خبرگزاری کار ایران

طی بیانیه ای عنوان شد؛

قدردانی جمعیت فدائیان اسلام از مواضع انقلابی و عزتمدارانه رییس‌جمهور

کد خبر : ۱۰۹۳۴۵

به قول رهبر بزرگوارمان، با اینکه امید چندانی به تغییر عملی در رفتار آمریکا با ایران عزیز نداریم، لکن برای ثبت در تاریخ و قضاوت آیندگان، این فرصت را به آن‌ها خواهیم داد.

جمعیت فدائیان اسلام درباره سفر رئیس جمهور به سازمان ملل بیانیه‌ای را منتشر کرد.

به گزارش ایلنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:

هوالعزیز

ولله العزه و لرسوله وللمؤمنین

دفاع مقدس ملت رشید ایران در جنگ تحمیلی، برگ زرینی از تاریخ پر حماسه این دیار کهن است. جان فشانی‌ها و ایثارگری‌های شهدا و جانبازان در آن ایام، سربلندی و عزتی برای میهن اسلامیمان آفرید که اکنون پس از سی و اندی سال از آغاز آن حماسه، هنوز برکات وافر آن بر این کشور در حال بارش است. و اینک، در ایامی که به پاسداشت آن مجاهدت‌های عزت آفرین به نام هفته دفاع مقدس نامگذاری شده، جهان شاهد نمود دگربار این عزت جاودان الهی برای کشور اسلامی ایران بود.

مقارن شدن سفر رئیس جمهور محترم، جناب حجه الاسلام و المسلمین روحانی به اجلاس سالانه سازمان ملل با این ایام غرورانگیز از ابتدا نویدبخش جلوه‌ای دیگر از عنایات الهی به اهل ایمان بود. بی‌شک نباید فراموش کرد که این عزت روز افزون، که ایران اسلامی را در کانون توجهات جهانیان قرار داده است، مدیون خون شهدا و جانفشانی جانبازان غیور این مرزوبوم بوده و کسی نباید تصور کند که این امر، تنها محصول کفایت و هوشمندی شخص خاصی بوده است.

جمعیت فدائیان اسلام با توجه به شرایط پیش آمده که بی‌تردید شرایطی تاریخی و حساس در طول حیات انقلاب اسلامی است، بر خود لازم می‌بیند که نکاتی چند را متذکر شود:

۱. مواضع انقلابی و مکتبی رئیس جمهور محترم در مجمع عمومی سازمان ملل، بار دیگر نشان داد که ایشان، فرزند انقلاب اسلامی بوده و این مدال افتخار خود را برای خوشایند عده‌ای از سینه بر نمی‌دارد و فراموش نخواهد کرد که او حافظ خون شهدا و صبر و ایثارگری مردم شریف ایران عزیز است و حتی در برهه‌ای که بسیاری تصور می‌کردند که ایشان، با توجه به شرایط خاص موجود در دیپلماسی جهانی، با مسامحه برخورد کرده و سخنانی مطابق با ذائقه طرف مقابل بیان نماید، اعلام مواضع انقلابی و پافشاری دوباره ایشان بر اصول اساسی و حقوق حقه ملت ایران، بسیاری از معاندان خط اصیل انقلاب را نا‌امید ساخت. جمعیت فدائیان اسلام به دلیل این مواضع انقلابی و عزتمدارانه، وظیفه خود می‌داند که از ایشان قدردانی کرده و به ایشان درود فرستد.

۲. تذکر این نکته به رئیس جمهور محترم را لازم می‌دانیم که هرچند در دنیای دیپلماسی، لازم است گاهی اوقات در خصوص برخی دشمنی‌های گذشته و حال کشورهای دیگر تغافل کرد و برای حفظ منافع ملی، حتی از در دوستی با آن‌ها وارد شد، لکن در دیپلماسی کشور ما، استثنایی به نام رژیم صهیونیستی وجود دارد که در تخاصم با او و تلاش برای از میان بردن این غده سرطانی هیچ گونه تعارفی نداشته و حتی رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به صراحت بیان فرمودند که هر کشور یا گروهی که قصد جنگ و مقابله با این لکه ننگ تاریخ را به هر نحوی داشته باشد، از حمایتهای علنی جمهوری اسلامی برخوردار بوده و ایران نیز هیچ ترسی از اعلام این مطلب ندارد.

رئیس جمهور محترم باید بداند که مشکل جهان اسلام، موجودیت این رژیم منحوس است و نه پیوستن او به کنوانسیون‌های منع اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی و بیان مواضع دو پهلو و غرب پسند ایشان درخصوص هلوکاست در پاسخ به خبرنگاران نیز، از نظر ما دلیلی نداشته و قابل تجدید نظر از سوی ایشان در آینده می‌باشد.

۳. عزتمندی و قدرتی که به برکت خون شهدا برای این نظام حاصل شده است، ما را در موقعیتی قرار داده که هیچ ابایی از مذاکره با کشورهای متخاصم، از جمله آمریکا نداشته و البته از باب قاعده نفی سبیل، اعتقاد داریم که این مذاکرات نباید چشم طمع آن‌ها را به سوی ما باز کند. در این میان تبیین نرمش قهرمانانه که رهبر عزیزمان بیان فرمودند، اهمیت زیادی دارد. علی رغم تجربه ۶۰ ساله از تخاصمات و صدماتی که آمریکای جهانخوار به مردم و نظام ما تحمیل کرده، اکنون جمهوری اسلامی در موقعیت قدرتمندی قرار گرفته که حتی این مظهر استکبار را نیز علاقمند به ایجاد رابطه و از میان بردن برخی دشمنی‌ها(و لو به ظاهر) نموده است و ما نیز اعتقاد داریم که این شرایط تاریخی، فرصتی برای اثبات حسن نیت طرف مقابل است، چرا که حسن نیت نظام اسلامی را تاریخ ثابت کرده و مسئولین محترم دستگاه دیپلماسی، می‌بایست با حفظ اصول اساسی انقلاب اسلامی، همانگونه که پیامبر اکرم(ص) در صلح حدیبیه، نرمشی قهرمانانه نشان دادند، رفتاری هوشمندانه و عاری از ذوق زدگی، و حافظ منافع اسلام و انقلاب و مردم عزیزمان داشته باشند. لکن همواره باید در خاطر داشت که خوی استکباری آمریکای جنایتکار، به هیچ عنوان تغییری نکرده است و او هنوز هم‌‌ همان شیطان بزرگ است. شهید بزرگوار نواب صفوی در سال ۱۳۳۲ و در روزنامه منشور برادری پیش بینی کرد: «امروز پای آمریکا را به کشور باز می‌کنید، اما باید ۲۵ سال تلاش کنید، شهید بدهید تا استعمار آمریکا را از کشور بیرون کنید» … اما به قول رهبر بزرگوارمان، با اینکه امید چندانی به تغییر عملی در رفتار آمریکا با ایران عزیز نداریم، لکن برای ثبت در تاریخ و قضاوت آیندگان، این فرصت را به آن‌ها خواهیم داد.

به یاری خدای توانا

جمعیت فدائیان اسلام

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز