خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده کل ارتش:

بیان تاریخ دفاع مقدس باید بر مبنای واقعیات باشد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۳۷۰

در جریان سوسنگرد نیز حضرت امام(ره) زمانی که فرمودند: «سوسنگرد تا فردا باید آزاد شود» در واقع این جمله اشاره ولایت بود و موجبات شکست حصر سوسنگرد را فراهم کرد.

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: در بیان تاریخ دفاع مقدس بهتر است به تعبیر مقام معظم رهبری هر آنچه در واقعیت اتفاق افتاده است، نه کم و نه زیاد آن بازگو شود.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی ارتش، مراسم اختتامیه دومین همایش تحلیل عملیات‌های غرب اهواز با محوریت عملیات آزادسازی سوسنگرد با حضور حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر سیدعبدالرحیم موسوی جانشین فرماندهی کل ارتش و تعداد دیگری از مسئولان عالیرتبه نیروهای مسلح در محل دانشگاه فرماندهی و ستاد(دافوس) ارتش برگزار شد.
امیر موسوی در این مراسم با اشاره به نقش کلیدی و حساس مقام معظم رهبری در عملیات آزادسازی سوسنگرد گفت: توفیقات رزمندگان اسلام در این عملیات سرنوشت‌ساز تنها یک ورق از دفتر حضور مقام معظم رهبری در هشت سال دفاع مقدس است و همانگونه که ما تاکنون نتوانسته‌ایم بیش از یک سطر از کتاب قطور دفاع مقدس را بیان کنیم به‌‌ همان میزان نیز به نقش محوری معظم‌له در سالهای دفاع مقدس بسیار اندک پرداخته شده است.
وی در ادامه با اشاره به لحظه وداع حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) از حضرت زینب(س)، اظهار داشت: حضرت زینب(س) با اشاره امام حسین(ع) آرام شدند و این اشاره ولایت است که همیشه راه را نشان می‌دهد و آرام بخش و تسکین دهنده و یا عزت آفرین و موفقیت آفرین است. در جریان سوسنگرد نیز حضرت امام(ره) زمانی که فرمودند: «سوسنگرد تا فردا باید آزاد شود» در واقع این جمله اشاره ولایت بود و موجبات شکست حصر سوسنگرد را فراهم کرد.
موسوی همچنین تصریح کرد: در بیان تاریخ دفاع مقدس بهتر است به تعبیر مقام معظم رهبری هر آنچه در واقعیت اتفاق افتاده است، نه کم و نه زیاد آن بازگو شود و لذا اینکه برخی سال اول جنگ را تعبیر شکست می‌کنند منصفانه نیست چراکه بسیاری از پیروزی‌ها و دستاوردهای ارزشمند سال‌های دفاع مقدس از جمله عملیات غرورآفرین ۱۴۰ فروندی در اول مهرماه ۵۹،۲۶ آبان ماه ۵۹، سالروز شکست آزادسازی سوسنگرد، ۷ آذر ۵۹، سالروز نیروی دریایی که در این روز نیروی دریایی ارتش بعثبه طور کلی در هم کوبیده شد و… همه در سال اول جنگ رقم خورده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز