خبرگزاری کار ایران

ساعت ۱:۳۰امروز به‌وقت ایران:

مذاکرات هسته‌ای در سطح معاونان وزرای خارجه در ژنو برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۴۵۶

مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۱ + ۵ ظهر امروز در سطح معاونان وزرای خارجه در محل نمایندگی اتحادیه اروپا در ژنو برگزار خواهد شد.

نشست ایران و گروه ۵ + ۱ در سطح معاونان وزرای خارجه امروز ساعت ۱۱صبح بوقت محلی سوییس(۱:۳۰بوقت ایران) در محل نمایندگی اتحادیه اروپا در ژنو برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا٬ به نقل از واحد مرکزی خبر٬ پیش از برگزاری این نشست رسمی، دیدارهای دوجانبه وزرای خارجه ایران و آمریکا و همچنین نشست‌های دوجانبه در سطح معاونان وزرای خارجه و کار‌شناسان دو کشور برگزار شد.

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران روز گذشته پیش از ترک ژنو گفته بود: کشورهای غربی و۱ + ۵ باید به این برداشت جدی برسند که موضوع هسته‌ای ایران فقط از مسیر مذاکره قابل حل است.

ظریف همچنین با تاکید بر اینکه کشورهای غربی روش فشار را امتحان کردند و پاسخ نداد، تصریح کرد: مذاکره و فشار با یکدیگر قابل جمع نیست، بلکه اگر کشورهای غربی به دنبال مذاکره با جمهوری اسلامی ایران هستند، باید تصمیم سیاسی بگیرند گرچه ممکن است برای بعضی‌ها سخت باشد که راه فشار را کنار بگذارند.

همچنین عصر روز گذشته سیدعباس عراقچی و مجید تخت‌روانچی معاونان وزرای خارجه ایران با خانم هلگا اشمیت معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه در دیدارهای جداگانه‌ای گفت‌و‌گو کردند.

دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱ + ۵ در حالی از امروز ۲۸ دی(۱۸ ژانویه) در شهر ژنو سوئیس برگزار می‌شود که بر اساس توافق موقتی که سال گذشته درهمین شهر به دست آمد، قرار بود طرف‌ها در مدت یک‌سال، یعنی تا سوم آذر ۹۳(۲۴ نوامبر ۲۰۱۴)، به توافق نهایی دست یابند.

با این حال، پابرجا بودن اختلافات موجب شد تا مهلت این مذاکرات، دو بار تمدید شود. ضرب‌الاجل جدید مذاکرات هسته‌ای، ۹ تیر ماه ۹۴(۳۰ ژوئن ۲۰۱۵) اعلام شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز