خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد حقوق بشر در دیدار رییس دیوانعالی ایتالیا تاکید کرد؛

گسترش همکاری‌های قضایی و حقوق بشری بین ایران وایتالیا

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۲۷۷

از ویژگی‌های منحصر به فرد دستگاه قضایی ایران مستقل بودن آن از سایر قوا و باز بودن آن است که سبب می‌شود اولا همه چیز در آن شفاف باشد و ثانیا اگر نقصی پدیدار شد، سیستم خودش آن را اصلاح می کند؛ چرا که مراحل چک و بازرسی و نظارت در حد بسیار بالایی قرار دارد.

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: از ویژگی‌های منحصر به فرد دستگاه قضایی ایران مستقل بودن آن از سایر قوا و باز بودن آن است که سبب می‌شود اولا همه چیز در آن شفاف باشد و ثانیا اگر نقصی پدیدار شد، سیستم خودش آن را اصلاح می کند؛ چرا که مراحل چک و بازرسی و نظارت در حد بسیار بالایی قرار دارد.

به گزارش ایلنا، دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان که در راس یک هیأت عالیرتبه حقوق بشری به ایتالیا سفر کرده است با سانتا کروچه رئیس دیوان عالی این کشور دیدار و گفتگو کرد.

محمدجواد لاریجانی در این دیدار ضمن تشریح سیستم قضایی کشورمان به تبیین جایگاه قوه قضاییه در نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی کشورمان پرداخت و گفت: از ویژگی‌های منحصر به فرد دستگاه قضایی ایران مستقل بودن آن از سایر قوا و باز بودن آن است که سبب می‌شود اولا همه چیز در آن شفاف باشد و ثانیا اگر نقصی پدیدار شد، سیستم خودش آن را اصلاح می کند؛ چرا که مراحل چک و بازرسی و نظارت در حد بسیار بالایی قرار دارد.

لاریجانی در ادامه به اهمیت جایگاه حقوق بشر در کشورمان اشاره کرده و گفت: حقوق بشر یک موضوع مهم در توسعه مدنی ما محسوب می شود که از سه بعد توسعه مفهمومی، تصویب قوانین و مکانیزم های اجرایی و نظارتی به آن پرداخته می شود.

وی در پایان این دیدار با بیان اینکه هدف از این سفر گسترش همکاری‌های قضایی و حقوق بشری بین دو کشور است از رئیس دیوان عالی ایتالیا برای سفر به ایران و آشنایی دقیق‌تر با مکانیزم‌ها و سیستم قضایی جمهوری اسلامی ایران دعوت به عمل آورد.

در این دیدار سانتا کروچه رئیس دیوان عالی ایتالیا نیز ضمن ابراز خرسندی از میزبانی هیأت عالیرتبه ایرانی گفت: ما از اینکه با کشور ایران که دارای توانمندی های زیادی است تعامل داشته باشیم استقبال می کنیم.

کروچه در ادامه افزود: معتقدم گسترش همکاری ها و تعاملات حقوق بشری و قضایی میان ایران و ایتالیا به‌خصوص بعد از علایم گشایشی که با انتخاب دکتر روحانی نمایان شده است می تواند منجر به نزدیکی بیشتر دو کشور شود.

رییس دیوان عالی ایتالیا در ادامه با اشاره به سمینار حقوق بشری و قضایی مشترک دو کشور در سیراکوزا، تاکید کرد تردیدی نیست که حضور شما در ایتالیا بهترین فرصت برای تضارب آراء است و نقش مهمی در گسترش روابط دو کشور خواهد داشت.

رییس دیوان عالی ایتالیا گفت: ما باید در مورد مسائلی که با یکدیگر اختلاف داریم گفت‌وگو کنیم و بسیار خرسند هستیم که اکنون میزبان یک هیأت عالیرتبه قضایی هستیم که می توانیم دغدغه‌های موجود را با یکدیگر در میان بگذاریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز