خبرگزاری کار ایران

قوام در همایش دیپلماسی هسته‌ای:

گفتمان سیاست خارجی ایران مبتنی بر منطق مسئولیت‌پذیری است

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۷۰۲

نگاه واقع گرایانه ۱ + ۵ به ایران و نگاه انتقادی ایران نسبت به سیاست‌های بین‌المللی موجب تقابل شده است.

استاد روابط بین‌الملل دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد: گفتمان سیاست خارجی جمهوری اسلامی مبتنی بر منطق مسئولیت پذیری، ‌سیاستهای ضد هژمونی، وحدت و همبستگی اسلامی و استقلال و خودکفایی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالعلی قوام در همایش دیپلماسی هسته‌ای که از سوی انجمن سیاسی ایران در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: اصولا موضوع هسته‌ای از لحاظ نظری باید در فضای گسترده‌تر مطرح شود، بنابراین باید بررسی لایه‌های زیرین آن از نظریه‌ها و فرانظریه‌ها بهره گرفت.


وی با بیان اینکه تحت هیچ شرایطی نباید خود را دچار محدودیت‌های تبیینی پوزوتیویستی کنیم و از سوی دیگر نباید در ورطه بیکران پست پوزوتیویستی بیتفتیم و از تحلیل واقعی مسائل باز بمانیم، اظهار داشت: در مسئله دیپلماسی هسته‌ای باید تعاملات میان ۱ + ۵ با یکدیگر را در رابطه با ساختار سرمایه‌داری و وابستگی‌های متقابل، حساسیت‌ها و آسیب پذیری‌ها مورد بررسی قرار دهیم.


استاد روابط بین الملل دانشگاه شهید بهشتی یادآور شد: نگاه واقع گرایانه ۱ + ۵ به ایران و نگاه انتقادی ایران نسبت به سیاست‌های بین‌المللی موجب تقابل شده است.

قوام در خصوص گفتمان سیاست خارجی ایران تصریح کرد: گفتمان ایران بر منطق مسئولیت‌پذیری، سیاست‌های ضدهژمونی، ‌ وحدت و همبستگی اسلامی، استقلال و خودکفایی در فناوری‌ها از جمله فناوری هسته‌ای است که از لحاظ نظری و عملی با غرب بویژه آمریکا خود را در تقابل می‌بیند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز