خبرگزاری کار ایران

جبهه پایداری؛

درخواست غرب برای مذاکره با ایران بدلیل ذکاوت دیپلمات‌ها نیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۰۰۴

حرف‌ها و لبخندهای غربی‌ها را نباید جدی گرفت / امروز اگر غرب خواهان مذاکره با ماست نه بدلیل ذکاوت دیپلمات‌ها و نه تساهل و تنازل‌ها، بلکه به برکت مقاومت و پایداری بر سر اصول و ارزش‌‌ها به پشتوانه مردمی این انقلاب است.

جبهه پایداری در بیانیه‌ای تاکید کرد: امروز اگر غرب خواهان مذاکره با ماست نه بدلیل ذکاوت دیپلمات‌ها و نه تساهل و تنازل‌ها، بلکه به برکت مقاومت و پایداری بر سر اصول و ارزش‌‌ها به پشتوانه مردمی این انقلاب است.

به گزارش ایلنا، جبهه پایداری انقلاب اسلامی به مناسبت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: آغاز مهر ماه در ایران اسلامی هم سالروز جهادی به یاد ماندنی در دفاع از انقلاب اسلامی و این سرزمین پاکی هاست و هم آغاز تلاشی مستمر برای جهادی علمی است. از این جهت پایان شهریور و آغاز مهر ماه فرصت مناسبی برای یادآوری‌هاست.

این بیانیه می‌افزاید: ۳۳ سال پیش با هدایت و حمایت آمریکا که یکه تازیش در صحرای طبس مدفون ریگ‌های کویر شده بود و دسیسه کودتایش با هدایت الهی رسوا، در هماهنگی با شوروی آن زمان و اروپای طمع کار و شیوخ مزدور منطقه، جنگی آغاز شد که آثارش تا امروز بر وقایع جهان سایه افکنده است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: اصول این ملت، نه آن روز که ایران مظلوم ذخیره مهمات چند هفته‌ای هم نداشت و نه امروز که توان بازدارندگی کشورمان در دفاع پیشگیرانه از خود به جایی رسیده که تحسین هر دوست و دشمنی را نیز برانگیخته است، تغییری نکرده‌اند. جمهوری اسلامی به تاسی از فرهنگ قرآنی هیچگاه جنگ طلب نبوده اما از حقوق خود هم صرف‌نظر نکرده است و هیچگاه ظلم را برنتابیده و زیر بار زورگویی و ظلم نیز نرفته است.

این بیانیه ادامه می‌دهد: در طی این سال‌ها دشمنان ایران اسلامی به تمامی روش‌ها و ابزارها در مقابله با این انقلاب الهی توسل جسته‌اند و کارنامه سیاه آنها از دسیسه‌های پنهانی، ترور، جنگ نیابتی توسط مزدوران در هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن توسط منافقین و گروهک‌های دست نشانده‌ای چون جند الشیطان و حتی حمله مستقیم آمریکا به نیروی دریایی ما در زمان جنگ و بدتر از آن حمله به شهروندان عادی که نمونه آن حمله به هواپیمای مسافربری در خلیج فارس بود مشحون است.

جبهه پایداری در این بیانیه تصریح کرده است: امروز اگر آنها خواهان مذاکره با ما هستند باید بدانیم پشتوانه این درخواست و همترازی، نه بدلیل ذکاوت دیپلمات‌ها و نه تساهل و تنازل‌ها، بلکه به برکت مقاومت و پایداری بر سر اصول و ارزش‌‌ها به پشتوانه مردمی این انقلاب است که بازدارندگی از جمله ثمرات این پایداری است، همچنانکه حماسه سیاسی نود و دو را نباید در چارچوب تنگ سیاسیون، بلکه باید در گستره عرصه حضور الهی مردم در دفاع از انقلاب و کیان نظام و تبعیت از رهبری فرزانه دید و تفسیر کرد.

این بیانیه می‌افزاید: مطمئنا غربی ها اگر کوچکترین فتوری از ما ببینند در تذلیل ما کمترین درنگی نخواهند کرد. تجارب قرن گذشته کشورمان نشان داده است که حرف‌ها و لبخندهای غربی‌ها را نباید جدی گرفت. آنها در اسقاط دولت مردمی مصدق در شصت سال پیش نشان دادند که منافع پلیدشان از هرچیز دیگری برایشان مهمتر است. ادعا و تاکید امروز آنها نیز بر مردم سالاری و آزادی و حقوق بشر را باید در رسوایی حمایتشان از رژیم‌های قرون وسطایی نظیر عربستان و بحرین دید و تفسیر کرد.

این بیانیه ادامه می‌دهد: توقع از دولتمردان کشور عزیزمان این است که ان شاء الله از موضع اقتدار در مجامع بین‌المللی حضور یابند و به هیچ وجه اجازه تحقیر این کشور و مردم عزیز آن را به دشمنان ندهند. در طلیعه حضور رییس محترم جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل به عنوان صحنه هماوردی سیاسی، پاسخ هوشمندانه ایشان به تلاش هایی که به دنبال اختلاف افکنی در داخل و شکست انسجام ملی است و همچنین تاکید ایشان بر استفاده از زبان فارسی در ابلاغ پیام انقلاب جای تقدیر دارد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: مهر آغاز مجدد مستمر جهاد علمی هم هست. کشور ما علیرغم تحریم‌ها در این سالها در عرصه علم و فن آوری توفیقات بسیاری را کسب کرده است. هرچند در شتاب رشد مستندات علمی در جهان اول هستیم و در منطقه در این خصوص گوی سبقت را از همگان ربوده‌ایم، اما تا دستیابی به علم نافع که در امور جاری کشور اثرگذار باشد هنوز فاصله ای طولانی داریم. علم آموزی نباید با مدرک گرایی و تحقیق نباید با انتشار مقاله جابجا شوند. باید همه تلاش مسئولین و دانشگاهیان و جامعه علمی کشور بر دستیابی به علوم و فن آوری‌هایی که بتواند در حل معضلات کشورمان موثر باشد تمرکز یابد. هم این انگیزه ها در محققین با حمایت های هدفمند باید تقویت شود و هم این خواهندگی‌ها در مسئولین باید نهادینه شود تا برای حل مشکلات به سراغ مستندات و روشهای بومی بروند.

جبهه پایداری در این بیانیه تصریح می‌کند: متاسفانه شروع دوباره فصل جهاد مستمر علمی کشور با برخی حاشیه هایی همراه شده است که بیم آن می‌رود که شتاب این حرکت علمی را با کندی مواجه کرده و خاطره فضای نا آرام و پر تنش سالهای اواخر دهه هفتاد را زنده کند. نباید با ایجاد فضای تملق و برخورد های سیاسی در عزل و نصب مدیران، فضای بالنده علم و دانش را به محاق برد.

این بیانیه ادامه می‌دهد: دانشگاه‌ها باید سیاسی باشند اما نه به این معنا که صحنه هماوردی سیاسیون شوند. برخی از اقدامات این روزها در عزل و نصب‌ها که کمترین اثری از شایسته سالاری علمی در آنها دیده نمی‌شود جز به معنای تسویه حساب جناحی و جز در چارچوب خیز برداشتن برای تنش های سیاسی در دانشگاهها قابل تفسیر نیست. از ریاست محترم دولت که شعار تدبیر و امید و اعتدال را برگزیده اند توقع است که جلوی این تندروی های بی حاصل که معلوم نیست حتی از سر خیر خواهی برای خود دولت هم انجام گردد را بگیرند. دانشگاههای ما اگر به معنای حقیقی اسلامی شوند، این ظرفیت را دارند که با همکاری با حوزه های علمیه، مشکل گشای جهان اسلام شوند.

جبهه پایداری در پایان این بیانیه تاکید می‌کند: یاد و خاطره ایثارگران و شهدای گرانقدر و امام راحل عزیزمان را دراین ایام مقدس گرامی می‌داریم و اعلام می‌کنیم ما منتظر و در عین حال مطمئنیم به وعده الهی در نصرت حق؛ و با استدعای تعجیل در ظهور حضرت صاحب العصر و الزمان.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز