خبرگزاری کار ایران

قنبری در گفت‌وگو با ایلنا:

گفتمان اصولگرایان ضعیف شده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۸۰۷

کسانی که در انتخابات اخیر ریاست جمهوری عنوان اصولگرایان را با خود به همراه داشتند از گفتمانی متفاوت با گفتمان اصولگرایان استفاده می‌کردند که در واقع به گفتمان اصلاح طلبی نزدیک‌تر بود / تغییر شیوه نگرش مردم و افزایش آگاهی آن‌ها در حال حاضر به لحاظ گفتمانی به نفع پایگاه اصلاح طلبان است.

یک نماینده پیشین مجلس معتقد است: توان گفتمان اصولگرایان ضعیف شده است و کسانی که در انتخابات اخیر ریاست جمهوری عنوان اصولگرایان را با خود به همراه داشتند از گفتمانی متفاوت با گفتمان اصولگرایان استفاده می‌کردند که در واقع به گفتمان اصلاح طلبی نزدیک‌تر بود.

داریوش قنبری در گفتگو با ایلنا، در پیش بینی خود از چگونگی حضور اصولگرایان در انتخابات مجلس آیندهٰ با اشاره به شکست اصولگرایان در دور یازدهم انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: یکی از دلایل شکست اصولگرایان در انتخابات اخیر ریاست جمهوری را می‌توان چند دستگی و عدم تفاهم و نرسیدن به کاندیدایی واحد عنوان کرد.
وی در توضیح این مطلب با بیان اینکه در آغازٰ یک نام اصولگرایی بود که آن‌ها را دور هم جمع می‌کرد، افزود: اصولگرایان به لحاظ تشکیلاتی به چندین قسم تقسیم شده‌اند که بعضی از آن‌ها نیز از جنبه گفتمانیٰ به جریان اصلاح طلبان نزدیک هستند.
این نماینده پیشین مجلس با اشاره به دیدگاه سلبی اصولگرایان به جریانات اصلاح‌طلبی خاطر نشان کرد: با شکست اصولگرایان در خصوص تحقق شعارهایشانٰ این جریان به یک جریان کاملا حاشیه‌ای به لحاظ گفتمانی تبدیل شده است که برنامه چندانی هم برای اداره کشور ندارند.
وی کنار کشیدن اصلاح طلبان از عرصه سیاسی و شعارهای اقتصادی اصولگرایان را عاملی موثر در پیروزی اصولگرایان در دوره‌های گذشته عنوان کرد و گفت: در حال حاضر این رویکرد سلبی دیگر اعتبار خود را از دست داده است و آن‌ها نه تنها نتوانستند شعارهای خود را محقق کنند، بلکه وضعیت بد‌تر هم شد.
قنبری افزود: رکود و تورمٰ کاهش ارزش پول ملی، ٰبیکاریٰ، فقر فزاینده مردم ٰو عقب ماندگی جدی از اقتصادهای منطقه و ناتوانی در تحقق اهداف مطرح شده در چشم انداز ۲۰ساله از پیامدهای مدیریت اصولگرایان در عرصه اقتصادی کشور است.
وی با بیان اینکه توان گفتمان اصولگرایان ضعیف شده است، گفت: کسانی که در انتخابات اخیر ریاست جمهوری عنوان اصولگرایان را با خود به همراه داشتند از گفتمانی متفاوت با گفتمان اصولگرایان استفاده می‌کردند که در واقع به گفتمان اصلاح طلبی نزدیک‌تر بود.
قنبری در ادامه توضیح داد: به جز یک عده معدودٰ، اکثر اصولگرایان در خصوص سیاست خارجی نیز همصدا با یکدیگر سیاست خارجی احمدی‌نژاد را زیر سوال بردند و در خصوص آزادی‌های فردی و اجتماعی هم برخی ازکاندیاهای اصولگرایی با بهره گیری از چارچوب‌های اصلاح طلبی سخنان متفاوتی از جریان اصولگرایی مطرح می‌کردند.
وی گفتمان رضایی و قالیباف دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری اخیر را نیز گفتمانی اصلاح طلبانه توصیف کرد و گفت: با این استدلال می‌توان رای آن‌ها را در سبد اصلاح طلبان قرار داد.
قنبری تغییر دیدگاه‌های مردم و کسب تجربه‌های جدید آن‌ها در خصوص دانش سیاست و دیگر مسائل جامعه را دلیلی دیگر در ناتوانی اصولگرایان در طرح مجدد شعارهای عوام فریبانه عنوان کرد و گفت: تغییر شیوه نگرش مردم و افزایش آگاهی آن‌ها در حال حاضر به لحاظ گفتمانی به نفع پایگاه اصلاح طلبان است.
وی ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر دولت لوایحی را در جهت رفع مشکلات مردم ارائه می‌کند اما مجلس به دلایل سیاسی مانع می‌شود، تاکید کرد: با توجه به اینکه مجلس فعلی مشغول سنگ اندازی در کار دولت است اصلاح طلبان با انسجام و وحدت خود و سرمایه گذاری در پایگاه‌های مردمی باید بکوشند که مجلسی شکل بگیرد که اراده مردم را به نمایش بگذارد نه اینکه ترمزی برسر اقدامات مفید دولت باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز