خبرگزاری کار ایران

روانچی در دیدار با رئیس پارلمان دانمارک:

هیچ کشوری از تهدید تروریسم مصون نیست

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۲۷۹

یران برای توسعه و متنوع سازی روابط و مناسباتش اعم از سیاسی، اقتصادی و پارلمانی اهمیت زیادی قائل است.

معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه با رئیس پارلمان دانمارک دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، مجید تخت‌روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه کشورمان در ادامه سفر رسمی به کپنهاگ با موگنز لوکتافت، رئیس پارلمان این کشور دیدار کرد.

تخت‌روانچی با بیان اینکه روابط سنتی دو کشور بسیار خوب است و حضور ده‌ها ساله شرکت‌های دانمارکی در ایران یک سرمایه و ظرفیت است گفت: ایران برای توسعه و متنوع سازی روابط و مناسباتش اعم از سیاسی، اقتصادی و پارلمانی اهمیت زیادی قائل است.

وی ضمن تبیین مواضع و دیدگاه‌های کشورمان در قبال بحران‌ها و فرایندهای سیاسی منطقه‌ای گفت: ‌ ما از هرگونه راه حل سیاسی برای رفع این بحران‌ها حمایت می‌کنیم.

معاون ظریف افزود: مبارزه با تروریست و افراطی‌گری یک خطر جدی و تهدید جهانی و مستلزم تلاش و اهتمام مشترک جهانی است. هیچ کشوری نمی‌تواند ادعا کند که از تهدید تروریسم مصون است.

وی گفت: ایران اقدامات تروریستی را در هر شکل و هر کجا محکوم کرده و در مبارزه با آن پیشگام بوده است و در این چارچوب آمادگی کامل برای همکاری با همه کشورهای منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله دانمارک را دارد.

همچنین لوکتافت در این ملاقات با متنوع خواندن زمینه‌ها و موضوعات مورد علاقه دانمارک و ایران گفت: دو کشور با تمرکز بر مشترکات می توانند ضمن گسترش روابط اقتصادی و مشورت‌های سیاسی در مبارزه با تهدیدات از جمله تروریسم و افراطی‌گری همکاری داشته باشند.

رئیس پارلمان دانمارک که قرار است به زودی به عنوان رئیس جدید مجمع عمومی سازمان ملل متحد عازم نیویورک شود با تاکید بر ایجاد و توسعه تعاملات پارلمانی و فرهنگی میان دو کشور افزود: ایران از ظرفیت‌ها و اهرم‌های لازم برای ایفای نقش مثبت و سازنده در منطقه خاورمیانه برخوردار است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: دانمارک صمیمانه امیدوار است مذاکرات هسته ای ایران با موفقیت به پایان رسد و فضای همکاری‌ها تقویت گردد.

به گزارش ایسنا، روانچی همچنین در این سفر با خانم مته گرسکو، رئیس کمیته سیاست خارجی پارلمان دانمارک با محوریت همکاری‌های پارلمانی در زمینه‌های مختلف بحثو تبادل نظر کرد. در این دیدار که تعدادی از اعضای کمیته‌های سیاست خارجی و امور خارجی پارلمان حضور داشتند درباره مذاکرات هسته‌ای جایگاه و منزلت زنان و حضور فعالیت‌شان در حوزه‌های مختلف بحثو گفت‌وگو شد.

به گزارش ایسنا، روانچی در سفر دو روزه خود به دانمارک با شبکه‌های تلویزیونی این کشور گفت‌و‌گوهایی را انجام داد و نشستی با خبرنگاران دانمارکی برگزار کرد. همچنین معاون ظریف در نشست مطالعات بین‌المللی دانمارک شرکت و با مسئولان فدراسیون صنایع دانمارک دیدار کرد.

همچنین نشست با ایرانیان مقیم دانمارک از دیگر برنامه های این مقام وزارت خارجه کشورمان در این سفر بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز