خبرگزاری کار ایران

در قاهره انجام شد؛

دیدار رئیس دفتر حفاظت منافع ایران با عمرو موسی

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۷۷۲

عمرو موسی همچنین در این دیدار با تاکید بر حمایت همیشگی مصر از حق ایران در استفاده از انرژی صلح آمیز، بر دیدگاه مشترک ایران و مصر برای عاری سازی خاورمیانه از سلاح کشتار جمعی تاکید کرد.

رئیس دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در قاهره با عمرو موسی دبیر کل سابق اتحادیه عرب و وزیر امور خارجه اسبق مصر دیدار کرد و در خصوص مسائل و موضوعات مورد اهتمام مشترک گفتگو و تبادل نظر نمود.

به گزارش ایلنا؛ عمرو موسی در دیدار با محمودیان ضمن اشاره به خاطرات خوب خود از تعامل و گفتگو با مقامات عالیرتبه کشورمان در گذشته، بر جایگاه و نقش مهم ایران در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کرد و افزود: بدون حضور و نقش ایران مشکلات منطقه حل نخواهد شد.

وی با اشاره به روند تحولات و بهبود و تثبیت اوضاع سیاسی و امنیتی در این کشور خاطرنشان کرد: با برگزاری انتخابات آتی مجلس در مصر شاهد پیشبرد بیش از پیش ثبات سیاسی در کشور خواهیم بود.

دبیر کل سابق اتحادیه عرب با اشاره به چالش‌های فراوان فراروی کشورهای منطقه از جمله تحرکات تروریستی گروه داعش و گسترش پدیده شوم تروریسم، لزوم همکاری و مشورت بین کشورهای بزرگ اسلامی به خصوص ایران و مصر را در راستای کمک به حل و فصل مشکلات و بحران‌های منطقه از جمله بحران سوریه یادآور شد و تاکید کرد: مسائل منطقه در چارچوب همکاری و توافق منطقه‌ای قابل حل و فصل است.

عمرو موسی همچنین با تاکید بر حمایت همیشگی مصر از حق ایران در استفاده از انرژی صلح آمیز، بر دیدگاه مشترک ایران و مصر برای عاری سازی خاورمیانه از سلاح کشتار جمعی تاکید کرد.

رئیس دفتر حفاظت منافع کشورمان در قاهره نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه و شان بالای کشور و مردم مصر در نزد مردم و دولت ایران تاکید کرد: ایران به دیدگاه و رای مردم مصر احترام می‌گذارد و در تلاش برای برقراری روابط پایدار بر اساس احترام متقابل و عدم مداخله در امور یکدیگر می‌باشد.

محمودیان با اشاره به دیدگاه‌ها و مواضع نزدیک ایران و مصر در بسیاری از مسائل منطقه از جمله بحران سوریه و قضیه فلسطین، ایران و مصر را شرکای منطقه توصیف کرد و بر لزوم تداوم همکاری و رایزنی بین مسئولین دو کشور برای حل بحران سیاسی و همچنین تداوم حمایت و کمک به مردم مطلوم فلسطین تاکید نمود.

رئیس دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به همزیستی مسالمت‌آمیز پیروان فرق و طوائف مختلف مذهبی اعم از شیعه و سنی در کشورهای اسلامی در کنار یکدیگر، بر تعامل و همفکری نهاد‌ها و مراجع مذهبی به خصوص حوزه علمیه قم و الازهر برای مقابله با رواج این گونه تفکرات افراطی و تکفیری تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به نقش نخبگان و شخصیت‌های مجرب سیاسی از جمله عمرو موسی بر لزوم همفکری و هم افزایی بین نخبگان جهان اسلام برای کمک به حل و فصل مشکلات منطقه تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز