خبرگزاری کار ایران

اطاعت:

نمی‌توانیم با دنیا در اعتراض یا بی‌طرفی باشیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۴۴۵

اگر همه سرمایه‌های ایران را در نظر بگیریم به ۵ یا ۶ هزار میلیارد دلار می‌رسد و این درحالی است که آمریکا سالیانه حدود ۱۲ هزار میلیارد دلار درآمد دارد و سرشاخ شدن با این قول بی‌شاخ و دم به نفع ما نیست.

نماینده مجلس ششم با بیان اینکه ۶۰ درصد از منابع نفتی دنیا در منطقه‌ای که ایران در آن قرار دارد موجود است، گفت: علاوه بر نفت بیش از ۷۰ درصد منابع گاز دنیا نیز در این منطقه است و به همین خاطر نمی‌توانیم با دنیا در اعتراض و یا بی‌طرفی باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جواد اطاعت در همایش سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار، که به مناسبت بزرگداشت روز دانشجو برگزار شد، با اشاره به موقعیت ژئواستراتژیک ایران ابراز کرد: ما در نظام قطبی جهان بین دو قدرت شرق و غرب قرار داریم که به قول کوهن موقعیت شکننده‌ای است.

وی با اشاره به تاریخ سیاسی ایران ابراز کرد: یکی از بندهای قرارداد ترکمنچای این بود که دولت روسیه ادامه سلطنت قاجار را در ایران باید تضمین کند که این نشان از نفوذ روسیه در این دوران داشت.

وی افزود: پس از جنگ جهانی دوم ایران تحت نفوذ ابرقدرت غرب قرار گرفت، اما نه به آن معنی که جزو مستعمره آمریکا باشد.

وی افزود: در نظام دو قطبی کشورهای مستقل امکان تنفس بهتری دارند، هرچند پس از فروپاشی شوروی اهمیت ژئواستراتژیک ایران ازبین رفت اما از لحاظ تأمین منابع انرژی اهمیت بسیار حیاتی ایفا کرد.

وی با اشاره به موقعیت ژئواستراتژیک ایران افزود: نفت خون صنعت مدرن است و چه بخواهیم یا نخواهیم در کانون توجه نظام بین المللی قرار داریم.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد از منابع نفتی دنیا در منطقه‌ای که ایران در آن قرار دارد موجود است، ابراز کرد: علاوه بر نفت بیش از ۷۰ درصد منابع گاز دنیا نیز در این منطقه است و به همین خاطر نمی‌توانیم با دنیا در اعتراض و یا بی‌طرفی باشیم.

وی توافق نامه ژنو را مثبت ارزیابی کرد و عنوان کرد: اگر از موقعیت خود خوب استفاده نکنیم علاوه براینکه تأثیرگذاری مثبت نخواهیم داشت بلکه تأثیرگذاری منفی نیز داریم و با توجه به تنگناهای خاصی که ایران در آن قرار دارد باید با گفتمان خود مسائل و مشکلات را پشت سر بگذاریم و پس از آنکه این توافقات جنبه حقیقی و عملی به خود بگیرد کشور از بحران خارج خواهد شد.

نماینده مجلس ششم ابراز کرد: اگر همه سرمایه‌های ایران را در نظر بگیریم به ۵ یا ۶ هزار میلیارد دلار می‌رسد و این درحالی است که آمریکا سالیانه حدود ۱۲ هزار میلیارد دلار درآمد دارد و سرشاخ شدن با این قول بی‌شاخ و دم به نفع ما نیست.

وی افزود: دولتمردان عصاره مردم هستند و اگر مردم در درون خود به پیشرفت و دموکراسی برسند در دولت نیز بروز پیدا می‌کند.

اطاعت خطاب به دانشجویان گفت: فعالیت‌هایتان را به گونه‌ای پیگیری کنید که حساسیت زا نباشد و به قول مهندس بازرگان گام به گام به پیش بروید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز