خبرگزاری کار ایران

نوبخت در جمع خبرنگاران: / ۳ /

بنای استفاده وسیع از بازنشستگان را نداریم

کد خبر : ۱۲۶۳۳۹

تبصره‌های لایحه بودجه ۹۳ در خلال این هفته به پایان رسید و امروز آخرین هماهنگی‌ها برای ارائه این لایحه از روز یکشنبه اینده یعنی اولین جلسه مجلس به عمل آمد.

سخنگوی دولت گفت: دولت نمی‌خواهد در سطح وسیعی از باز‌نشتسگان استفاده کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا محمد باقر نوبخت در ادامه سخنان خود در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران، با اشاره به مصوبات امروز هیات وزیران گفت: در جلسه امروز آخرین هماهنگی ها در خصوص لایحه بودجه ۹۳ صورت گرفت. بنابراین باید با افتخار و مباهات عرض کنم که همکارانم در حوزه معاونت برنامه ریزی و نطارت راهبردی رئیس جمهور و همچنین پرسنلی که در سراسر کشور در دستگاه اجرایی حضور داشتند طی همکاری فشرده، هماهنگی لایحه بودجه ۹۳ را بیش از انقصای مهلت قانونی آن که پانزدهم آذر ماه است به اتمام رساندند.

وی افزود: تبصره‌های لایحه بودجه ۹۳ در خلال این هفته به پایان رسید و امروز آخرین هماهنگی‌ها برای ارائه این لایحه از روز یکشنبه اینده یعنی اولین جلسه مجلس به عمل آمد.

نوبخت همچنین یاد آور شد: رئیس جمهور روز یکشنبه هفته آینده نه تنها با نطق خود مشخصات و امتیازات لایحه بودجه ۹۳ را در مجلس تبین می کند، بلکه عملکرد قانون برنامه پنجم در سال ۹۱ که جزو تکالیف قانونی دولت است را ارائه خواهد کرد. علاوه بر این کار باقی مانده بودجه سال گذشته که چگونگی اجرای احکام و ارقام قانون برنامه پنجم در سال ۹۲ بود را طی گزارشی به نمایندگان ارائه می دهد.

وی ادامه داد: به توجه به این که گزارش برنامه پنجم در سال ۹۲ در تعهدات قانونی دولت یازدهم نبوده است، اما این حق مجلس و مردم است که عملکرد قا نون برنامه پنجم در سال ۹۰ را بدانند. انشاء الله همچنین روز یکشنبه به همراه لایحه بودجه سال ۹۳ آثار ان در زندگی مردم نیز ارائه خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با تشکر از نمایندگان قوه مققنه گفت: به ویژه از رئیس مجلس که واقع‌بینانه جهت تعامل دو قوه همواره تلاش و مدیریت دارند تشکر می کنیم.

وی ادامه داد: روز گذشته طرحی در خصوص به کارگیری بازنشستگان در مشاغل اجرایی و ستادی با قید دو فوریت مطرح شدکه طبق ماده شصت و پنج قانون برنامه پنجم دولت اجازه داشت از این افراد در مشاغل اجرایی استفاده کند.

وی افزود: با قانونی که در مجلس تصویب شد دولت می تواند از خدمات ۲۴ نفر از بازنشستگان موجود استفاده کند. البته پیشنهاد طراحان در خصوص لغو این مصوبه در مجلس موردتوجه قرار گرفت که رای نیاورد.

نوبخت بااعلام این که جمع بازنشستگانی که از آنها در دولت هفتم و هشتم دعوت شد ششصد و شصت و نه نفر بود، گفت: در دولت نهم و دهم نیز جمع شاغلین بازنشسته ۹۸۴ نفر بود. در حالی که دولت یازدهم تاکنون از ۲۴ نفر استفاده کرده است. البته نگرانی برخی نمایندگان مجلس برای اشتغال جوانان قابل درک است و قرار نیست عر صه ها به غیر از جوانان واگذار شود.

نوبخت تصریح کرد: رئیس جمهور تاکید کرده است که از جوانان و به ویژه زنان در امور اجرایی کشور استفاده خواهد کرد، اما ما فرصت برای آزمون و خطا در پست های حساس را نداریم.

وی ادامه داد: خوشبختانه این فرصت فراهم شد تا کشور از تجارب معدودی از بازنشستگان استفاده کند که این منافع ملی را در پی خواهد داشت. ضمن این که روز یکشنبه پس از رو نمایی از لایحه بودجه ۹۳ توسط رئیس جمهور در همان روز یا روز پس از آن بنده در مصاحبه ای تفصیلی با اصحاب رسانه فراتر از ارقام کلی رئیس جمهور را با جزئیاتی که امکا ن ارائه آن در نطق کوتاه رئیس جمهور نیست اعلام خواهم کرد.

نوبخت در پاسخ به این سوال که ۲۴ بازنشسته اشاره شده جزو وزراهستند، گفت: وزرا جزو این افراد نبودند بلکه برخی استانداران و معاونین وز راء مد نظر طراحان این طرح بودند. لاز م است بار دیگر تاکید کنم که ما نیز به حضور جوانان در صحنه اجرایی کشور معتقد هستیم و دولت نمی‌خواهد در سطح وسیعی از باز نشتسگان استفاده کند، بنابراین ما دغدغه طراحان را مدنظر قرار می‌دهیم و به شکل محدودی از این مجوز قانونی استفاده‌خواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز