خبرگزاری کار ایران

در نشست اصلاح‌طلبان مطرح شد:

اصلاح طلبان در دوره اعتدال بهتر می‌توانند به کشور خدمت کنند

کد خبر : ۱۲۲۹۸۴

اصلاح طلبان در دوره اعتدال بهتر می‌توانند به کشور خدمت کنند / دولت دست افرادی افتاده که عاقلند. مهم نیست که چقدر دوست و رفیق ما هستند / آن می‌خواست مدیریت جهانی کند درحالیکه نمی‌توانست آسیب‌های اجتماعی را برطرف کند.

نخستین نشست هم‌اندیشی احزاب و گروه‌های اصلاح طلب استان همدان؛ پنجشنبه گذشته؛ در تالار فجر این شهرستان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این نشست نمایندگان گروه‌های اصلاح طلب به بیان دیدگاه و نقطه نظرات خود درباره تعامل با دولت اعتدال و تدبیر پرداختند.

حمیدرضا جلایی پور(فعال اصلاح طلب و استاد دانشگاه) در این نشست؛ طی سخنانی با تشریح وضعیت جامعه ایران طی ۸ سال گذشته به راهبردهای اصلاح طلبان در دوره اعتدال اشاره کرد. وی گفت: در ۸ سال گذشته آسیب‌های اجتماعی آنچنان دامنه دار و وسیع شده بود که امکان بروز بحران‌های بزرگ اجتماعی وجود داشت.

وی افزود: باید خدا را شکرگزار باشیم که مردم به صحنه آمدند و در انتخابات ۲۴ خرداد، تندروها را ناامید کردند.

جلایی پور با کالبدشکافی آسیب‌های اجتماعی در ۸ سال گذشته یادآور شد: آشفتگی اجتماعی سبب شده بود که بی‌اعتمادی رواج پیدا کند و براساس آن یکپارچگی اجتماعی از بین برود. درحالیکه دولت می‌باید به عنوان نماد صداقت و راستگوئی عمل کند، متاسفانه خود به الگویی برای عملکرد غیرشفاف تبدیل شد تا جایی که با ارائه آمارهای غلط و بدون استفاده از پنجره‌ای برای رصدکردن رخدادهای جامعه، جامعه را به سمتی بردند که مردم احساس کردند ارزش‌های اجتماعی رنگ باخته و توان یکپارچگی خودشان ازدست می‌رود.

این فعال اصلاح طلب در ادامه سخنان خود با بیان این نکته که دولت در ایران بزرگترین و سازمان یافته ترین و ثروتمندترین و پرجمعیت ترین نهاد است، گفت: در آلمان از هر ۱۳ نفر یک نفر از دولت حقوق می‌گیرد. در ایران از هر ۳ نفر یک نفر ازدولت حقوق می‌گیرد.

وی به ویژگی دیگر دولت اشاره کرد و افزود: آن دولت خیلی پرمدعا بود. مدیریت جهانی می‌خواست بکند در حالی که نمی‌توانست آسیب‌های اجتماعی را برطرف کند. درحالیکه پول نفت مستقیم بر سر سفره دولت می‌آید. این ماشین بزرگ بدون مانیتور حرکت می‌کرد.

جلایی پور همچنین به مشکلات موجود در مدیریت دولت قبل پرداخت و گفت: اغلب آسیب‌های اجتماعی در ۸ سال گذشته تشدید شد درحالیکه موقعیت ویژه داشتیم. درآمد ۸۰۰ میلیاردی دولت در داخل و موقعیت ضعیف آمریکا که در عراق و افغانستان گیر افتاده بود؛ می‌توانست شرایط را به نحوی پیش ببرد که بحران‌های اجتماعی حل و فصل شود اما نتوانستند چنین کاری کنند.

وی سپس به دلائل پیروزی اعتدال گرایان در انتخابات پرداخت و آن را در رفتارهای اصلاح طلبانه ریشه یابی کرد و افزود: مردم در انتخابات تندروها را غافلگیر کردند. سرمایه اصلاح طلبی در کشور و حفظ انسجام آنها باعثشد تا هنگامی که هاشمی و خاتمی سه روز قبل از انتخابات ائتلاف را اعلام کردند، مردم از آن استقبال کرده و به میدان آمدند.

وی در ادامه به نقش اصلاح طلبان دردولت جدید اشاره کرد و گفت: اصلاح طلبان در دوره اعتدال بهتر می‌توانند به کشور خدمت کنند. شفاف شدن جامعه بخاطر گسترش ارتباطات و رسانه‌ها سبب شد تا قدرت کلام و روشنگری بر فشار و تهدید غلبه کند. در جامعه رسانه‌ای صدا با تاخیر هم برسد خوب است. ازاین رو در انتخابات ۲۴ خرداد رسانه‌های کوچک بر رسانه‌های بزرگ پیروز شدند.

جلایی پور ابراز امیدواری کرد که خردمندی در دولت تدبیر و امید کشور را از بحران‌های گذشته نجات دهد.

وی افزود: امروز دولت دست افرادی افتاده که عاقلند. مهم نیست که چقدر دوست و رفیق ما هستند. دارند عقلانیت را ارائه می‌دهند. در دوره فعلی مهمترین کار ما حفظ انسجام است همان انسجامی که در شرایط سخت نگذاشتیم ازدست برود.

این فعال اصلاح طلب در پایان به راهبردهای اصلاح طلبان دردوره اعتدال پرداخت و گفت: امروز باید راهبردهای پخته به مردم بدهیم. تشکل‌ها و شخصیت‌های سیاسی نباید. توهمات و آرزوهایشان را به مردم انتقال دهند بلکه باید واقع بین باشند. امروز با حکمرانمی خوب می‌توان به جامعه‌ای پیشرفته و عزتمند دست یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز