورد منشور حقوق شهروندی فراهم شود.

در متن این نامه آمده است:

جناب آقای دکتر روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام،

ارائه منشور حقوق شهروندی از سوی دولت محترم یازدهم و در خواست بررسی و ارائه نظر از سوی مردم گامی مثبت و قابل اعتنا در راستای توجه به حقوق شهروندان در ایران است.

بدیهی است ارائه نظر گروه‌های مختلف مردمی پیرامون متن انتشار یافته مستلزم برخورداری از فضا، شرایط و زمان مناسب است. تصویب و نهایی شدن این منشور به عنوان سندی مهم و تاثیرگذار در زندگی و سرنوشت مردم، نیازمند بررسی‌های دقیق، زمان مناسب و امکان ایجاد گفت‌و‌گو و ابراز نظر تمام آحاد مردم است.

در واقع تصویب این سند می‌تواند پس از برپایی یک گفت‌و‌گوی ملی در عرصه عمومی انجام شود که در این صورت نیازمند زمانی بیش از یک ماه است. ما امضاء کنندگان این نامه از آن مقام محترم می‌خواهیم تا زمان اعلام نظر مردم تمدید گردد و همچنین امکان برخورداری تمام گروه‌های زنان، دانشجویان، فرهنگیان، دانشگاهیان، فرهنگیان، حقوقدانان، هنرمندان، نخبگان، فعالان مدنی، گروه‌های فکری - سیاسی - اجتماعی از فضا و شرایط مناسب برای برگزاری نشست‌های عمومی در این زمینه فراهم گردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز