خبرگزاری کار ایران

آیت الله موسوی اردبیلی در دیدار توفیقی:

خشونت در دانشگاه‌ها جایی ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۱۵۷

اسلام را باید آن طور که هست ارائه دهیم نه آن طور که دلمان می‌خواهد؛ اصل، حقیقت اسلام است نه صرفاً تمسک به ظواهر چرا که در این صورت اسلام نیست. ما هم موافقیم دانشگاه اسلامی باشد اما نباید آن چیزی که دلمان می‌خواهد را به نام اسلام ارائه کنیم.

ایلنا: سرپرست وزارت علوم، ‌ تحقیقات و فن آوری با حضور در دفتر حضرت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی در قم با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله العظمی موسوی اردبیلی، در ابتدای این دیدار، دکتر جعفر توفیقی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد خود در مدت یک ماه و نیم گذشته در وزارت علوم، گفت: ظرف چند روز آینده از سوی دکتر روحانی رئیس محترم جمهور اسلامی ایران به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری به مجلس شورای اسلامی معرفی خواهم شد و از این رو به قم آمدم تا رهنمودهای مراجع معظم تقلید و علما را در برنامه‌ای که می‌خواهم به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس ارائه کنم، لحاظ نمایم.

وی با بیان اینکه در مدت اخیر فعالیت‌های خوبی از جمله تشکیل کمیته‌های ویژه‌ای برای امور مختلف دانشجویان در وزارت علوم تشکیل شده است، گفت: در طول سال‌های اخیر تعداد دانشگاه‌ها، ‌ دانشجویان و رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها افزایش یافته و از این جهت باید با دقت و ملاحظات بیشتری کارهای وزارت علوم را دنبال کرد.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری با بیان اینکه جوانان دانشجو امیدهای آینده کشور هستند، گفت: ‌ مسئولیت داریم که به مسائل دانشجویان در امور مختلف علمی، فرهنگی و… به صورت ویژه و دقیق رسیدگی و مشکلات مربوطه را حل نماییم.

دکتر توفیقی با بیان اینکه انتظارات از دانشگاه‌ها روز به روز افزایش یافته است، گفت: معتقدیم همانگونه که دانشجویان باید در عرصه‌های علمی پیشتاز باشند باید در عرصه‌های ارزشی و اخلاقی و دینی نیز پیشتاز باشند که این امر مهم با تقویت امور تربیت اخلاقی در دانشگاه‌ها امکان پذیر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز از مدتی قبل تحول در علوم انسانی دانشگاه‌ها، ‌ نحوه مواجهه با علوم غربی در کتب دانشگاهی و علوم انسانی موجود در دانشگاه را مورد توجه قرار داده و روی آن کار می‌کند.

سرپرست وزارت علوم با بیان اینکه امروزه دانشگاه‌ها از دید مسئولین مختلف، مهم و حساس شده و همه معتقدند مشکلات کشور با کمک دانشگاه‌ها حل خواهد شد، ‌گفت: یک زمانی به دانشگاه‌ها اهمیت داده نمی‌شد اما امروزه همه اذعان دارند که بدون دست آوردهای علمی دانشگاه‌ها مسائل و مشکلات کشور در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و… حل نخواهد شد؛ به نظر بنده این شرایط فرصتی استثنایی برای دانشگاه و حوزه‌های علمیه که هر دو از نهادهای علمی و مکمل هم هستند، می‌باشد.

دکتر توفیقی در پایان سخنان خود گفت: باید مسئله تجهیز دانشگاه‌ها را نیز به صورت ویژه‌ای دنبال کنیم.

آیت الله اردبیلی: دانشگاه باید برای استاد و دانشجو جاذبه داشته باشد

پس از سخنان دکتر جعفر توفیقی، آیت الله العظمی موسوی اردبیلی با ابراز خرسندی از حضور دکتر جعفر توفیقی در وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری، اظهار داشت: ‌ دانشگاه‌ها امید این مملکت و چشم و چراغ این کشور هستند و باید به صورت خوبی برای آن‌ها کار کرد.

ایشان اضافه کرد: امیدواریم به برکت وجود شما الطاف الهی شامل دانشگاه‌های ما شود.

این مرجع تقلید با انتقاد از وضعیت دانشگاه‌های کشور در سال‌های اخیر و نحوه مدیریت آن‌ها گفت: دانشگاه باید برای استاد و دانشجو جاذبه داشته باشد اما متأسفانه در سال‌های اخیر، بعضا شاهد وجود دافعه در دانشگاه‌ها بودیم که این امر باعثمی‌شود نخبگان علمی و دانشجویان خوب ما به خارج از کشور بروند و وقتی هم که بخواهند بروند نمی‌توانیم بگوییم که نروید.

مرجعیت دینی تصریح کرد: ‌ می‌گویند دانشگاه باید اسلامی باشد اما با این شعار نباید خشونت را ترویج کرد.

آیت الله العظمی موسوی اردبیلی اضافه کرد: دانشجویان در دانشگاه‌ها باید با شوق درس بخوانند و مسئولان مربوطه هم باید بدانند که خشونت در این مکان و این نهاد جایگاه ندارد.

ایشان افزود: ‌ اسلام را باید آن طور که هست ارائه دهیم نه آن طور که دلمان می‌خواهد؛ اصل، حقیقت اسلام است نه صرفاً تمسک به ظواهر چرا که در این صورت اسلام نیست. ما هم موافقیم دانشگاه اسلامی باشد اما نباید آن چیزی که دلمان می‌خواهد را به نام اسلام ارائه کنیم.

مرجعیت دینی در پایان گفت: شکایات مختلفی از عملکرد وزارت علوم در سال‌های اخیر به دست ما رسیده است که حاکی از وجود مشکلات فراوان در این وزارتخانه مهم است و ما امیدواریم شما به این مشکلات رسیدگی نمایید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز