خبرگزاری کار ایران

ابراز انزجار عمار حکیم از چاپ کاریکاتور موهن علیه پیامبر اسلام

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۳۳۳

ما به آزادی بیان باور داریم اما این آزادی شامل مقدسات دیگران نمی‌شود و هجومی آشکار به عواطف یک‌چهارم انسان‌های روی زمین و خلاف هر عرف و شریعت و ذوقی است.

ایلنا: عمار حکیم رئیس مجلس اعلای عراق طی بیانه ای از چاپ کاریکاتور موهن پیامبر ابراز انزجار کرد

متن بیانه بدین شرح است:

بسم الله الرحمان الرحیم

در روزهای گذشته دنیا شاهد حوادثی بود که آشکارا نشانگر بی ارزش شمردن خون انسان‌ها و بی باکی در خون‌ریزی با کشتن چهارده روزنامه‌نگار فرانسوی در نشریه‌ی شارلی ابدو بود. مردم سرتاسر جهان و از جمله مسلمانان در این حادثه با مردم فرانسه در برابر این جنایت تروریستی ابراز هم‌دردی کردند و نشان دادند که همه‌ی ملت‌ها مخالف تروریسم و تروریست‌ها هستند و اینان به هیچ وجه نماینده‌ی اسلام و مسلمانان نیستند. اینان نشان دادند که اسلام دین محبت و مهرورزی و تسامح و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز است و دولت‌های غربی باید از این موضوع باخبر باشند و بدانند که تروریسم صرفاً تحرکی خارج از شریعت اسلامی و سرشت انسانی است.

در میانه‌ی چنین حوادثی بسیاری از روزنامه‌های اروپایی، از جمله نشریه‌ی شارلی ابدو، دست به انتشار تصاویری موهن از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله سلم منتشر کردند. این اقدام محکوم است و نشانگر آن که این گروه‌های ضد اسلامی و پیامبر اکرم(ص) چه کینه‌ای به دل دارند. ما به آزادی بیان باور داریم اما این آزادی شامل مقدسات دیگران نمی‌شود و هجومی آشکار به عواطف یک‌چهارم انسان‌های روی زمین و خلاف هر عرف و شریعت و ذوقی است.

ما انتشار تصاویر موهن از پیامبر اکرم(ص) و اهانت به مقدسات مسلمانان را ذیل هر عنوانی که باشد محکوم می‌کنیم و از سازمان ملل متحد می‌خواهیم که با ممنوع کردن چنین رفتارهایی مانع تنش و نفرت‌افکنی در جهان شوند. چنین اقداماتی مایه گسترش تروریسم در جهان می‌شود.
همچنین از سازمان همکاری‌های اسلامی می‌خواهیم که فعالیت‌های خود در نهادهای بین المللی برای تلاش جهت رسیدن به توافقات بین‌المللی به منظور جلوگیری از تکرار این رفتارهای خصمانه علیه مسلمانان را افزایش دهد.
از همه‌ی مسلمانان جهان نیز می‌خواهیم که مخالفت خود با این اقدام را با روش‌های مسالمت‌آمیز بیان کنند.
سیدعمار حکیم
رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق
بغداد
۱۵/۱ / ۲۰۱۵

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز