خبرگزاری کار ایران

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری:

ارائه نقد دلسوزانه همراه با راه‌حل از وظایف اصولگرایانه ماست

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۳۹

جبهه پیروان خط امام و رهبری و اعضایش در حمایت از دولت هر کاری که لازم باشد انجام خواهد داد / منوچهر متکی همچنان نائب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری است.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: ما وظیفه انقلابی و اصول گرایانه خود می‌دانیم که با ارائه نقد و نظر دلسوزانه و منصفانه همراه با راه حل؛ دولت را در انجام وظایف خود یاری دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ کمال سجادی در نشست خبری جامعه اسلامی مهندسین که صبح امروز(۵ آذر) برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: بسیج طبق تعابیر بلندی که مقام معظم رهبری داشته‌اند از رویش‌های انقلاب اسلامی است و باعثتداوم ثبات و توسعه کشور در همه عرصه‌ها محسوب می‌شود.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری در جمع بسیجیان گفت: سخنان ایشان به ویژه در آستانه مذاکرات هسته‌ای در خصوص ریشه یابی استکبار و‌تر فندهای آنٰ خطاب به بسیجیان و جهان به مانند همیشه بسیار مفید و کارساز بود.

وی؛ کلید واژه نرمش قهرمانانه را که از جانب مقام معظم رهبری مطرح شد؛ به عنوان مانور هنرمندانه‌ای توصیف کرد که در ‌‌نهایت منجر به موفقیت‌های دیپلماتیک شد.

سجادی با تاکید بر ضرورت قدرت درون زا گفت: ما باید قدرت درون زا را با مدیریت صحیح و با برطرف کردن ضعف مدیریت در نظام اقتصادی کشور داشته باشیم.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم عسگر اولادی و اشاره به سوابق درخشان ایشان درخصوص مبارزه با ظلم و استکبار در قبل و بعد از انقلاب؛ درمورد جانشینی ایشان با بیان اینکه تا بعد از مراسم چهلم ارتحال ایشان؛ جانشینی تعیین نخواهد شد، گفت: در این فاصله قرار است دبیران کل اعضا و تشکلهای سیاسی با رجوع به اعضای حزب و جمع بندی و مدیریت نظرات به ویژه در شورای مرکزی برای جانشینی ایشان تصمیمات لازم اتخاذ گردد.

سجادی درخصوص مواضع جبهه پیروان خط امام و رهبری نسبت به موضوع ملی هسته‌ای آنچه که پس از مذاکرات سخت و پیچیده توسط هیئت دیپلماتیک ایران با ریاست دکتر ظریف به دست آمد را یک پیروزی ملی عنوان کرد که موجب تقدیر و تشکر مقام معظم رهبری شد و گفت: این پیروزی در سطح جهان نیز دارای انعکاس گسترده‌ای بود که توجه جهانیان را به نظام جمهوری اسلامی با عنوان یک نظام منطقی به خود جلب کرد.

وی در ادامه افزود: این توافقات در صورتی که گروه ۱ + ۵ حسن نیت داشته باشد؛ می‌تواند به عنوان یک نقشه راه برای موفقیت‌های نهایی درنظر گرفته شود.

سجادی؛ حق غنی سازی را جزء مهم راه‌حل این مناقشات توصیف کرد و گفت: یکی از درجات حسن نیتی که غرب می‌تواند از خود نشان دهد این است که تحریم‌هایی که به صورت ظالمانه و غیرقانونی علیه ایران وضع کرده را به طور کامل از میان بردارد.

وی همچنین درمورد مواضع جبهه پیروان خط امام و رهبری در ارتباط با دولت یازدهم اظهار داشت: جبهه پیروان خط امام و رهبری در زمان حیات مرحوم عسگراولادی پس از پیروزی آقای روحانی ریاست ایشان را تبریک گفته و به ویژه پس از فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص حمایت همه نهاد‌ها از دولت، جبهه و اعضایش در حمایت از دولت هر کاری که لازم باشد؛ انجام خواهد داد.

وی همچنین نگاه حمایتی و تقدیری درخصوص کارهای مثبتی که دولت در سیاست‌های کلان و رفع نیازهای اساسی کشور انجام داده است را از مواضع اصولی جبهه پیروان خط امام و رهبری عنوان کرد و افزود: ما وظیفه انقلابی و اصولگرایانه خود می‌دانیم که با ارائه نقد و نظر دلسوزانه و منصفانه همراه با راه‌حل؛ دولت را در انجام وظایف خود یاری دهیم.

وی با ابراز خرسندی از دولت تدبیر و امید برای بکارگیری افراد باتجربه و معتدل در کابینه خود گفت: این انتظار از دولت وجود دارد که با نگاه فراجناحی درخصوص بکارگیری نیروهای متعهد و انقلابی و متخصص صرف وابستکی به یک جناح خاص را مدنظر قرار ندهد و از نیروهای اصولگرا که بخش عظیمی از نیروهای توانمند کشور را تشکیل می‌دهند نیز در اداره کشور استفاده شود.

سجادی ضمن اشاره به حمله تروریستی اخیر در کنار سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان ضمن محکوم کردن این اقدام جنایتکارانه، ایستادگی و عکس‌العمل علمای اصیل اسلامی را در مقابل فتواهای جاهلانه و ضداسلامی این دسته از به اصطلاح روحانیون ضروری عنوان کرد و گفت: متاسفانه ما در خاورمیانه شاهد فعالیت عده‌ای هستیم که خود را روحانی می‌دانند و با صادر کردن فتواهای غیرمعقول باعثترویج خرافه می‌شوند.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص استعفای منوچهر متکی و عدم پذیرش استعفای ایشان از جانب مرحوم عسگراولادی توضیح داد: منوچهر متکی همچنان نائب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری است و ایشان از سرمایه‌های اصول گرایی و جبهه پیروان خط امام و رهبری است که آینده سیاسی خود را نیز خود تعیین می‌کند.

سجادی در خصوص برنامه‌های انتخاباتی اصولگرایان و به طور مشخص جبهه پیروان خط امام و رهبری برای انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی گفت: از آنجا که خبر‌های رسیده حاکی از این است که جناح مقابل درحال تمهید مقدماتی برای فعالیت در عرصه انتخابات مجلس هستند، به طور طبیعی ما نیز به عنوان جناح رقیب فعالیت‌هایی را در این خصوص آغاز کردیم که بحث‌های داخلی در رابطه با انتخابات و وحدت و تجمیع اصولگرایان در بعضی از این تشکل‌ها ازجمله این اقدامات می‌باشد.

وی همچنین افزود: درخصوص نوع تعامل و ارتباط با تشکل‌های دوست و برادر باتوجه به تاکید مرحوم عسگراولادی بر همکاری این تشکل‌ها با هم؛ به زودی این فعالیت‌ها در جبهه پیروان خط امام و رهبری آغاز خواهد شد.

سجادی در خصوص ارزیابی دولت یازدهم نسبت به احزاب گفت: ما باید منتظر باشیم که زمان بیشتری از اظهارنظر‌ها و فعالیت‌های آقای روحانی بگذرد تا بتوان به طور کامل راجع به این موضوع اظهارنظر کرد اما از شواهد چنین برمی‌آید دولت یازدهم تعامل خوبی با احزاب و تشکل‌های سیاسی داشته باشد و به نظر می‌رسد ایشان علاقه زیادی در تشویق و تعامل دو جانبه احزاب از خود نشان می‌دهند.

وی در ارزیابی عملکرد دولت نیز توجه دولت به تجربه اشخاص در سایر بخش‌ها را یک ویژگی مثبت عنوان کرد و گفت: امیدواریم با مجاهدت‌های بسیاری که دولت در جهت رفع مشکلات اقتصادی و سایر بخش‌ها از خود نشان داده است؛ بسیاری از مشکلات مرتفع شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز