خبرگزاری کار ایران

در مراسم چهارمین سالگرد شهدای وحدت عنوان شد؛

انتقاد فرمانده سپاه از برخی اظهارنظر‌ها در خصوص مواضع امام(ره) نسبت به آمریکا

کد خبر : ۱۱۴۱۷۴

امروز ایران اسلامی امن‌ترین کشور جهان است / متاسفانه عده‌ای که خود را انقلابی و نزدیک به مسئولین نظام می‌دانند نقل قولهایی را از حضرت امام(ره) با موضوع حذف شعار مرگ بر آمریکا مطرح می‌کنند؛ بی‌شک اگر امروز امام عزیز ما در جمع ما بودند روحیه انقلابی ایشان به طور قطع بیشتر از آن روز بود.

فرمانده کل سپاه، ایران را امن‌ترین کشور جهان دانست و گفت: امروز ایران اسلامی به برکت خون شهدا و ابرقدرت بزرگ جهانی متکی بر معنویت و نفوذ بر دلهای مردم تبدیل شده که به همه قدرت‌های مادی جهان که در دست استکبار جهانی است برابری می‌کند.

به گزارش ایلنا، سردار سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت سرداران شهید شوشتری، محمدزاده، میرزایی، آقاسی‌زاده و شهدای وحدت که با حضور فرماندهان عالی رتبه نظامی منطقه شرق کشور، جمعی از مسئولین سران طوایف و قبایل منطقه جنوب شرق و آحاد مردم در مشهد مقدس برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدایی که جان خود را در راه امنیت رفاه مردم به ویژه در مناطق محروم مرزی داده‌اند گفت: این شهدای والا مقام نیازی به گرامیداشت ندارند، این ما هستیم که نیازمند تعمق و تفکر در راه و منش شهیدان می‌باشیم تا بتوانیم در مسیر آنان حرکت کنیم.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه عزت و اقتدار ایران اسلامی امروز ثمره و نتیجه خون شهداست گفت: ایران اسلامی امروز به برکت اینجانفشانی‌ها به ابرقدرت بزرگ جهانی متکی بر معنویت و نفوذ بر دلهای مردم تبدیل شده که این نفوذ با همه قدرت‌های مادی جهان که در دستان استکبار جهانی است برابری می‌کند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران که ظرف و بستر گسترش انقلاب اسلامی در جهان را فراهم کرده است با ایستادگی در برابر همه دنیای استکبار و نظام سلطه این مسیر الهی را با اعتقادی راسخ طی می‌کند.

فرمانده کل سپاه در ادامه اظهار داشت: برخورداری از نعمت اسلام، ولایت فقیه و مردمی آگاه، شجاع و انقلابی ایران اسلامی را امروز به الگویی از حکومت داری با چارچوب اصول اسلامی و قرآنی در جهان تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه از زمان واگذاری ماموریت مقابله با ناامنی‌های جنوب شرق کشور به سپاه به دنبال فرمانده‌ای لایق، شجاع و مردمی برای پذیرفتن این مسئولیت خطیر بودیم گفت: فرمانده ماموریت سپاه در این منطقه می‌بایست علاوه بر ویژگیهای نظامی باید از قابلیت تعامل با مردم نیز برخوردار می‌بود که شهید شوشتری به عنوان تنها کسی که تمامی این ویژگی‌ها را با هم داشت داوطلبانه این مسئولیت خطیر را پذیرفت.

سرلشکر جعفری در ادامه با اشاره به شرایط ویژه منطقه شمال غرب و جنوب شرق کشور گفت: این مناطق به دلیل برخورداری از ویژگیهای خاص برای توسعه ناامنی از سوی دشمنان همواره مساعد بوده است؛ پس از گسترش ناامنی‌ها توسط استکبار جهانی و مزدوران منطقه‌ای آن‌ها در سال ۸۶ و ۸۷ مقابله با این شرارت‌ها به سپاه واگذار شد تا این نهاد مردمی مسئله ناامنی را به صورت ریشه‌ای و با ایجاد یک امنیت پایدار مردمی حل کند.

وی افزود: سردار شهید نورعلی شوشتری با حضور در میان مردم منطقه، قبایل و طوایف و ایجاد ارتباطی بسیار صمیمی و دوستانه با آن‌ها امنیت منطقه را با مشارکت مردم در کنار اقدامات گسترده اطلاعاتی و امنیتی شکل داد.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه شهید شوشتری همواره دغدغه مردم محروم را داشت گفت: این سردار رشید سپاه اسلام بیشتر وقت خود را در راستای رسیدگی به مسائل اقتصادی، رفاهی و فرهنگی مردم منطقه صرف می‌کرد به دلیل آنکه ریشه بسیاری از مشکلات را در همین موارد می‌دانست.

وی با بیان اینکه امروز با گذشت حدود ۴ سال از واگذاری ماموریت برقراری امنیت در جنوب شرق کشور شاهد امنیتی بی‌نظیر در این منطقه هستیم آن را حاصل اخلاص و مجاهدت این فرمانده مردمی دانست و تصریح کرد: در سالهای دفاع مقدس نیز در هر منطقه‌ای که سپاه وارد عمل می‌شد به موفقیت‌های چشمگیری دست می‌یافت که این مسئله حاصل اخلاص و تقوای رزمندگان و فرماندهانی است که در راستای یاری دین خدا و توسعه انقلاب اسلامی مجاهدت می‌کنند.

سرلشکر جعفری برخورداری از فرهنگ جهاد، شهادت و روحیه استقامت، شهادت طلبی و پایداری در برابر ظلم که به اکثریت مردم ایران عطا شده را لطف بزرگی از جانب پروردگار به پرچمدار انقلاب اسلامی در جهان دانست و تاکید کرد: از برکت خون شهیدان است که امروز ایران اسلامی امن‌‌ترین کشور جهان بوده و مرزهای کشورمان نیز از امنیتی بی‌نظیر برخوردار است.

وی افزود: در سال جاری گروهک‌های معاند انقلاب قصد داشتند عملیات‌های گسترده‌ای را در منطقه جنوب شرق کشور شکل دهند که به برکت تفکر و وجود شهدای وحدت ۱۱ عملیات انتحاری کشف و خنثی شد.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه امروز شاهد این شرارت‌ها و عملیات‌های غیرانسانی توسط دست نشاندگان استکبار و گروهک‌های تکفیری در برخی کشورهای منطقه هستیم گفت: اگر همین گروه‌ها روزی تصمیم به عملیات بگیرند در قلب آمریکا هم می‌توانند آن را به انجام برسانند.

وی خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها با حمله به عراق و افغانستان به دنبال بهانه‌ای برای حمله به ایران بودند و تمامی ظرفیت‌ها و امکانات خود را به کار بسته‌اند تا حلقه محاصره بر علیه ایران را کامل کنند که اقتدار و ایستادگی همچون کوه ایران دشمنان را ناامید کرد که آنان حتی جرات به زبان آوردن تهدید نظامی بر علیه کشورمان را نداشتند و این امنیت و اقتدار ثمره خون شهدا می‌باشد.

سرلشکر جعفری در ادامه اظهار داشت: جای تاسف دارد که امروز برخی افراد قدر این عظمت و نعمت را ندانسته و ریشه این اقتدار را که شهدا هستند نمی‌شناسند؛ شاید فراموش کرده‌اند پاسخگوی خونهای هزاران شهید ایران اسلامی آمریکاست و همه ناامنی‌ها و مقصر همه ناامنی‌ها فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها بر علیه ملت ایران، آمریکا می‌باشد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان با انتقاد از برخی اظهارنظر‌ها در خصوص مواضع حضرت امام(ره) نسبت به آمریکا گفت: متاسفانه عده‌ای که خود را انقلابی و نزدیک به مسئولین نظام می‌دانند نقل قولهایی را از حضرت امام(ره) با موضوع حذف شعار مرگ بر آمریکا مطرح می‌کنند؛ بی‌شک اگر امروز امام عزیز ما در جمع ما بودند روحیه انقلابی ایشان به طور قطع بیشتر از آن روز بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز