خبرگزاری کار ایران

سردار دهقان:

رعایت انضباط اقتصادی یکی از ضروریات موسسات مالی و اعتباری است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۳۳۶

موسسات مالی و اعتباری آسیب پذیر و فسادپذیر بوده که بایستی به شکل جدی فعالیت های آنها مراقبت و پیگیری شود تا با ایجاد حساب های مجازی، جابه جا کردن پول، عدم اخذ تضمین های لازم و… سیستم را با مشکلات جدی مواجه نسازند.

وزیر دفاع تبدیل شدن به یک برند برتر و ایجاد تصویر مثبت در ذهن جامعه را یکی از ضروریات موسسه مالی و اعتباری کوثر دانست و گفت: رمز دسترسی به این مهم فقط در سایه اطمینان بخشی در جامعه نهادینه می شود.

به گزارش ایلنا، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در هشتمین هم اندیشی سراسری معاونین و مدیران موسسه مالی و اعتباری کوثر با بیان اینکه هر موسسه مالی و اعتباری ماموریت و خط مشی خاصی را برای ادامه و توسعه فعالیت های خود در جامعه در نظر دارد، گفت: این موسسات از یکسری ذینفع تشکیل شده که داشته های مالی و مادی خود را در آنجا سپرده گذاری می کنند.

وی در ادامه با اشاره به دلایل ایجاد فضای سپرده گذاری در کشور تصریح کرد: به طور کلی مبادرت افراد به امر سپرده گذاری در بانک ها و موسسات اعتباری از یک جهت جنبه روانی و امنیتی و از جنبه دیگر این انتظار را دارد که آن چیزی که به عنوان سپرده در نزد بانک سپرده گذاری می شود بعد از طی مدت زمانی با فزونی بیشتر نسبت به قبل برداشت کند که به نوعی سپرده افراد هم حفظ و هم با درصدی افزایش همراه شود.

وزیر دفاع افزود: با این شرایط بانک یا موسسه اعتباری در اصل مالک آن چیزی که در اختیار دارند، نیست بلکه امانت دار نسبت به کسانی که آنها را مورد اعتماد و اطمینان خود قرارداده و اندوخته های خود را به این موسسات واگذار کرده اند، محسوب می شوند.

به گفته سردار دهقان؛ گستره فعالیت بانک ها و موسسات اعتباری بسته به میزان اعتماد و اطمینان نهادینه شده در دل سهامداران و سپرده گذاران بسیار متفاوت است و یقیناً سازمانی که موفق به انجام این مهم شده باشد، مشتریان زیاد و از دایره عمل وسیعتری برخوردار خواهند بود.

امانت داری باعثایجاد حس مسئولیت پذیری در کارها می شود

این مقام مسئول با اشاره به ویژگی های اصلی یک موسسه یا بانک برای مطرح شدن در سطح جامعه، اظهارداشت: اولین ویژگی امانت داری نه به معنی اعمال مالکیت است، بلکه باید با حس مالکانه نسبت به اموال و پول سپرده گذاری شده یک حس مسئولیت پذیری نیز در کنار آن به وجود آید که درصورت عدم ایجاد حس مالکیت در اموال مشتریان، حس مسئولیت پذیری نیز در وجود متصدیان ایجاد نخواهد شد.

وی افزود: ضمن اینکه امانت دار هستیم باید یک حس مالکانه در قبال سپرده های مشتریان داشته باشیم و از این حس در جهت حفظ ارزش دارایی ها و سپرده گذاریها و صیانت و حفاظت از آنها استفاده کنیم.

وزیر دفاع دومین ویژگی از ویژگیهای تبدیل شدن به یک موسسه و بانک قابل اعتماد و توسعه یافته را مشتری مداری اعلام کرد و گفت: امروزه در ادبیات مدیریت سازمان در بحثکسب وکار آن چیزی که مهم تلقی می شود توجه به مسئله مشتری مداری است.

وی درادامه موضوع مشتری مداری را در برآوردن انتظارات و ایجاد ارزش افزوده خلاصه کرد و خاطرنشان ساخت: اگر مجموعه ای بتواند این دو موضوع را در کنار هم به شکل صحیح ایجاد کند، می توان گفت که آن مجموعه یک مجموعه موفق است.

دهقان با بیان اینکه در یک دهه گذشته صنعت بیمه و بانکداری بیشتر مورد توجه بوده و از رشد قارچ گونه‌ای در جامعه برخوردار بوده است، تصریح کرد: علت این امر کشش و جاذبه ای است که در درون این صنعت عظیم نهادینه شده است و کسانی که بتوانند به اصول حرفه ای در این صنعت پایبند باشند، ماندگار خواهند شد.

این مقام مسئول تاکید کرد: در حال حاضر آن چیزی که باعثخرسندی و ابراز رضایت در مجموعه موسسه مالی و اعتباری کوثر خواهد شد، پایبندی به اصول و اخلاق حرفه ای بوده که به نوعی ریشه و بنیان در باورهای دینی ما داشته باشد.

وی افزود: این مجموعه باید خود را به عنوان یک موسسه متفاوت و متمایز از سایر موسسات فعال در کشور حس کند و به نوعی همین حس و تصویر را در ذهن دیگران ایجاد کند.

وزیر دفاع یادآور شد: پس اگر این بازار یک بازار پر جاذبه و یا اگر یک صنعت خوش آینده ای است بایستی پذیرفت که در صورت عمل رقابتی و با ایجاد ارزش افزوده بیشتر می توان دائماً بر دامنه فعالیت ها افزود.

دهقان تبدیل شدن به یک برند برتر و ایجاد تصویر مثبت در ذهن جامعه را یکی از ضروریات موسسه مالی و اعتباری کوثر دانست و گفت: رمز دسترسی به این مهم فقط در سایه اطمینان بخشی در جامعه نهادینه شده است و در صورت خوش نامی و ایجاد تصویری مثبت در جامعه همگان این موسسه را با انگشت اشاره به یکدیگر نشان و معرفی خواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به هدف نهایی موسسه کوثر که حفظ و امانت داری از سپرده ها و اطمینان بخشی به سهامداران خود است، خواستار شد: باید دائماً با یک آهنگ منطقی و متین که هیچ نوع ریسکی متوجه مجموعه نشود، امکانات و شرایط لازم برای رشد و توسعه این موسسه را فراهم ساخت.

به گفته وزیر دفاع؛ داشتن سازوکار و فرآیندی که به شدت مستحکم، علمی و تخصصی باشد، می تواند سازمان را در مدیریت وجوه، مدیریت ریسک فضای کسب و کار و تضمین وصول تسهیلات را در هر شرایطی فراهم کند.

وی افزود: به عبارتی باید یک داشبوردی جلوی چشم مدیران وجود داشته باشد تا تمام فعالیتها و جریانات به روشنی قابل مشاهده باشند و اگر زمانی در نقطه‌ای برای مجموعه خطری احساس شود سریعاً و با جدیت مدیریت شده و از بروز مشکلات آتی جلوگیری به عمل آید.

عمق بخشی و کیفی سازی فعالیت ها حوزه کاری را گسترش می دهد

دهقان با بیان اینکه کیفی سازی و عمربخشی به فعالیت‌ها یکی از اقدامات اساسی در جهت توسعه حوزه‌های کاری است، اظهار داشت: با توجه به گسترده بودن فضای کاری و جمع آوری نیروی انسانی کارآمد و باتجربه توسط موسسه کوثر باید یکسری استحکام بخشی نسبت به منابع ایجاد و جمع آوری شده صورت گیرد تا سکویی برای اوج گیری این موسسه موفق فراهم شود.

وی ادامه داد: لذا مجموعه کوثر برای دسترسی به اهداف آرمان گرایانه خود باید به موضوعات کیفی سازی، تعمیق بخشی و تنوع بخشی به خدمات در بعد کمی و کیفی توجه بسیار خاصی را در نظر بگیرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه باید سرمایه های خود را برای جامعه هدف به سمت موثرین نیازها روانه سازیم، خاطرنشان کرد: در پرداخت ها و تسهیلات به مشتریان باید مشوق هایی را لحاظ کنیم که این مشوق ها باعثایجاد فرصتی برای برطرف کردن نیاز اساسی وام گیرنده شود که از این طریق می توان وجه تمایز خود را با سایر موسسات فعال در این بازار را به مشتریان نمایان کرد.

افزایش جنبه مغزافزاری سازمان

وی تاکید کرد: کارکنان یک مجموعه موفق باید به صورت جدی فکر و عمل کنند و ذهن های خود را از فضای سنتی که اداره یک موسسه مالی و اعتباری است خارج کرده و در فضای یک بنگاه کسب و کار که هدفش افزایش ارزش افزوده و سود سهامدران خود است، قرار دهند.

دهقان یکی دیگر از جنبه های مهم این صنعت بزرگ در کشور را سودآوری اعلام کرد و افزود: این مجموعه یک مجموعه ای با کار کاملا اقتصادی در جامعه مطرح است که برای دسترسی به سود بیشتر از فعالیت های انجام گرفته باید از یک جنبه بهره‌وری را افزایش داده و از طرف دیگر با نوآوری ها یی که صورت می دهد، افزایش ارزش افزوده برای سازمان را فراهم کند.

وی ادامه داد: موسسه کوثر باید از یک سیستم یکپارچه و هماهنگ برخوردار باشد تا تمام اجزاء و عناصراز توانمندیها و فرآیندهای کاری موثر یکدیگر بهره مند شده تا هر چه جلوتر می روید از تکیه بر نیروی انسانی اپراتور کم کرده و بر جنبه مغزافزاری سازمان بیافزایید.

وزیردفاع همچنین توجه و تکیه جدی بر عناصر سازمانی فرهیخته را بسیار مهم تلقی کرد و گفت: استفاده از فناوریهای نوین و استفاده از نیروهای فرهیخته سازمان که در کنار تجربه و تخصص شان برای سازمان دائماً ایجاد ارزش و فرصت می کنند را از ضروریات اساسی موفقیت سازمانهای در حال توسعه اعلام کرد.

آسیب پذیری و فسادپذیری موسسات مالی بیشتر است

این مقام مسئول با اشاره به اینکه فعالیت اینگونه از موسسات و بانکها توام با محافظه کاری است، اظهارداشت: تجربه گذشته نشان داده که یکی از دلایل اصلی که باعثشده تا مجموعه‌های پولی و مالی به صورت محافظه کارانه عمل کنند، آسیب پذیری های نهان و نهفته در این مجموعه های مالی و اعتباری است.

وی افزود: این مجموعه‌ها آسیب پذیر و فسادپذیر بوده که بایستی به شکل جدی فعالیت های آنها مراقبت و پیگیری شود تا با ایجاد حساب های مجازی، جابه جا کردن پول، عدم اخذ تضمین های لازم و… سیستم را با مشکلات جدی مواجه نسازند.

دهقان پیوستن به شبکه شتاب را یکی از کارهای مثبت و اثرگذار در موفقیت‌های سازمان ارزیابی کرد و یادآورشد: قبل از اینکه این موسسه به بانک تبدیل شود باید درباره این موضوع کارهای مثبتی صورت گیرد و باید تمام فعالیتها به سمت تبدیل شدن به یک بانک نمونه و اسلامی باشد.

رعایت انضباط مالی و اقتصادی یکی از ضروریات سازمانها

وی در ادامه خواستار شد: مدیران و مسئولین این سازمانها باید انضباط مالی و سلامت ادرای و اقتصادی را به طور کامل در فعالیت های خود لحاظ کنند.

این مقام مسئول افزود: باید کارکنان این سازمانها فرآیندهای کاری خود را بعد از بررسی دقیق تسهیل کنند چراکه با پیچیده کردن کارها هیچ فعالیتی به سرانجام نمی رسد.

دهقان در پایان خاطرنشان کرد: با ارائه خدمات ضمن اینکه موجب خرسندسازی مشتریان خود می شوید به نوعی حیثیت افراد دریافت کننده خدمت را هم بالا ببرید و همزمان با ارائه خدمت سعی کنید شان و بزرگی مشتریان را حفظ و بیشتر کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز