خبرگزاری کار ایران

مجمع جهانی صلح اسلامی در بیانه‌ای عنوان کرد:

حمایت دولت‌ها از گروههای تروریستی جنایت علیه بشریت است

کد خبر : ۱۲۲۳۰۸

مجمع جهانی صلح اسلامی تاکید دارد که توسعه و استقرار گفتمان صلح عادلانه در منطقه و جهان، می‌تواند زمینه‌ای اطمینان بخش برای پیشگیری و مقابله جهانی با پدیده شوم تروریسم را فراهم سازد.

مجمع جهانی صلح اسلامی، با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی علیه سفارت ایران در بیروت، بر لزوم پیگیری گفتمان صلح عادلانه به منظور تضمین صلح و عدالت در جهان و پیشگیری و مقابله موثر با هرگونه تروریسم در منطقه و جهان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، مجمع جهانی صلح اسلامی اعلام کرد: استفاده از پشتوانه‌های دولتی برای ایجاد، تجهیز و توسعه گروههای تروریستی تکفیری و تشویق آن‌ها به ارتکاب کشتار و تخریب مردم، جنایتی علیه بشریت است.

متن کامل بیانیه مذکور به شرح زیر است:

دشمنان صلح و عدالت در منطقه و جهان، همچنان از تروریسم به عنوان شیوه و مجرائی برای تعقیب اهداف خود و تقابل با حقوق بشریت و جامعه بین المللی بهره می‌گیرند. اقدام تروریستی علیه سفارت ج. ا. ایران در بیروت که به شهادت رایزن فرهنگی کشورمان و کشته و مجروح شدن تعدادی از دیگر شهروندان لبنانی و خارجی انجامید، نمونه‌ای از راهبرد تروریسم دولتی و غیردولتی برگرفته از نظام سلطه و حامیان منطقه‌ای آن‌ها است. ‌‌ همان نظامی که با پاشیدن بذر نفاق میان ملت‌ها و تشکیل گروههای تروریستی در عناوین و قالب‌های مختلف، عدالت و آرامش ملت‌ها را نشانه رفته و به صورت مکرر از آن‌ها جهت تامین منافع خود بهره گرفته است. ‌گاه گروههای تروریستی با دستاویز ایجاد دموکراسی و آزادی، به جنگ با دولتهای حاکم و کشتار ملت‌ها فرستاده می‌شوند و‌گاه برای بمب گذاری و عملیات انتحاری بکارگیری می‌شوند. در هر حال، تروریسم زائیده سلطه‌گری، بی‌عدالتی و قدرت طلبی بازیگران نامشروع و قدرتهائی است که منافع خود را در مسیر ناآرامی و بی‌ثبات کردن جوامع و روابط بین المللی جستجو می‌کنند.
استفاده از پشتوانه‌های دولتی برای ایجاد، تجهیز و توسعه گروههای تروریستی تکفیری و تشویق آن‌ها به ارتکاب کشتار و تخریب مردم، جنایتی علیه بشریت است.
مجمع جهانی صلح اسلامی ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی، شهادت رایزن فرهنگی کشورمان در بیروت را تسلیت عرض می‌نماید.
مجمع جهانی صلح اسلامی همچنان تاکید دارد که توسعه و استقرار گفتمان صلح عادلانه در منطقه و جهان، می‌تواند زمینه‌ای اطمینان بخش برای پیشگیری و مقابله جهانی با پدیده شوم تروریسم را فراهم سازد. در این می‌ان، مسئولیت دولت‌ها، نظام بین المللی و مجامع مردم - نهاد در مقابل اقدام تروریستی مذکور به ویژه بررسی، تعقیب و مجازات عاملین آن و همچنین شناسائی دولت‌ها و بازیگرانی که در تمهید، دستوردهی و فراهم کردن زمینه‌های ارتکاب آن سهیم بوده‌اند، امری قطعی و مستند به معاهدات بین المللی موجود و همچنین مورد مطالبه افکار عمومی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز