خبرگزاری کار ایران

آیت الله هاشمی رفسنجانی:

هر نوع اقدام تفرقه انگیز خدمت به دشمنان انقلاب است

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۰۵۲

در حالی که استقبال مردم کرمانشاه از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بسیار چشمگیر بود، گروهی ۱۰-۱۵ نفره سعی کردند همچون ماجرای اهانت به یادگار امام(ره)، توهین به رئیس مجلس شورای اسلامی در قم و اهانت به رئیس جمهور در بازگشت از نیویورک، با شعارهایی متفاوت از مردم، مجلس را متشنج و مانع سخنرانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام شوند که واکنش یکپارچه مردم با شعار «درود بر هاشمی» آنان را وادار به سکوت کرد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور و سخنرانی در کرمانشاه، یاد و خاطره شهید اشرفی اصفهانی را گرامی داشتند.

به گزارش ایلنا، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز در مراسم سی و یکمین سالروز شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی که در مسجد جامع شهر کرمانشاه و در محل شهادت آن شهید بزرگوار برگزار شد، با اشاره به سوابق درخشان شهید اشرفی اصفهانی در سالهای قبل و بعد از انقلاب گفت: وقتی اوضاع غرب کشور توسط عوامل داخلی دشمنان متشنج شده بود، امام راحل، آیت الله اشرفی اصفهانی را به آن منطقه فرستاد که واقعاً منشأ خدمات بسیار برای نظام و مردم بوده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر زهد و تقوای جهادی آیت الله اشرفی اصفهانی، به حضور ایشان در جبهه های جنگ اشاره کرد و گفت: خودم ایشان را با لباس بسیجی در قرارگاهها می دیدم که با آن روحیه شاداب باعثتقویت روحی رزمندگان می شد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به ابراز احساسات بی شائبه و پی در پی مردم که شعار می دادند «درود بر خامنه ای، سلام بر هاشمی» گفت: درود و سلام بر شما مردم غیور کرمانشاه که با آن سابقه طولانی در تاریخ ایران؛ در مقطع انقلاب اسلامی و به خصوص جنگ تحمیلی درخشیدید.

ایشان با بیان نمونه هایی از رشادت های مردان و زنان استان کرمانشاه در زمان جنگ گفت: جوانان مرزنشین با شهامت و پذیرایی شهادت جلوی پیشروی دشمن را گرفتند.

جانشین فرماندهی کل قوا در زمان دفاع مقدس به مقطع پایانی جنگ و عملیات مرصاد اشاره کرد و گفت: حسن ختام ۸ سال دفاع مقدس؛ رشادت همه مردم ایران در استان کرمانشاه و گردنه چهارزبر بود که خود فروختگان منافق را که با حمایت ارتش عراق سودای فتح تهران را به سر داشتند؛ در بیابانها زمین گیر کردند.

ایشان با ذکر خاطره ای از آن ایام؛ گفت: در برگشت به تهران؛ وقتی به پایگاه نوژه رسیدیم؛ از خلبانان پرسیدم که نظر شما در باره جنگ چیست؟ که گفتند ما سرباز وطن و تابع فرمانده عالی خویش هستیم؛ اگر تصمیم به دفاع باشد؛ تا آخر می جنگیم و اگر امام و مسئولان تصمیم به صلح دارند؛ ما هم تابع خواهیم بود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خویش به روحیه وحدت در میان اقوام مختلف مردم در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: شیعه و سنی به همراه اهل حق و عشایری که باعثرونق اقتصاد کشور می باشند؛ با آرامش تمام برای سربلندی ایران می کوشند.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خویش به برنامه های شوم دشمنان اسلام برای مسلمانان در کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: جای تأسف است که به جای همدلی مردم در مصر و تونس و عراق و دیگر کشورهای اسلامی هر روز شاهد برادرکشی باشیم.

ایشان تأکید کرد: در کنار این دریای متلاطم؛ ایران اسلامی چون جزیره ای امن؛ انتخاباتی را آرام و نجیبانه برگزار کرد که به همه جهانیان نشان داد علیرغم تمام نغمه های تفرقه افکنانه؛ مردم با همدلی برای آرمانهای امام تلاش می کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هر اقدام تفرقه انگیز را خدمت به دشمنان انقلاب دانست و گفت: وظیفه مردم و مسئولان است تا در سایه انقلاب، اسلام، مکتب اهل بیت و ولایت فقیه به آبادانی دنیای مردم و سازندگی کشور بپردازند.

در آغاز این مراسم آقای حجت الله دمیاد استاندار کرمانشاه و حجت الاسلام والمسلمین اشرفی اصفهانی یادگار آیت الله اشرفی اصفهانی در سخنانی کوتاه مقدم میهمانان مراسم به ویژه آیت الله هاشمی رفسنجانی را گرامی داشتند و از مردم به خاطر این حضور گرم تشکر کردند.

پیش از سخنان آیت الله هاشمی رفسنجانی به مناسبت روز عرفه یکی از مداحان اهل بیت به مرثیه سرایی و ذکر مصائب کربلا پرداخت.

«خودسرها در کرمانشاه ناکام ماندند»

خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در حاشیه این دیدار نوشت: در حالی که استقبال مردم کرمانشاه از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بسیار چشمگیر بود و ضمن پر شدن صحن مسجد؛ شعاع اطراف آن نیز آکنده از حضور مردم بود؛ گروهی ۱۰-۱۵ نفره سعی کردند همچون ماجرای اهانت به یادگار امام(ره)، توهین به رئیس مجلس شورای اسلامی در صحن حضرت معصومه(س) و اهانت به رئیس جمهور بعد از بازگشت از نیویورک در فرودگاه مهرآباد، مجلس را متشنج و مانع سخنرانی آیت الله هاشمی شوند که با شعار یکپارچه «درود بر هاشمی» اکثریت مردم؛ مجبور به سکوت شدند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز با یادآوری آفت های تفرقه؛ به این گروه قلیل، آنان را به وحدت و همراهی با اکثریت مردم فراخواندند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز