خبرگزاری کار ایران

ابوالقاسم رئوفیان در گفت‌وگو با ایلنا:

استانداران از طیف اعتدالگرا انتخاب شوند

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۳۶۰

واگذاری امور به مردم نشان از حسن تدبیر دولت دارد / در انتصاب استانداران دقت فدای سرعت نشود / اجماع ملی در حمایت از دولت یک ضرورت است.

فعال سیاسی اصول گرا اعلام کرد: اگر دولت امور اجرایی را به مردم واگذار کند امید را در مردم نهادینه کرده است که این مساله نشان از حسن تدبیر دولت یازدهم دارد.

ابوالقاسم رئوفیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با مهم خواندن تشکیل سازمان‌های مردم نهاد و واگذاری وظایف اجرایی به آن‌ها گفت: یکی از راه‌هایی که بتوان به شعار تدبیر و امید جامه عمل پوشاند و در جامعه امید ایجاد کرد همین توجه و واگذاری امور اجرایی بخصوص امور اقتصادی به خود مردم و تشکل‌های مردم نهاد است و امیدواریم با توجه به اعتقاد رییس جمهور به این موضوع به زودی روند واگذاری امور اجرایی به مردم آغاز و تسریع شود.

عضو شورای عالی جبهه ایستادگی با بیان اینکه آقای روحانی اعلام کرده بود شخصی را به عنوان نماینده خود در امور احزاب و ساماندهی به فعالیت‌های احزاب منصوب خواهند کرد، گفت: در صورتی که چنین کاری صورت بگیرد می‌تواند برای احزاب و حل مشکلات آن‌ها بسیار مفید باشد.

رئوفیان با بیان اینکه اجماع ملی در حمایت از دولت یک ضرورت است، گفت: اتحاد و همبستگی داخلی در حمایت از دولت و کاهش اختلافات داخلی می‌تواند پشتوانهٔ بزرگی برای چانه زنی و پیشبرد اهداف در عرصه بین الملل باشد.

این فعال اصولگرا خاطر نشان کرد: حمایت از دولت به این معنا نیست که از آن انتقاد نشود و نقاط ضعف را گوشزد نکرد اما این نقد‌ها نباید نیش‌دار و مخرب باشد و در این زمینه خطبای جمعه و رسانه‌ها بخصوص صدا و سیما نقش مهمی در فرهنگ سازی برای انتقاد‌های مصلحانه و مشفقانه به جای نقد‌های مغرضانه و مخرب دارد.

عضو شورای عالی جبهه ایستادگی تشکیل دوات اعتدالی طبق شعار‌های دولت را یکی از وظایف دولت خواند و افزود: با توجه به شعارهای روحانی مبنی بر اعتدال در تصمیم گیری‌ها انتظار می‌رود در انتصاب استانداران این اعتدال رعایت شود و کسانی که استاندار می‌شوند از طیف اعتدال گرا باشند.

دبیر کل حزب ایران زمین تصریح کرد: مهم نیست که اعتدالیون اصلاح طلب باشند با اصول گرا بلکه باید شرط اعتدال رعایت شود و بطور مثال اگر در استانی قرار شد که نماینده سابق مجلس استاندار شود در دید مردم به چهره‌ای اعتدال گرا شناخته شده باشد.

وی در خصوص زمان انتخاب مسئولین واستانداران گفت: انتصاب مسئولین رده بالای کشوری کار مهمی است و در انتخاب آن‌ها نباید عجله کرد و هرچند به تعویق افتادن آن نیز تبعاتی دارد اما در مجموع نباید دقت را فدای سرعت کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز