خبرگزاری کار ایران

بیانیه جامعه اسلامی دانشجویان در محکومیت حوادثتروریستی اخیر بیروت

کد خبر : ۱۲۲۱۵۶

جامعه اسلامی دانشجویان با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن انفجار روز گذشته در مقابل سفارت ایران در بیروت، از تیم مذاکره‌کننده ایران با ۱ + ۵ اعلام حمایت کردند.

جامعه اسلامی دانشجویان با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن انفجار روز گذشته در مقابل سفارت ایران در بیروت، از تیم مذاکره‌کننده ایران با ۱ + ۵ اعلام حمایت کردند.

به گزارش ایلنا، متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

و من یفعل ذلک عدوانا " و ظلما " فسوف نصلیه نارا " وکان ذلک علی الله یسیرا(۳۰ سوره نساء)

و هرکس چنین کند(به جان مردم دست ظلم دراز کند) از روی دشمنی و ستمگری، پس او را بزودی در آتش دوزخ در آوریم و این کار(یعنی انتقام کشیدن از ظالمان) برای خدا آسان است.

در روزهایی که امت اسلام، هنوز در سوگ سومین امام همام خود است، امامی که در روز عاشورا به دست جهل انسان‌های به ظاهر مسلمانی که به هیچ عنوان نور الهی در دل و جانشان نفوذ نداشت، شهید شد، شاهد اتفاقی بودیم که به همه مسلمانان آموخت(کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا).

در روز گذشته شاهد آن بودیم که تکفیری‌های وهابی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در خاک کشور لبنان حمله انتحاری نمودند و انسان‌هایی بی‌گناه از جمله رایزن فرهنگی ایران در کشور لبنان را به شهادت رساندند.

در نهایت تأثر و تأسف، این گروه‌های انحراف یافته از دین که توسط بعضی از کشورهای مرتجع عرب حمایت مالی و معنوی می شوند، باز به اقدامی شنیع دست زدند که مهر تاییدی بود بر ضلالت این جماعت نادان. اینان به تعدی و بی حرمتی به بارگاه اهل بیت پیامبر(ص) و یاران با وفایش در سوریه بسنده نکردند و اکنون به جهانیان می‌خواهند اثبات کنند که اگر مسلمانی راه قرآن و عترت پیامبر را در پیش بگیرد، در مقابل او می‌ایستند و از هرگونه اقدام ناجوانمردانه‌ای دریغ نخواهند کرد.

اما چنین اقدامی در این لحظه بسیار حساس موجود در منطقه و جهان، حکایت از سناریوهای گوناگون در سایه این اتفاق دارد. در این برهه از زمان که محور مقاوت در جبهه‌های حق علیه باطل در خاک سوریه به پیروزی‌های بزرگ و تحسین برانگیزی دست یافته و در روزهای گذشته جهان شاهد آن بود که دبیرکل حزب‌الله لبنان با اقتدار تمام در میان ملت لبنان حاضر می‌شود و از مواضع مقاومت در برابر گزافه‌گویی‌های سران صهیونیست، سخن می‌راند و همچنین با شروع دور جدیدی از مذاکرات میان جمهوری اسلامی ایران با کشورهای ۱ + ۵ در ژنو و مخالفت آشکار سیاستمداران اسرائیلی و عربستانی با هرگونه توافق با ایران و وارد کردن فشار به کشورهای اروپایی و تلاش بی وقفه لابی های صهیونیستی در خاک آمریکا برای تشدید تحریم ها علیه ایران را به این نتیجه می رساند که اسرائیل و عربستان در پی آن هستند که از طرفی روحیه استوار محور مقاومت را تضعیف کنند و برای ملت ایران، قبل از مذاکرات هسته ای با کشورهای غربی، خط و نشانی بکشند که شاید ایران از حق مسلم ملت شهید پرور خود دست بکشد و میدان را برای دشمن خود خالی نماید و در کمال ضعف به نوعی پاسخ تهدید دبیرکل حزب‌الله را داده باشند.

اکنون جنبش بیدار دانشجویی از جامعه جهانی به خصوص سازمان ملل و دبیر کل آن سازمان، که داعیه دفاع از حقوق بشر را دارد، تقاضا تقاضا می‌کند مساله را به صورت جدی پیگیری کند و در مقابل بانیان این‌گونه اعمال تروریستی بایستد و تنها به محکومیت اکتفا نکنند و همچنین به تمام کشورهای غربی هشدار می‌دهیم که دست‌های حمایت خود را از سر این گروه‌های افراطی و تسلیح کردن آنها بردارند که زمانی فرا خواهد رسید که این پشتیبانی از تروریسم، گریبانگیر آنها نیز خواهد شد.

اما تشکل جامعه اسلامی دانشجویان بر خود لازم می‌بیند که حمایت خود را از محور مقامت اسلامی و تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران اعلام نماید و با استناد به بیانات ولی امر مسلمین جهان، اینان فرزندان انقلابند و باید تحت حمایت همه آحاد جامعه قرار بگیرند و از آنها نیز در خواست داریم که همواره مدافع حقوق حقه ملت ایران باشند و بدانند دعای خیر مردم پشت سرشان است.

و من الله توفیق

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز