خبرگزاری کار ایران

سردار دهقان:

ارتقای منزلت اجتماعی بازنشستگان با بهبود معیشت آنها ارتباط دارد

کد خبر : ۱۰۹۵۲۵

ارتقای جایگاه و منزلت اجتماعی بازنشستگان نیروهای مسلح با بهبود معیشت زندگی و تأمین نیازمندی‌های اقتصادی آنان ارتباط نزدیک و مهمی دارد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ارتقای جایگاه و منزلت اجتماعی بازنشستگان نیروهای مسلح با بهبود معیشت زندگی و تأمین نیازمندی‌های اقتصادی آنان ارتباط نزدیک و مهمی دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، همایش دو روزه مدیران ارشد سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح(ساتا) با حضور حجت الاسلام‌والمسلمین گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، مسئولین و مقامات عالی رتبه نظامی روزهای هشتم و نهم مهرماه برگزار شد.

در این همایش سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سخنانی سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح را سازمانی پویا، پیشرو و فعال در عرصه خدمات رسانی برای جامعه هدف دانست و گفت: ساتا یک سازمان دو وجهی است که تمامی فعالیتها، اقدامات و برنامه‌های آن در دو بعد اجتماعی و اقتصادی تبلور می‌یابد تا بتواند رضایتمندی، آرامش و نیازمندی‌های جامعه هدف را تأمین کند.

دهقان ارتقای منزلت اجتماعی جامعه هدف را محور اصلی فعالیتهای ساتا در ابعاد اجتماعی آن دانست و گفت: ارتقای جایگاه و منزلت اجتماعی بازنشستگان نیروهای مسلح با بهبود معیشت زندگی و تأمین نیازمندی‌های اقتصادی آنان ارتباط نزدیک و مهمی دارد.

وی به الزامات و مقدمات لازم برای احقاق اهداف و شعار سازمان پرداخت و تصریح کرد: ساتا در مسیر فعالیتها و اقدامات خود بایستی به سمت ارائه خدمات خرسندساز برای جامعه هدف حرکت کند. در مسیر ارائه خدمات، حجم و میزان خدمات دهی مهم نیست بلکه کسب رضایتمندی و افتخارآفرینی برای جامعه هدف، آرمان و آرزوی سازمان محسوب گردد.

وی افزود: تسهیل، روان سازی و تسریع در ارائه خدمات از ملزومات و راهکارهای مهم در اخذ رضایتمندی و افتخارآفرینی برای جامعه هدف، آرمان و آرزوی سازمان محسوب شود.

دهقان گفت: ساتا در مسیر فعالیت خود بایستی به سمتی حرکت کند که با داشتن یک پنجره واحد خدمتی، تمامی مراجعان بتوانند خدمات موردنیاز خود را در کمترین زمان و بهترین شکل دریافت کنند.

وزیر دفاع تصریح کرد: ساتا در مسیر خدمات رسانی خود باید بگونه ای باشد که هیچگونه هزینه و باری را بر دوش جامعه هدف و مشترکین خود ایجاد نکند بلکه بر پایه مدیریت هزینه، اندیشه و ایده‌های تازه و نگاه هزینه منفعت، بتواند سطح رضایت را در جامعه هدف به بالاترین سطح مورد انتظار ارتقاء بخشد.

دهقان در سخنان خود به موضوع چابک سازی، توانمندسازی و مدیریت انتظارات اشاره و خاطرنشان کرد: نوآوری و پویایی محصول یک سازمان پیشرو است بگونه‌ای که این سازمان با مدیریت انتظارات و کسب توانمندی‌های لازم بایستی به یک سطح مطلوبتر در ارائه خدمات برسد.

وزیر دفاع با اشاره به حضور و فعالیت ساتا در بخشهای اقتصادی کشور تصریح کرد: این سازمان بایستی بیانگر یک بنگاه اقتصادی تراز جمهوری اسلامی در سطح ملی و قابلیت الگوبرداری در سطح فراملی باشد. بر این اساس فضای فعالیت های اقتصادی این سازمان بایستی بر پایه یک مدیریت حرفه‌ای و علمی صورت پذیرد. ما در این سازمان، به دنبال برگزیدن افرادی توانمند با بهره‌مندی از تفکر راهبردی، مجرب و متخصص در عرصه اقتصادی هستیم تا بتواند با ایجاد ثروت برای جامعه هدف فعالیت کند.

وی تأکید کرد: صندوق بازنشستگی بایستی احیاء شود و این امر تنها با سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی و هدفمند صورت می‌گیرد تا در آینده این سازمان با کمترین وابستگی به دریافت‌های منابع دولتی خدمات خود را به مشترکین خود ارائه دهد.

حجت الاسلام و المسلمین گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری نیز در این همایش خدمات رسانی و توجه و عنایت ویژه به یادگاران هشت سال دفاع مقدس را بسیار ارزشمند برشمرد و تصریح کرد: اقتدار و نقش آفرینی مجموعه وزارت دفاع در عرصه‌های مختلف دفاعی، امنیتی و خدمات رسانی ساتا به بازنشستگان نیروهای مسلح می تواند اوج رضایت و کمال را ایجاد کند.

وی با اشاره به دوران هشت سال دفاع مقدس و رشادتها و فداکاری‌های رزمندگان اسلام تصریح کرد: ما در شرایط کنونی در مقابل نسل جوان مسئول هستیم به گونه‌ای که بایستی همه این خاطرات و رشادتها به نسل آینده منتقل شود.

گلپایگانی گفت: رسالت انقلاب اسلامی فقط تأمین نیازمندی‌های مادی و دنیای مردم نیست بلکه در سایه این خدمات باید ضمن تأمین آسایش و آرامش مورد انتظار، ضامن عاقبت مردم نیز هستیم.

در ابتدای این همایش سردار حسین دقیقی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح نیز در سخنانی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه ساتا تصریح کرد: امروزه ساتا بر اساس تفکر راهبردی و تأمین زیرساخت های لازم تلاش می کند تا ضمن ایجاد تغییرات لازم در مسیر حرکت و پویایی خود، به یک نقطه مطلوب و ارزشمند در عرصه خدمات رسانی به جامعه هدف برسد.

وی گفت: ساتا در شرایط کنونی آماده یک جهش بزرگ در عرصه های مختلف اقتصادی و اجتماعی است بر این اساس سازمان در مسیر حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی در تلاش است تا برنامه های مختلف سازمان را در عرصه های بیمه ای، حمایتی و امدادی جامه عمل بپوشاند.

دقیقی اظهار داشت: برای هر یک از سازمان های تابعه بر پایه شعار سال برنامه و اهداف معینی تعریف و تعیین کرده ایم. به گونه ای که در عرصه بازنشستگی بایستی سازمان الکترونیک، توسعه توانمندسازی و خدمات خرسندساز تحقق یابد. در بخش خدمات درمانی شعار نظام سلامت الکترونیک و مدیریت بهینه منابع تعریف شده در بخش بیمه، تحقق و توسعه بیمه های نوین و مشارکت در سرمایه گذاری و در بخش شستان جهش در سرمایه گذاری و مدیریت منابع تعیین و تبیین شده است.

وی افزود: بر اساس مأموریت های محوله، تعیین اهداف و استراتژی های لازم، زیرساخت های مورد انتظار در مجموعه ساتا تعریف و تعیین شده و تلاش می شود تا امروزه سازمان بر پایه یک نظام خدمات رسانی مطلوب بر مبنای مشارکت همه جانبه و تأمین و سازماندهی خدمات، نیازهای مشترکین را برآورده سازیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز