خبرگزاری کار ایران

رحمانی فضلی:

سیاست پیشگیرانه دیوان محاسبات در دولت یازدهم ادامه می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۵۹۶

مجلس به دیوان محاسبات اطمینان کامل داشته و کمیسیون‌ها ارجاع‌های مختلفی به دیوان داشته‌اند همچنین ریاست مجلس همیشه دیوان را پشتیبانی کرده و خصوصا در طرح سنا اگر حمایت و پشتیبانی ایشان نبود این طرح عملیاتی نمی‌شد.

رئیس سابق دیوان محاسبات کشور که در دولت یازدهم عهده‌دار وزارت کشور شده است در مراسم تودیع خود گفت: برنامهٔ دولت تدبیر ادامه سیاست پیشگیرانه دیوان محاسبات کشور در حوزه‌های مختلف است.

به گزارش ایلنا، «عبدالرضا رحمانی فضلی» در مراسم تودیع خود و معارفه امین حسین رحیمی، در تشریح عملکرد دیوان محاسبات در دوران ریاستش اظهار کرد: استفاده از کارشناسان خارج از دیوان از اقداماتی بود که در دوره بنده صورت گرفت و ما نیروهای کارگشته خارج از دیوان را به دیوان وصل کردیم و در مدت ۵ سال مدیریت بنده از این ظرفیت ها استفاده شد.

او افزود: رویکرد ما در دیوان محاسبات این بود که اقداماتمان را در جهت توسعهٔ ملی به کار گیریم و متناسب با آن سیاست‌ها را تعریف کنیم و بتوانیم تحقق قانون را منطقی‌تر و معقول‌تر کنیم.

رحمانی فضلی اضافه کرد: ‌ دیوان محاسبات بر همین اساس سیاست پیشگیری را مبنا قرار داد و توانست جلوی بخش اعظمی از تخلفات ناشی از جهل به قانون را بگیرد. همچنین موفقیت‌هایی در جهت تقویت آموزش استفاده از ظرفیت کار‌شناسان بیرون دیوان و تشکیل شوراهای مشورتی حاصل شد.

رحمانی فضلی با اشاره به تاثیرگذاری دیوان محاسبات بر کمیسیون‌های مجلس از ابعاد کار‌شناسی خاطرنشان کرد: دیوان محاسبات خصوصا در کمیسیون تلفیق و در جریان تدوین قوانین بودجهٔ سالانه اثرگذار بود و همچنین در کنار این‌ها طرح سنا(سامانهٔ نظارت الکترونیک) را طراحی کردیم که در نوع خود عظیم‌ترین و جامع‌ترین است و در این طرح از تجربیات مختلف استفاده شد و اکنون ما در بعد نرم‌افزاری و تجهیزات مناسبت‌ترین سیستم نظارت الکترونیکی را داریم که فعالیت آفلاین دارد و در آینده نیز ان‌شاءالله به صورت ‌آنلاین نیز فعالیت خواهد کرد.

رییس سابق دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه دیوان محاسبات تعامل با دستگاه‌های اجرایی را به عنوان موضوع اصلی در دستور کار خود قرار داده است، اضافه کرد: ما تقریبا با دستگاه‌های اجرایی مشکلی نداشتیم و همیشه از نظرشان استفاده کردیم و هدایت‌های لازم را هم داشتیم. در واقع با تعامل مثبت کار‌ها را پیش بردیم تا جایی که در اجرای بودجه ۶۰ درصد تخلفات کاهش یافت.

رحمانی فضلی رابطه دیوان محاسبات با نمایندگان مجلس را مطلوب و کار‌شناسانه توصیف کرد و گفت: مجلس به دیوان محاسبات اطمینان کامل داشته و کمیسیون‌ها ارجاع‌های مختلفی به دیوان داشته‌اند همچنین ریاست مجلس همیشه دیوان را پشتیبانی کرده و خصوصا در طرح سنا اگر حمایت و پشتیبانی ایشان نبود این طرح عملیاتی نمی‌شد.

وی ضمن قدردانی از نمایندگان، هیات رییسه، رییس مجلس و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: مجموعه اقدامات دیوان محاسبات آن را در مرحله‌ای از کار‌شناسی قرار داده که بتواند بازوی مجلس در تدوین قوانین بودجهٔ سالانه باشد.

وزیر کشور تصریح کرد: برنامه دولت تدبیر این است که با سیاست پیشگیرانه از نظرات دیوان محاسبات در حوزه‌های مختلف استفاده شود به هر حال من نمایندهٔ دیوان محاسبات در دولت هستم.

وی یادآور شد: ما برای نصب طرح سنا باید با دستگاه‌های مختلف پر وتکل امضاء می‌کردیم اما برخی مقاومت‌ها وجود داشت که امیدواریم در این دولت بستر آماده‌تر شود تا از این ظرفیت استفاده شود.

رحمانی فضلی با اعلام رضایت خود از نیروهای صدیق متواضع و زحمتکش دیوان محاسبات کشور به انتخاب رحیمی به عنوان رییس جدید دیوان محاسبات نیز اشاره کرد و گفت: آقای رحیمی در یک سال گذشته که به عنوان دادستان دیوان فعالیت می‌کردند به اندازهٔ پنج سال به دیوان بهره دادند و انتخاب ایشان برای ریاست دیوان انتخابی عاقلانه و مصلحت‌جویانه برای مجلس بود.

وی در پایان گفت: امیدوارم همهٔ دوستان با‌‌ همان شدتی که به من کمک می‌کردند آقای رحیمی را نیز همراهی کنند من هم به عنوان مشاور نظراتم را صادقانه با ایشان در میان می‌گذارم تا ان‌شاءالله بتوانیم نظام مقدس جمهوری اسلامی را هر روز مستحکمتر از دیروز به پیش ببریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز