خبرگزاری کار ایران

دبیر‌کل حزب موتلفه اسلامی:

عسگراولادی اعتقاد داشت که اکثریت نباید کارش به دیکتاتوری بکشد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۷۸۶

عسگر اولادی در تصمیم‌گیری‌های جمعی به جای ساکت کردن اقلیت، به قانع کردن اعتقاد داشتند / تقیّد ایشان به رعایت همه موازین اخلاق اسلامی نظیر تواضع، مشورت‌پذیری، احترام کامل به همه افرادی که در حوزه مدیریتی ایشان همکاری داشتند، یک خصوصیت مثال‌زدنی بود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با تشکر از مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، مردم انقلابی ایران، حوزه‌های علمیه، احزاب، گروه‌ها و شخصیت‌های انقلابی و دینی بخاطر بزرگداشت یاد مرحوم عسگراولادی گفت: تجلیل از عسگراولادی تجلیل از ادب و آداب یک متدین انقلابی است.

به گزارش ایلنا، محمدنبی حبیبی در پایان نشست دبیران حزب موتلفه اسلامی افزود: تکریم شخصیت عسگراولادی وظایف ما را در پیمودن راه و منش انقلابی وی دوچندان می‌کند. ما باید حافظ یک فرهنگ، اخلاق و آداب و فضایلی باشیم که او به نیکی برای جامعه انقلابی ما به یادگار گذاشته است.

وی افزود: مردم با حضور خود در تشییع پیکر پاک حبیب انقلاب نشان دادند هرکس روابط خود را از روی صدق، انصاف، عدالت و اخلاص با امام جامعه اسلامی برقرار کند مردم در تکریم و تعظیم او تردید نمی‌کنند.

حبیبی یادآور شد: مرحوم عسگراولادی از بنیانگذاران حزب موتلفه اسلامی بود. او در نشست‌های حزبی همواره بر پیمودن راه رهبری و هماهنگ بودن با آهنگ رهبری تاکید می‌فرمود. این اولین و آخرین وصیت سیاسی اوست، ما وظیفه شرعی در پیمودن این راه را داریم و از حضرت باریتعالی خواستاریم که توفیق ادامه این راه را به مجموعه حزب موتلفه اسلامی عطا بفرماید.

وی با بیان اینکه " آن قسمت از شخصیت مرحوم عسگراولادی که تقریباً مغفول واقع شده، خصوصیات مدیریتی ایشان است "، خاطرنشان کرد: ایشان در تصمیم‌گیری‌های جمعی به جای ساکت کردن اقلیت، به قانع کردن اعتقاد داشتند و بارها تذکر می‌دادند که اکثریت هم نباید کارش به دیکتاتوری کشیده شود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: مشورت‌پذیری ایشان در کارهای تشکیلاتی و غیر تشکیلاتی زبانزد همه کسانی بود که از نزدیک با ایشان همکاری داشتند و استنادشان این بود که از معصومین علیهم‌السلام روایت است که هرگاه دو نفر مؤمن برای کار خیری به مشورت بپردازند خداوند متعال قول داده است که سومی این دو نفر باشد.

حبیبی با بیان اینکه " مرحوم استاد عسگراولادی اعتقاد راسخ داشتند که در حوزه‌های مدیریتی اتکا به سیستم باید تا آنجا که ممکن است جایگزین اتکا به فرد شود "، افزود: برای آگاهی مدیران و ثبت در تاریخ می‌گویم که از حدود ۱۵ سال پیش مرحوم آقای عسگراولادی به اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اعتراض داشت که چرا انتخاب ایشان به عنوان دبیرکل حزب را تکرار می‌کنند. در نهایت با اتمام حجتی که با اعضای شورای مرکزی کردند و بر خلاف میل اعضای شورای مرکزی از دبیرکلی حزب کناره‌گیری و موضوع را مدیریت کردند تا اصل تغییر دبیرکل در حزب موتلفه اسلامی تحقق پیدا کند.

وی ادامه داد: تقیّد ایشان به رعایت همه موازین اخلاق اسلامی نظیر تواضع، مشورت‌پذیری، احترام کامل به همه افرادی که در حوزه مدیریتی ایشان همکاری داشتند، یک خصوصیت مثال‌زدنی بود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از صحبتهای خود درباره تازه‌ترین گفت‌وگوها در ژنو در مورد پرونده هسته‌ای ایران اظهار کرد: از اینکه رژیم صهیونیستی از گفت‌وگوها ناراضی است فهمیده می‌شود که دیپلمات‌های ما تاکنون درست عمل کرده‌اند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی در راه گفت‌وگوها سنگ‌اندازی می‌کند. این رژیم دشمن شماره یک ملت ایران است و با تحریک آمریکا و دیگر قدرت‌ها در مذاکرات اخلال می‌کند. برای اولین‌بار سخن از یک توافق برای رسیدن به یک فرآیند برای حل مناقشات هسته‌ای ایران است. ما امیدواریم گفت‌وگوها به نتیجه برسد و بهانه‌جویی‌های دشمنان اسلام از نظام خاتمه یابد.

حبیبی ادامه داد: تیم مذاکره‌کننده از طرف کشورمان کار سختی پیش رو دارد و ما برای آنها آرزوی موفقیت داریم و مادامی که در چارچوب‌های مشخص شده از سوی نظام حرکت می‌کنند، از آنان حمایت خواهیم کرد. بی‌تردید اگر توفیقی در این دور مذاکرات نصیب شود، مدیون حضور عظیم مردم در بزرگداشت یوم‌الله ۱۳ آبان هم هستیم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تأخیر در مذاکرات ژنو ۲ درباره بحران سوریه نیز گفت: تا زمانی که مخالفان دولت قانونی سوریه بر راه حل نظامی تاکید دارند، طرفین مناقشه در سوریه هیچ‌گاه به نتیجه نخواهند رسید و مذاکره‌ای در کار نخواهد بود. آنها به توافقات در ژنو یک عمل نکردند و یک دوره طولانی از ترور، کشتار و وحشت را به مردم سوریه تحمیل کردند. آنها در حقیقت در برابر اراده ملت سوریه و مقاومت قرار گرفتند. ارتش و ملت سوریه در این مورد پاسخ قاطعی به آنها داده است.

وی به اختلاف گروه‌های معارض ملت سوریه اشاره کرد و افزود: معارضین هرگز به وحدت نخواهند رسید. بر فرض محال هم که به قدرت برسند، جنگ داخلی در سوریه تازه شروع خواهد شد.

حبیبی همچنین در مورد تصویب لایحه اصلاح بودجه سال ۹۲ و تلاش‌های دولت در مورد ارائه به موقع بودجه سال ۹۳ اظهار کرد: پیش‌بینی درآمدها و برآورد هزینه‌ها که اصلی‌ترین وظیفه دولت در بودجه‌نویسی است، نباید به فراموشی سپرده شود و دولت کنونی باید مراقب باشد که دچار برخی از خطاهای دولت‌های گذشته نشود. اگر پیش‌بینی‌ها و برآوردها واقعی نباشد دچار آسیب کسری بودجه کاذب خواهیم شد.

وی با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و برخورد دولت با منابع حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تصریح کرد: اعداد و ارقامی اعلامی دولت با اعداد و ارقام واقعی در مورد پیش‌بینی درآمدها و برآورد هزینه‌ها درباره اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها جای تردید دارد. دولت و مجلس در مدیریت منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها و نیز احصاء این درآمدها باید دقیق عمل کنند.

این فعال سیاسی در پایان با گرامیداشت شهدای کربلا و نیز تعظیم شعائر عاشورا اظهار کرد: ملت ایران در پرتو فرهنگ عاشورا در پایبندی به ولایت فقیه در برابر زیاده‌خواهی استکبار جهانی به مقاومت و مبارزه ادامه دهد و انقلاب را در پیچ مهم تاریخی که در پیش دارد یاری رساند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز