خبرگزاری کار ایران

علی تاجرنیا در گفت‌و‌گو با ایلنا:

اجازه فعالیت به تفکرات و گفتمان‌های مختلف در قالب احزاب داده شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۲۷۶

مسئولین ارشد کشور در سالیان گذشته به جای حمایت از احزاب و تشکل‌ها به نوعی مردم را نسبت به احزاب بی‌اعتماد کرده‌اند که این اتفاق مانع بزرگی در مقابل رشد و توسعه احزاب است.

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: یکی از اولویت‌های دولت باید بازگشایی خانه احزاب و بازنگری جدی در قانون احزاب باشد تا از این طریق نقش احزاب در کشور بیشتر و تاثیرگذار‌تر شود.

علی تاجرنیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص رویکرد دولت در برابر احزاب گفت: ‌ دولت هم اکنون در مرحله ابتدایی تشکیل قرار دارد و نمی‌توان قضاوت و تحلیلی بر عملکرد دولت در حوزه احزاب داشت اما سخنان آقای رییس جمهور در توجه و تاکید به فعالیت احزاب چه پیش از انتخابات و چه پس از آن نشان دهنده عزم دولت برای رسیدگی و بهبود اوضاع احزاب است.

وی افزود: هرچند که صحبت‌هایی میان برخی از احزاب با مسئولین وزارت کشور و سایر مسئولین دولت یازدهم انجام شده است اما پس از فراغت دولت از انتخابات با توجه به شعارهای آقای روحانی انتظار می‌رود که به طور عملی به تعهدات خود عمل کند.

تاجرنیا افزود: واقعیت این است که اگر قرار باشد جمهوری را به معنای واقعی کلمه پیاده کنیم و خواسته‌های مردم در قانون اساسی محقق شود باید به احزاب بها داده شده و اجازه حضور تفکرات و گفتمان‌های مختلف در قالب احزاب داده شود.

مسئول تشکیلات انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران تصریح کرد: خواسته‌های سیاسی مردم از طریق احزاب و خواست‌های اجتماعی از راه تشکل‌های مردم نهاد باید به حاکمیت انتقال پیدا کند و احزاب و تشکل‌ها نیز پیگیر این خواست‌های مردم باشند.

وی در پاسخ به این سوال که با پشتوانه قانونی لزوم وجود و حمایت از احزاب چرا هنوز هم این مساله حل نشده است گفت: متاسفانه در ۳۴ سالی که از انقلاب می‌گذرد نگاه استراتژیکی به اختیارات و لزوم حضور و فعالیت احزاب وجود نداشته است اما در دوه اصلاحات سعی شد که اختیارات احزاب محترم شمرده شود و احزاب فعایت گسترده‌ای داشته باشند اما با فشار و موضع گیری‌هایی از سایر قسمت‌ها مواجه بودیم که موجب شد این امر مغفول واقع شود.

تاجرنیا گفت: وظیفه دولت روحانی برای حمایت و فعال کردن احزاب شناخت تجربه دولت‌های گذشته، بهره گیری از تجارب آن‌ها و بررسی دلایل ناکامی احزاب بوده است.

وی اظهار کرد: افرای هم که می‌خواهند در احزاب فعالیت کنند از هزینه‌ها و مشکلات احتمالی آن نترسند و آماده خدمت به مردم باشند.

مسئول تشکیلات انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران خاطرنشان کرد: همانطور که دولت و سازمان‌ها در اقدامات خود اشتباه می‌کنند ممکن است احزاب نیز دچار اشتباه شوند و نباید با انجام یک اشتباه نتیجه گرفت که احزاب نمی‌توانند کاری انجام دهند و در اجرای امور ناتوانند.

وی اظهار داشت: مسئولین ارشد کشور در سالیان گذشته به جای حمایت از احزاب و تشکل‌ها به نوعی مردم را نسبت به احزاب بی‌اعتماد کرده‌اند که این اتفاق مانع بزرگی در مقابل رشد و توسعه احزاب است.

وی همچنین با انتقاد از دولت درخصوص تاخیر در انتخاب استانداران و مدیران میانی کشور گفت: از زمان مشخص شدن آرا و انتخاب روحانی توسط مردم تا استقرار دولت فرصت مناسبی برای تشکیل تیم‌های تخصصی و کار‌شناسی برای انتخاب مدیران میانی و استانداران بود که در این زمینه تعلل دولت را شاهد بودیم زیرا با شروع دولت جدید مدیران بایستی یا تثبیت شوند و یا تغییر کنند که این بلا تکلیفی و تعلل امور سازمان‌ها و نهاد‌ها را مختل می‌کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ یه این سوال که دلیل تعلل دولت در انتصاب مسئولین چه بوده است گفت: به دلیل مشی اعتدال و عقلانیتی که دولت انتخاب کرده و مدام بر آن تاکید می‌کند به نوعی در معذوریت قرار گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز