خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان انرژی اتمی:

ملت ایران اهل گفت‌وگو، منطق و مذاکره است

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۴۳۹

امروز موضوع اصلی مذاکرات هسته‌ای فرایند غنی‌سازی نیست، بلکه میزان و اندازه غنی‌سازی است. کاربردهای فوق‌العاده صنعت هسته‌ای در عرصه‌های گوناگون صنعتی، پزشکی، انرژی و کشاورزی باعثشده کشور به سمت استفاده از این صنعت برود. از این رو مجلس محترم شورای اسلامی ایران تامین ۲۰هزار مگاوات برق هسته‌ای را به تصویب رساند و مسوولیت اجرای آن را بر عهده سازمان انرژی اتمی ایران گذاشته است.

معاون حفاظت و امنیت سازمان انرژی اتمی با تاکید بر پایبندی ایران به تعهدات بین‌المللی گفت: نمونه بارز پایبندی کشور به تعهدات بین‌المللی قطعنامه ۵۹۸ سازمان ملل است که جمهوری اسلامی ایران ضمن حفظ اصول انقلابی به کلیه تعهداتش در این مورد عمل کرده است.

به گزارش ایلنا، اصغر زارعان، معاون حفاظت و امنیت سازمان انرژی اتمی روز دوشنبه ۸ دی ماه در حاشیه بازدید مسوولان، سفیران و رایزن‌های اول وزارت امور خارجه از سایت غنی‌سازی فردو(شهید علیمحمدی) ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت دانشمند هسته‌ای دکتر علیمحمدی با تاکید بر پایبندی جمهوری اسلامی ایران به تعهدات بین‌المللی اظهار کرد: مذاکرات هسته‌ای ایران با ۱ + ۵ یکی از مهمترین مسایل روز بین‌المللی بوده و تیم مذاکره‌کننده ایران متشکل از مسئولان و کارشناسان وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی ایران در سه بِعد فنی، سیاسی و حقوقی مذاکرات را مقتدرانه پیش برده‌اند و با وجود زیاده‌خواهی‌های قدرت‌‎‌های غربی، جامعه بین‌الملل به این ادراک رسیده است که تنها راه‌حل مذاکرات تفاهم و توافق سازنده بوده و دشمنان تلاش می‌کنند با حفظ آبرو دست از تقابل بردارند.

رئیس کمیته پدافند غیرعامل صنعت هسته‌ای تصریح کرد: ملت ایران ملتی اهل گفت‌وگو، منطق و مذاکره هستند ولی زیر بار فشار و زیاده‌خواهی‌های جهان سلطه نخواهند رفت و مقتدرانه پای ارزش‌های خود ایستاده‌اند.

زارعان افزود: امروز موضوع اصلی مذاکرات هسته‌ای فرایند غنی‌سازی نیست، بلکه میزان و اندازه غنی‌سازی است. کاربردهای فوق‌العاده صنعت هسته‌ای در عرصه‌های گوناگون صنعتی، پزشکی، انرژی و کشاورزی باعثشده کشور به سمت استفاده از این صنعت برود. از این رو مجلس محترم شورای اسلامی ایران تامین ۲۰هزار مگاوات برق هسته‌ای را به تصویب رساند و مسوولیت اجرای آن را بر عهده سازمان انرژی اتمی ایران گذاشته است.

وی اظهار کرد: در اولین گام از اجرای این مصوبه ۵۰۰۰ مگاوات در دستور کار قرار گرفته که علاوه بر ۱۰۰۰ مگاواتی که در مدار قرار گرفته است قرارداد ۲۱۰۰ مگاوات دیگر منعقد شده است.

رئیس قرارگاه دفاع سایبری سازمان انرژی اتمی در حاشیه این بازدید ضمن تاکید بر بومی‌سازی صنعت هسته‌ای گفت: اکنون به حول و قوه الهی و با مدیریت جهادی و با همت، تلاش، همدلی و انسجام کارشناسان خدوم صنعت، این فناوری در کشور عزیزمان بومی‌سازی شده است. به همین دلیل دشمن سودای ایجاد مانع در بروز استعدادهای ارزشمند فرزندان این ملت عزیز را داشته که به لطف خداوند متعال و عنایت ائمه اطهار(ع) و حسب رهنمودهای مقام معظم رهبری و همچنین حمایت‌های بی‌دریغ ریاست محترم جمهوری و مسئولان دلسوز نظام از جمله ریاست محترم سازمان دکتر صالحی و تلاش کارکنان صنعت هسته‌ای تاکنون ناکام مانده است.

زارعان تصریح کرد: مساله ما با آمریکا موضوع استکباری بوده و هدف نظام سلطه حذف استقلال و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های گوناگون است. مساله هسته‌ای بهانه‌ای بیش نیست آنها در پی گسترش موضوع ایران هراسی و اسلام هراسی هستند، در همین راستا ایمنی نیروگاه بوشهر که ایمن‌ترین نیروگاه‌ها در منطقه است را مطرح کردند، اما به لطف الهی روز به روز اقتدار و اعتبار کشور در مجامع بین‌المللی و منطقه‌ای بیشتر می‌شود.

در پایان این سخنرانی زارعان به سوالات حاضران پاسخ گفت.

هم‌چنین روز یکشنبه ۷ دی ماه سال ۱۳۹۳ جمعی از مسوولان ارشد نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از سایت فردو بازدید کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز