خبرگزاری کار ایران

اشرف بروجردی در گفت وگو با ایلنا مطرح کرد‎؛

ضرورت توجه جدی دولت به تشکل‌های مردم نهاد

کد خبر : ۱۱۳۹۳۱

واگذاری امور به مردم هنوزعملی نشده است‏ / دولت آقای روحانی با توجه به موفق بودن و مثمر ثمر بودن تجارب گذشته می توان دولت را کوچک کند.

عضو شورای مرکزی مجمع زنان اصلاح طلب گفت: در حمایت از احزاب و تشکل های مردم نهاد بروندادی از دولتمردان و مسئولین ندیده ایم.

اشرف بروجردی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در ارزیابی خود از ضررورت وجود فضای فعالیت آزادانه احزاب‏، گفت: هنوز دولت وارد فاز مسائل داخلی و فعالیت های سیاست داخلی نشده است و اقدامی در جهت حمایت از احزاب نکرده است و خود احزاب در حال بازسازی هستند. هرچند می دانیم برای دولت اولویت های دیگری وجود دارد، اما پس از برطرف کردن آنها انتظار می رود با توجه به شعار ها و قول هایی که از قبل داده اند به حمایت از احزاب بپردازد.

وی با حیاتی خواندن وجود احزاب برای اجرای کامل دموکراسی گفت: اگر قرار باشد انتخابات عادلانه برگزار شود و جامعه به سمت انتخابی اصلح و برتر برای به دست آوردن مسئولیت ها در مجلس ها و شوراها و همچنین ریاست جمهوری پیش برود باید احزاب‌فعال باشند و اگر چنین باشد می توانند نقش مهمی را ایفا کنند.

فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به پیشینه حمایت و استفاده از سازمان های مردم نهاد گفت: واگذاری وظایف اجرایی دولت به مردم سیاستی است که در قانون اساسی به آن پرداخته شده است و در برنامه چهارم توسعه نیز وجود داشته است که برای کوچک کردن بدنه دولت برنامه ریزی هایی صورت گرفته بود تا بخش عمده ای از فعالیت های اجرایی و خدمات رسانی به مردم واگذار شود.

وی با بیان اینکه واگذاری امور به مردم هنوزعملی نشده است‏، اظهار کرد: در زمان آقای خاتمی و در حوزه های اجتماعی این کار آغاز شد که یکی از این امور واگذاری مسئولیت های دولت به شوراها بود و مقرر گردید ۲۳ وظیفه به این نهاد مدنی واگذار شود اما در عمل وظایف انگشت شماری به آنها منتقل شد.

بروجردی به تجارب موفق در واگذاری کارهای اجرایی به تشکل ها مردم نهاد اشاره کرد و گفت: اتاق بازرگانی یک نهاد غیردولتی است که تلاش زیادی برای کاهش میزان تورم و قیمت گذاری برای کالاها انجام داده است و در این امر توانسته به موفقیت های زیادی دست یابد و دولت آقای روحانی با توجه به موفق بودن و مثمر ثمر بودن تجارب گذشته می توان دولت را کوچک کند.

این فعال سیاسی افزود: در حوزه مسائل اجتماعی و فرهنگی وظایفی که به عهده دولت است می تواند به تشکل های مردم نهاد منتقل شود ولی هنوز بروندادی از دولتمردان و مسئولین ندیده ایم و همانند مسئله توجه به احزاب باید منتظر آغاز تشکیل و حمایت از تشکل های مردم نهاد بمانیم.

عضو شورای مرکزی مجمع زنان اصلاح طلب خاطر در خصوص انتخاب استاندارن گفت: طول کشیدن زمان انتخاب استانداران از دو منظر قابل بررسی است زیرا هم تأخیرش آسیب زاست و هم شتاب زدگی در انتخاب تبعاتی خواهد داشت.

بروجردی در ادمه تصریح کرد: در وهله ی اول با تأخیر در انتخاب مسئولین فشار بر دولت زیاد می شود و لابی های زیادی برای رسیدن به مسئولیت ها شکل می گیرد و از منظر دیگر تسریع هم موجب می شود نیرویی با ظرفیت و توانایی های لازم انتخاب نشود. هرچند به نظر می رسد با گذشت چند ماه از آغاز به کار دولت یازدهم اکنون دیگر تیم های تخصصی بایستی به نتیجه می رسیدند و هرقدر زمان بگذرد انتخاب نیز سخت ترخواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز