خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان:

دوستی و همکاری تهران و باکو، عاملی مهم برای ثبات منطقه است

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۶۸۳

در سایه فعالیت مستمر کمیسیون مشترک اقتصادی، در زمینه‌های نفت و گاز، برق، مبادله گاز، کشاورزی و گردشگری تدابیر لازم برای توسعه همکاری های دو کشور اتخاذ شده است.

سفیر کشورمان در باکو با تاکید بر اینکه مناقشه قره باغ راه حل نظامی ندارد، گفت: باید این مساله از طریق سیاسی حل و فصل شود، ما هم اگر لازم باشد کمک می کنیم و ایران همیشه در کنار جمهوری آذربایجان خواهد بود.

به گزارش ایلنا، محسن پاک‌آیین، سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان در گفت‌وگو با مجله گنجلیک نیوز روابط سیاسی تهران - باکو را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: تماس‌های متمادی و سفرهای متقابل مقامات بلندپایه دو کشور و حمایت متقابل از یکدیگر در سازمان‌های بین المللی گواه بارزی بر سطح بالای روابط سیاسی فیمابین است.

وی تعداد سفرهای متقابل مقامات دو کشور در سال ۲۰۱۴ را قابل توجه خواند و افزود: در این سال غیر از چهار دیدار روسای جمهور دو کشور، بیش از ۱۰ سفر در سطوح معاون رئیس‌جمهور، معاون نخست‌وزیر و وزیر بین دو کشور انجام شده است.

پاک‌آیین با تصریح بر اینکه به خاطر اراده سیاسی مسئولین دو کشور امروز امکانات بسیار خوبی برای همکاری در زمینه اقتصادی فراهم شده گفت: در سایه فعالیت مستمر کمیسیون مشترک اقتصادی، در زمینه‌های نفت و گاز، برق، مبادله گاز، کشاورزی و گردشگری تدابیر لازم برای توسعه همکاری های دو کشور اتخاذ شده است.

سفیر کشورمان گفت: دو کشور برای اجرای طرح های جدید و ایجاد کریدور حمل و نقل «شمال - جنوب» تلاش می کنند و تکمیل این کریدور نه تنها برای آذربایجان و ایران، بلکه برای تمام منطقه با اهمیت است.

پاک آیین تداوم دوستی و همکاری بین ایران و آذربایجان را عاملی مهم برای ثبات منطقه خواند و افزود: هردو کشور تامین امنیت و ثبات را از عوامل مهم برای توسعه می دانند و در این مسیر با یکدیگر رایزنی و همکاری دارند.

وی بر ضرورت حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ تاکید کرد و گفت: ما وضعیت کنونی قره‌باغ را قابل قبول نمی دانیم. خواهان آن هستیم که این مناقشه بصورت عادلانه حل و فصل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز