خبرگزاری کار ایران

در بیانیه سه اتحادیه دانشگاه آزاد اسلامی مطرح شد؛

انتظار پاسخ شایسته به مطالبات جنبش دانشجویی

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۳۳۵

از دولت محترم یازدهم به عنوان منتخب مردم انتظار می رود ضمن حفظ مشی اعتدالی، پاسخگوی مطالبات مردم درحوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی باشد و به مطالبات جنبش دانشجویی پاسخی شایسته دهد. انتظار دیگری که از دولت محترم می رود، این است که برعهد خویش با مردم پایبند بماند و در راستای تحقق وعده های انتخاباتی گام استوار بردارد. جنبش دانشجویی نیز ضمن حفظ استقلال خویش و نقد منصفانه و دلسوزانه دولت، همراه و یاور او خواهد بود.

سه اتحادیه بزرگ دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت روز دانشجو بیانیه ای صادر کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، سه اتحادیه بزرگ دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت روز دانشجو بیانیه‌ای مشترک صادر کرده‌اند و در آن خاطرنشان کردند؛ از دولت محترم یازدهم به عنوان منتخب مردم انتظار می‌رود ضمن حفظ مشی اعتدالی، پاسخگوی مطالبات مردم درحوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی باشد و به مطالبات جنبش دانشجویی پاسخی شایسته دهد. انتظار دیگری که از دولت محترم می رود، این است که برعهد خویش با مردم پایبند بماند و در راستای تحقق وعده های انتخاباتی گام استوار بردارد. جنبش دانشجویی نیز ضمن حفظ استقلال خویش و نقد منصفانه و دلسوزانه دولت، همراه و یاور او خواهد بود.

متن این بیانیه در ادامه می آید:

بسمه تعالی

۱۶ آذرماه هر سال، یادآور جاری شدن خون سرخ سه تن از بهترین فرزندان این کشورکه فریاد آرمانخواهی، ظلم ستیزی و عدالت طلبی را طنین انداز کرد. روزی که فریاد عدالتخواهی دانشجویان در مقابل استبداد و استعمار قربانی گردید تا نهال ایستادگی در برابر ظلم پایدار بماند.

جنبش دانشجویی ایران در شرایط کنونی بواسطه روح استکبارستیزی که در باطن خود دارد، آرمان‌های عدالتخواهانه را سرلوحه خود قرار داده و خود را موظف می‌داند در راه نیل به این آرمانها گام بردارد. در آستانه روز دانشجو، جنبش دانشجویی اعتقاد به موارد ذیل را شرط اساسی تحقق آرمانهای خود می داند و تمام تلاش خود را در جهت دفاع از این عقاید موظف می داند:

۱ - ولایت فقیه و قانون اساسی: این اصل اساسی همواره در حساس ترین دوران های تاریخ انقلاب اسلامی به یاری نظام اسلامی آمده و ضامن بقاء حکومت اسلامی بوده است. جنبش دانشجویی معتقد است آنچه جمهوری اسلامی را امروز به عنوان قدرت اول منطقه و کشوری تاثیر گذار در معادلات جهانی مطرح کرده است، رهنمودهای ولایت فقیه در کنار حضور همیشگی ملت بصیر ایران بوده است. در عرصه مسائل داخلی نیز این اصل همواره منشأ همدلی و وحدت میان مسئولان، فصل الخطاب بوده و کشور را مصون داشته است. جنبش دانشجویی التزام و تبعیت به این اصل را بر خود واجب و تخلف از آن را اشتباه نابخشودنی می داند.

میثاق مشترک مردم و حاکمیت قانون اساسی است، التزام و احترام به آن وظیفه همه آحاد ملت می باشد. جنبش دانشجویی خود را موظف به حرکت در چارچوب قانون می داند و همه را جهت صیانت و تمکین به آن دعوت می نماید. جنبش دانشجویی از قوای سه گانه علی الخصوص دولت به عنوان مجری قانون اساسی انتظار دارد ضمن پایبندی به آن، تمام تلاش خود را جهت تحقق آن به کار گیرد.

۲ - حکومت پاسخگو: جنبش دانشجویی معتقد است تمامی ارکان حکومت، از آنجا که تصمیمات و رفتارشان به طور مستقیم با سرنوشت مردم و کشور آمیخته است باید خود را در برابر مردم پاسخگو بدانند. اعمال نظرات شخصی تصمیمات غیرکارشناسی، تقدم منافع شخصی و گروهی بر منافع ملی، قانون شکنی و… از مسائلی است که از جانب حاکومت غیرپاسخگو ناشی می شود. بنابراین پاسخگویی به افکار عمومی باید درصدر وظایف حکومت قرار گیرد.

۳ - آزادی بیان و اندیشه: طبق اصول صریح قانون اساسی، مردم در بیان نظرات و عقایدشان به شرط آنکه مخل مبانی اسلام و نظام نباشد آزادند. حریم خصوصی به رسمیت شناخته شده و هیچ کس را نمی‌توان به صرف داشتن اندیشه ای مواخذه کرد. جنبش دانشجویی انتظار دارد حکومت با افزایش سعه صدر در برابر منتقدان، زمینه‌ای فراهم گردد تا دلسوزان به نقدمنصفانه امور بپردازند و امورات کشور بر مدار اصلاح بگذرد. نمونه این امر را در ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی طبق منویات رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی)، توسعه و گسترش فضای باز سیاسی، تسهیل در دسترسی به منابع اطلاعات و شبکه‌های اجتماعی، توسعه احزاب و سازمان‌های مردم نهاد، آزادی مطبوعات و…، همه از موارد مؤکد جنبش دانشجویی است.

۴ - دانشجو و دانشگاه: دانشگاه مهد خردورزی، عقلانیت، آگاهی، اخلاق مداری و شور و نشاط جوانی و حرکت به سمت تعالی است. دانشجو به عنوان نماینده نخبه اجتماع در دانشگاه، منشاحرکت، تلاش و مظهر امید به آینده است. دانشگاه مهد تربیت مدیران آینده است که پویایی آن ضامن توسعه و پیشرفت کشور و نوید بخش مدیریت صحیح امور در آینده خواهد بود. دانشجو به عنوان قشر نخبه جامعه در کنار تحصیل و تهذیب، مطالبه های دارد که عمده آن برخواسته از مطالبه‌های عموم مردم است. توسعه زیرساخت‌های علمی و آموزشی و فراهم آوردن امکانات، رشد و توسعه تشکل‌های صنفی جهت صیانت از حقوق صنفی دانشجویان، داشتن حق تاسیس تشکل‌های اسلامی، در دانشگاه، ایجاد کرسی‌های آزاد اندیشی، حضور مستمر مسئولان در میان دانشجویان و شنیده شدن صدای دانشجو به عنوان صدای رسای بدنه نخبه اجتماع، از مهمترین مطالبات دانشجو و جنبش دانشجویی است که باید مورد توجه خاص حکومت اسلامی قرار گیرد.

۵ - اعتدال: میانه روی و اعتدال جزءمهم‌ترین آموزه‌های دینی به شمار می رود. مسیر توسعه و آبادانی کشور همواره از افراط و تفریط آسیب دیده است لذا جنبش دانشجویی اعتدال را هم در عرصه مدیریت کشور و هم در مسیر فعالیت‌های خود لازم و ضروری می داند. خلق حماسه سیاسی در انتخابات ۲۴ خرداد و انتخاب رویکرد اعتدال و تدبیر، موج امید را در میان مردم گسترش داده و نوید بخش آینده‌ای روشن برای کشور شده است. لذا جنبش دانشجویی انتظار دارد تا این اعتدال گرایی در خط مشی تمام ارکان حکومت، گروه‌های سیاسی، احزاب و… به عنوان شاخص قرار گیرد، تا بتوان با مدیریت عقلانی، کشور را از عرصه بحران‌ها رهانید و به سرمنزل مقصود هدایت کرد.

و اما دولت یازدهم:

از دولت محترم یازدهم به عنوان منتخب مردم انتظار می‌رود ضمن حفظ مشی اعتدالی، پاسخگوی مطالبات مردم درحوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی باشد و به مطالبات جنبش دانشجویی پاسخی شایسته دهد. انتظار دیگری که از دولت محترم می رود، این است که برعهد خویش با مردم پایبند بماند و در راستای تحقق وعده های انتخاباتی گام استوار بردارد. جنبش دانشجویی نیز ضمن حفظ استقلال خویش و نقد منصفانه و دلسوزانه دولت، همراه و یاور او خواهد بود.

جنبش دانشجویی بار دیگر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سه شهید علم و عمل و تبریک روز دانشجو به محضر تمام دانشجویان، اعتلای نام ایران عزیز را از خداوند متعال خواستار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز