خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه قبرس در نشست خبری مشترک با ظریف:

قبرس از ادامه روند مذاکرات حمایت می‌کند / ثبات منطقه‌ای؛ سیاست خارجی ما است

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۳۴۲

تروریست همه جا را تهدید می‌کند و اتفاقی که در پاریس افتاد، نشان‌دهنده ضرورت مبارزه با تروریست است و ایران می‌تواند در این باره نیز نقش کلیدی را برای مبارزه با خشونت و افراطی‌گری و ایجاد امنیت ایفا کند.

یانی کاسولیدین، در دیدار با محمد جواد ظریف تاکید کرد: از ادامه روند مذاکرات حمایت می کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ وزیر امور خارجه قبرس در نشست خبری مشترک خود با محمدجواد ظریف که صبح امروز در وزارت امور خارجه برگزار شد، گفت: ‌ ما و ایران رقابت خوب و دو جانبه‌ای داشته‌ایم. دو کشور از یک منطقه هستند و به خوبی همدیگر را درک می‌کنیم و در این دیدار در خصوص مساله امنیت و ثبات منطقه بحثکردیم که مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه بحث‌های خوبی در مذاکره‌اش با ظریف داشته است، اظهار کرد: ما در این مذاکرات روش‌های موجود را برای تقویت روابط‌مان بررسی کردیم مانند روش‌هایی که به حوزه‌های تجارت، توریسم، ‌ فرهنگ و دانشگاه مربوط است و اینکه چطور توافق‌نامه‌ها را اجرایی کنیم.

وزیر امور خارجه قبرس ادامه داد: ما در خصوص تشکیل دولت فراگیر در عراق و حمایت از دولت و اینکه چطور می‌توان با گروه‌های تروریستی و داعش مبارزه کرد، با آقای ظریف صحبت کردیم.

وی با تاکید بر اینکه سرنوشت سیاسی سوریه برای دو کشور از اهمیت بسیاری برخوردار است، یادآور شد: ما گفتگو داشتیم که چگونه می‌توان سوریه را از این بحران خارج و شخصیت و تمامیت ارزی آن را حفظ کرد. تحولات عراق و سوریه چالش‌های امنیتی فراوانی در منطقه ایجاد کرده که ایران می‌تواند در حل آنها نقش مثبتی ایفا کند.

وزیرخارجه قبرس با اشاره به حادثه تروریستی پاریس خاطرنشان کرد: ‌ تروریست همه جا را تهدید می‌کند و اتفاقی که در پاریس افتاد نشان‌دهنده ضرورت مبارزه با تروریست است و ایران می‌تواند دراین باره نیز نقش کلیدی را برای مبارزه با خشونت و افراطی‌گری و ایجاد امنیت ایفا کند.

وی اضافه کرد: همچنین در این مذاکره آقای ظریف از روند مذاکرات هسته‌ای صحبت کرد و ما نیز از ادامه روند مذاکرات حمایت کردیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه قبرس می‌خواهد چه نقشی را در ثبات منطقه ایفا کند، ابراز داشت: یکی از اولویت‌های سیاست خارجی ما ثبات منطقه‌ای است. ما می‌خواهیم یکی از اعضای اتحادیه اروپا باشیم که متوجه ضروریات اوضاع منطقه است و برای همین باید برای مقابله با تروریسم توجه ویژه‌ای داشته باشیم؛ چراکه بخشی از کشورها مانند لبنان در خطر هستند.

وزیر امور خارجه قبرس در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، درباره برنامه‌های دولت این کشور برای توسعه روابط با کشورمان گفت: در ماه آینده وزیر انرژی توریسم و تجارت ما هیاتی را از اتاق بازرگانی به ایران می‌آورد و وزرای مختلف را دیدار کرده و خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز