خبرگزاری کار ایران

جلیلی در مسجد ابوذر:

هدف تحریم‌های دشمنان این بود که ایران هسته‌ای نشود

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۶۷۶

برای ۶ قدرت دنیا که خودشان دارای کلاهک های هسته ای هستند، آیا چند سانتریفیوژ ایران که زیر نظر دوربین های آژانس بین المللی انرژی اتمی کار می کند، موجب نگرانی است؟

عضو شورای راهبردی روابط خارجی با تاکید بر اینکه دشمنان از چند سانتریفیوژ ایران که زیر نظر دوربین‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی کار می‌کند، نگران نیستند، گفت: دشمنان می‌دانند که این موفقیت، مدیون اندیشه انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایلنا، سعید جلیلی، نماینده مقام معظم رهبری در شورایعالی امنیت ملی، با حضور در مسجد جامع ابوذر تهران، در ابتدای سخنانش به تلاش فرعون های تاریخ برای مقابله با موساهای همه زمان ها اشاره کرد و گفت: دغدغه همه فرعون های از ابتدا تاکنون این بوده است که نکند کسانی پیدا شوند تا به مبارزه برخاسته و با مقاومت، پیروز شوند.

جلیلی با بیان اینکه انقلاب اسلامی اجابت مردم به دعوت خدا بود، اظهار داشت: در طول تاریخ مستکبران صاحب قدرت همواره از این نگران بودند که قدرت و مسیر غلط‏شان که بر مبنای آن حکمرانی می‏ کردند، توسط افرادی از بین برود.

وی تاکید کرد: فرعون ها حتی منتظر نمی مانند که حرکت های ناب حتی شکل بگیرد تا بخواهند بعدها با آن مقابله کنند. لذا در قرآن هم آمده که فرعون منتظر تولد موسی(س) نشد و خانه به خانه در پی موسی(س) به جست و جو پرداخت تا او را قبل از تولد بیابد و از بین ببرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه این موضوع فقط به زمان فرعون در آن زمان محدود نمی شود و در همه زمان ها چنین رویه ای وجود داشته است، اظهار داشت: از دهها سال قبل از پیروزی انقلاب، فرعون های زمان به دنبال عدم تولد این اندیشه بودند. به همین دلیل است که می بینیم از دهها سال قبل از انقلاب، حرکت فرعونی خود را دنبال می کردند و خانه به خانه تلاش می کردند تا چادر از سر زنان مسلمان ایرانی بکشند؛ از روستاهای دورافتاده تا داخل شهرها، می گشتند تا زنی چادری در این کشور زندگی نکند.

وی در همین زمینه ادامه داد: دشمنان می دانستند که اندیشه ای در حال شکل گرفتن است و در صورت رشد آن، فرزندان این سرزمین علیه فرعون ها به پا خواهند خواست.

جلیلی افزود: از ابتدای قرن بیستم میلادی، مستکبران حرکت سنگینی را در جهان اسلام آغاز کردند تا مانع تولد و شکل گیری موسای مقاومت و مبارزه شوند. البته در سال ۵۷ افرادی هم به ظهور موسای زمانه امیدوار بودند و این درحالی بود که غربی‏ها به خیال خودشان تصور می‏ کردنددر جلوگیری از رویش چنین مولودی موفق شده‏ اند و بابت همین مساله بسیار خوشحال بودند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سفر رییس جمهور وقت آمریکا به ایران در سال ۱۳۵۶ گفت: او در آن سفر و دیدار با شاه، بیان کرده بود که ایران به جزیره ثبات و ژاندارم منطقه تبدیل شده است. تعبیر آنها این بود که براساس سیاست سه ستون، در آن زمان دو ستون آنها در راستای سیاست آمریکا و استکبار در منطقه موثر واقع شده است.

عضو مجمع تشخیص اظهار داشت: علیرغم تلاش فرعون های زمان، همگان دیدند که موسای انقلاب اسلامی آمد؛ موسایی که تنها نگفت شاه باید برود، بلکه در گام بعدی، به مرکز اصلی آنها حمله کرد و تعبیر انقلاب دوم را برای فتح لانه جاسوسی آمریکا به کار گرفت.

وی با ستایش اندیشه های بنیانگذار انقلاب اسلامی، گفت: امام خمینی(ره) دشمن و فرعن اصلی را آمریکا می دانست، بنابراین به رفتن نوکر آنها بسنده نکرد بلکه راس دشمنی و توطئه را مورد هدف قرار داد.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی با اشاره به انقلاب های سال های اخیر در جهان اسلام، تاکید کرد: در این چند سال در منطقه ما حرکت هایی شکل گرفت اما چون راس دشمنی را مورد توجه و هدف قرار ندادند و دچار اشتباه محاسباتی شدند، برای ادامه حرکت به انحراف افتادند و نتوانستند به موفقیت کامل برسند.

جلیلی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی به خاطر فهم صحیح امام خمینی(ره) موفق به پیروزی شد، بیان کرد: طبق آیات قرآن کریم، شیاطین بیکار ننشسته اند. همه انبیای الهی وقتی حرکتی را آغاز می کردند، شیاطین نیز در مقابل آنها می ایستادند و همه توانشان را برای مقابله با آن حرکت به خدمت می گرفتند.

وی گفت: شیاطین می دانند که این حرکت، یک رقابت برای کسب قدرت نیست، بلکه شجره طیبه ای است که اگر فرصت رشد پیدا کند، تکثیر می شود و اگر شکل واقعی به خود بگیرد، موفقیت های بزرگی را به ارمغان می آورد.

دبیر سابق شورایعالی امنیت با ذکر خاطره ای از دیدار با پرودی، نخست وزیر اسبق ایتالیا، اظهار داشت: پرودی یک استاد دانشگاه و نظریه پرداز توسعه است، او در ملاقاتی که با ما داشت، گفت مساله مهم درباره ایران آن است که شما طی سال های گذشته فقط مقامت نکردید، بلکه همزمان پیشرفت هم داشته اید. برخی از دیگر مقامات اروپایی دیگر نیز در دیدارهای خصوصی به صراحت می گفتند این فشاری که علیه ایران تحمیل شده، اگر به کشورهای آنان وارد می شد ۶ ماه هم دوام نمی آوردند.

جلیلی با تاکید بر ایتکه انقلاب ما از جنس دیگری است، افزود: من به آنها گفتم که میان دموکراسی شما با مردمسالاری دینی ما تفاوت های بسیاری وجود دارد. آنجا اگر مالیات یک درصد افزایش پیدا کند، از عملکردشان اظهار پشیمانی می کنند اما در ایران، فقط یک محله اش برای آرمان هایش ۴ هزار شهید تقدیم می کند و به این مساله را موجب افتخار خود می داند.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای عوض کردن محاسبات، گفت: می کوشند تا مدام از ضررهای مقاومت سخن بگویند و هزینه های ایستادگی را به رخ ملت بکشند اما آنها می دانند که این مولود، به برکت انقلاب اسلامی به چه موفقیت هایی نایل آمده و از این مساله نگران است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورایعالی امنیت ملی با بیان اینکه تحلیلگران غربی، قدرت ایران را قابل کتمان نمی دانند، اظهار داشت: اینها سخن ما نیست، غربی می گویند ایران قدرت منطقه شده و در صحنه جهانی اثرگذار است و علت نگرانی آنها، از همین مساله ناشی می شود.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده سابق کشورمان در ادامه به مساله مذاکرات هسته ایران و ۱ + ۵ پرداخت و بیان کرد: برای ۶ قدرت دنیا که خودشان دارای کلاهک های هسته ای هستند، آیا چند سانتریفیوژ ایران که زیر نظر دوربین های آژانس بین المللی انرژی اتمی کار می کند، موجب نگرانی است؟ خیر. دشمنان می دانند که این موفقیت، مدیون اندیشه انقلاب اسلامی است و از این مساله نگرانند.

جلیلی در پاسخ به کسانی که درباره اهمیت انرژی هسته ای شبهه آفرینی می کنند، گفت: این سوال را باید از طرف غربی پرسید که چرا هسته ای شدن ایران برای آنان اینقدر مهم است؟! چون می دانند که رسیدن به این موفقیت و پیشرفت همزمان با مقاومت به دست آمده است.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی تاکید کرد: باید نسبت به نقشه ها و برنامه های دشمن هوشیار بود. شنیدید که اوباما(رییس جمهور آمریکا) در دیدار اخیرش با کامرون(نخست وزیر انگلیس) آشکارا گفت که باید آنقدر به ایران فشار بیاوریم تا ایرانی ها در نهایت yes بگویند! حتی همین خیمه شب بازی میان کنگره و دولت آمریکا در ماجرای تحریم ایران، ادامه همان سیاست چماق و هویجی است که می گوید باید ایران در نهایت زیر بار فشارها به خواست آنان " بله " بگوید.

وی ادامه داد: وقتی از اهرم فشار سخن می گویند، مشخص است که منطق ندارند. آنها تمام تلاششان این است که نگذارند اندیشه انقلاب اسلامی اوج بگیرد.

جلیلی گفت: الان در دهه فجر قرار داریم، کیست که منکر آن شود که ابرقدرت ها اراده کرده بودند تا شاه بماند و ملت ایران اراده کرد تا شاه برود؟! و در نهایت اراده ملت ایران پیروز شد. کسانی که ۱۷ هزار ایرانی را ترور کردند، امروز توسط چه کسانی حمایت می شوند؟ توسط همین تحریم کنندگان. چه کسانی از صدام پشتیبانی کردند؟ همین تحریم کنندگان. چه کسی پیروز شد؟ صدام و حامیانش یا ملت ایران؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اندیشه انقلاب اسلامی نه تنها در مقاومت به پیروزی رسیده است، بله پیشرفت هم کرده و در حال تکثیر هم هست. نه تنها خرمشهر آزاد می شود، بلکه جنوب لبنان نیز آزاد شد و غزه نیز در مقاومت پیروز گردید. حزب الله لبنان به پشتیبانی انقلاب اسلامی به اسراییل تودهنی زد و رژیم صهیونیستی در مقابل این تودهنی، خفه شده است. این غیر این است که یک قدرتی ظهور کرده که فرعون و همه حامیان فرعون باید در برابر آن زانو بزنند؟

عضو شورای راهبردی روابط خارجی ادامه داد: این همان اسراییلی است که به صحرای سینا حمله کرد و اراضی ۱۹۶۷ را در اختیار خود در آورد اما امروز، در جنگ های ۳۳ روزه، ۲۲ روزه، ۵۱ روزه شکست می خورد که آخرین نمونه آن، همین پیروزی اخیر حزب الله بود که با سرعت خیره کننده ای به دست آمد.

جلیلی سپس به گزینه های روی میز ادعایی آمریکایی ها پرداخت و اظهار داشت: گزینه نظامی آنها اولین گزینه ای بود که در ۸ سال دفاع مقدس امتحان شد و نتوانستند با آن کاری را به پیش ببرند. سایر گزینه های آنها نیز چنین سرنوشتی پیدا کرده و خواهند کرد. دشمن در تمامی صحنه های نبرد شکل گرفته طی این ۳۶ سال از ملت ایران شکست خورده است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورایعالی امنیت ملی افزود: هدف تحریم های دشمنان این بود که ایران هسته ای نشود، ولی ایران به اتکای خودش هسته ای شد. آنها اراده کرده بودند که ایران هسته ای نشود اما ملت و دانشمندان شهید ما اراده کردند که ایران هسته ای شود و باز هم اراده ملت ایران پیروز شد.

جلیلی در همین زمینه توضیح داد: امروز دشمن بیش از اینکه نگران چند دستگاه سانتریفیوژ باشد، نگران پرورش دانشمندانی مثل شهریاری هاست.

جلیلی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع بسیار مهم اسلام آمریکایی پرداخت و گفت: امام خمینی(ره) در سالهای پایانی عمر خود به تبیین اسلام ناب محمدی(ص) و هشدار پیرامون اسلام آمریکایی تاکید داشت.

وی با بیان اینکه اسلام آمریکایی مشغول ترویج دو اسلام انحرافی است، اظهار داشت: اسلام لیبرالی و اسلام تکفیری، دو روشی است که زیر نظر اسلام آمریکایی اداره و ترویج می شوند. در اسلام لیبرالی، اصل مبارزه زیر سوال می رود و تلاش می شود تا ملت را از مبارزه منصرف نمایند، هزینه های مقاومت را بزرگنمایی کرده و داشته های درونی را به کنار می گذارند. در واقع انصراف از مبارزه در لوای اسلام لیبرالی پیگیری می شود.

جلیلی سپس به خصوصیات اسلام تکفیری اشاره کرد و بیان نمود: روش دومی که اسلام آمریکایی پیگیر آن است، انحراف در مبارزه است. تلاش می کنند تا آن استعدادی که در جهان اسلام علیه صهیونیسم و استکبار شکل گرفته را تحریف کنند. آنها نگران این هستند که مبادا اسلام نابی که توسط امام خمینی(ره) تعریف شد، به عنوان اسلام اصلی شناخته شده و مبنا فرار گیرد.
این جانباز دوران دفاع مقدس، با اشاره به پیام شهدا، تاکید کرد: نترسیدن در مقابل دشمن، سحر آنان را باطل کرده و می کند، این بشارت شهدای ماست. شهدا می گویند که نترسید و نگران نباشید. این، نقطه مقابل راهبرد شیطان است.

عضو شورای راهبردی روابط خارجی به یادداشت فهمی هویدی، نویسنده معروف مصری، پرداخت و گفت: چند سال قبل او در یادداشتی نوشت که در ابتدای انقلاب اسلامی، ما در مصر پیمان " کمپ دیوید " را امضا کردیم و متحد آمریکا و اسراییل شدیم، اما امروز وضعیت مصر بسیار خراب است. در مقابل، آن روز ایران مقابل آمریکا و استکبار ایستاد و قیام کرد و پیروز شد و حالا وضعیت آن با مصر قابل مقایسه نیست. اینجا بود که دشمن فهمید ایران فقط در هسته ای الگو نشده است، بلکه در سایر مسایل نیز به عنوان یک الگو شناخته می شود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ با برشمردن مشخصات نطام ولایت فقیه، اظهار داشت: نظامی در ایران شکل گرفته که ولایت فقیه آن نمی گذارد آرای ملت وتو شود و می گوید رای مردم حق الناس است. این حق الناس هم در سال ۹۲ مورد توجه قرار می گیرد و هم در سال ۸۸ و هم سال های قبل از آن. دشمن از چنین نظامی نگران است.

وی ادامه داد: اگر ما دهه فجر را گرامی می داریم، این یک کار تشریفاتی نیست بلکه حقیقی است. امروز، آن نهال نوپای ۳۶ سال قبل، به شجره طیبه تبدیل شده است و دشمنان دیگر نمی توانند به آن آسیب جدی وارد کنند.

جلیلی سخنانش را با این جمله به پایان رساند: رمز موفقیت ما ایمان و وحدت است. با حفظ این دو نکته، آینده ای روشن برای ایران اسلامی قابل پیش بینی است و ملت ایران به موفقیت های بیشتر نایل خواهد آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز