خبرگزاری کار ایران

کوهکن:

اقتصاد بیمار ما با یک تلفن روحانی و اوباما حل نمی‌شود

کد خبر : ۱۱۲۷۷۷

ما خوش استقبال و بد بدرقه هستیم / ده‌ها هزار پروژه نیمه کاره در کشور وجود دارد که بیشتر آنها صرفه اقتصادی ندارند که دولت باید تکلیف آنها را روشن کند / اگر آمارها غلط بیان شوند اعتماد مردم نسبت به حاکمیت از بین خواهد رفت.

رئیس واحد سیاسی جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری گفت: مسئولینی که تاکنون از سوی دولت یازدهم انتصاب شده‌اند بسیار باتجربه هستند اما باید مراقب بود که در این زمینه افراط و تفریط نشود و در پست‌های مدیریتی کشور از افراد بی‌تجربه استفاده نکنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن کوهکن در گردهمایی اصناف و بازاریان تهران گفت: متأسفانه ما ایرانی‌ها بسیار خوش استقبال و بد بدرقه هستیم و معمولاً در زمان استقبال اصطلاحاً با کف و سوت زدن و به‌به و چه چه کردن همه چیز را با عینک خوشبینی می‌بینیم و در بدرقه هم به بدترین نحو ممکن برخورد می‌کنیم و در پایان نیز می‌گوییم از این بدتر نمی‌شد عمل کرد.

رئیس واحد سیاسی جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری افزود: در بخش سیاست خارجی برای دولت یک فرصت طلایی ایجاد شد که این فرصت نشأت گرفته از دو موضوع است؛ در نخستین گام این فرصت به دلیل بیان موضع نرمش قهرمانانه از سوی رهبر انقلاب اسلامی ایجاد شد و اختیارات دولت را در این حوزه بسیار افزایش داد. پس از ابراز این موضع رهبری، شاهد تندروی‌ها و کندروی‌هایی بودیم که تندروها می‌گفتند پس از صحبت‌های روحانی و اوباما همه مشکلات حل شده است که این یک خوشبینی غیر واقع‌بینانه و غیر کارشناسی است. درست است که از لحاظ روانی تأثیرات مثبتی را به همراه داشت اما اقتصاد بیمار ما با این یک تلفن حل نمی‌شود.

دبیرکل انجمن اسلامی نمایندگان خانه ادوار در تصریح مواضع کندروها گفت: کندروها هم اعتقاد داشتند پس از این صحبت‌ها انقلاب و ارزش‌های انقلابی و آرمان‌های امام خمینی(ره) را از دست دادیم که هر دوی این مواضع نشان از بی‌تدبیری دارد و باید واقع‌بینانه و هوشیارانه با این مسئله برخورد کرد.

وی افزود: پس از بازگشت هیئت دیپلماتیک از نیویورک، رهبری با بیان اینکه به دولت اعتماد داریم باز هم فرصت طلایی دیگری به روحانی داد که این فرصتی است تا هیئت دیپلماتیک با قدرت در مذاکرات حاضر شود.

کوهکن اذعان داشت: در بحثمذاکرات هسته‌ای در هیئت دیپلماتیک نباید شاهد تک صدایی باشیم البته همه با هم باید با اتحاد و هم صدا شدن پشتوانه خوبی برای مذاکره‌کنندگان بسازیم تا هیئت دیپلماتیک با قاطعیت بر موضع خود بایستد.

رئیس واحد سیاسی جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری ابراز داشت: پشتوانه مردمی فتوای رهبری مبنی بر ممنوعیت ساخت و استفاده از سلاح هسته‌ای از قانون نیز قوی‌تر است و طرف مقابل باید بفهمد که در هیچ صورتی ایران به سمت ساخت و استفاده از سلاح هسته‌ای نمی‌رود.

وی افزود: البته این بهانه غربی‌ها برای مقابله با ملت ایران است و اگر مسئله هسته‌ای نیز حل شود سراغ بهانه‌های دیگری همچون حقوق بشر می‌رود.

کوهکن با بیان اینکه در بخش سیاست خارجی گام‌های خوبی برداشته شد، گفت: مقام معظم رهبری با بیان علنی تحلیل خود از مذاکرات نیویورک، می‌خواستند اعلام کنند که با انجام این مذاکره نیز به خواست اصلی مردم پاسخ‌دهی نمی‌شود.

وی با اشاره به حل مسائل اقتصادی در دولت یازدهم گفت: در دو ماه گذشته گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده است ولی باید به دولت تذکر داد که پروژه‌های اقتصادی و عمرانی را به مردم واگذار کنیم و وظیفه دولت تنها حاکمیت و برقراری امنیت است.

کوهکن اظهار داشت: ده‌ها هزار پروژه نیمه کاره در کشور وجود دارد که بیشتر آنها صرفه اقتصادی ندارند که دولت باید تکلیف آنها را روشن کند و باید با شجاعت اختیارات را به مردم بدهد تا به معنای واقعی شاهد خصوصی‌سازی و واگذاری امور به مردم باشیم.

دبیرکل انجمن اسلامی نمایندگان خانه ادوار تصریح کرد: دولت در ارائه آمارها باید بسیار حساس باشد و آنها را به درستی اعلام کند زیرا اگر آمارها غلط بیان شوند اعتماد مردم نسبت به حاکمیت از بین خواهد رفت.

رئیس واحد سیاسی جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری افزود: دولت‌های قبلی اغلب تندرو بودند و شاهد بودیم که مسئولیت‌های کشور از وزیران گرفته تا آبدارچی ادارات استان‌ها نیز تغییر می‌کردند اما با توجه به شعار اعتدال دولت یازدهم این روند بایستی اصلاح شود و تیم‌های ارزیابی، کسانی را به دولت پیشنهاد کنند که افرادی معتدل و توانا و در چارچوب نظام باشد.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری اظهار داشت: آقای وزیر کشور؛ شما باید براساس شعار اعتدال استانداران را از مجموع اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان میانه‌رو انتخاب کنید و خط مشی اینان باید براساس اعتدال باشد و از شما درخواست می‌کنم که تسلیم فشارها نشوید و افراطیون‌ را دوباره وارد عرصه سیاست نکنید.

کوهکن در پایان گفت: مسئولینی که تاکنون از سوی دولت یازدهم انتصاب شده‌اند بسیار باتجربه هستند اما باید مراقب بود که در این زمینه افراط و تفریط نشود و در پست‌های مدیریتی کشور از افراد بی‌تجربه استفاده نکنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز