خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در روسیه:

امضای توافقنامه احداثواحدهای اتمی نشانه عزم ایران و روسیه برای همکاری است

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۲۰۳

امضای تفاهم نامه بررسی امکان تولید مشترک سوخت هسته ای که از اسناد امضا شده در دو روز پیش است، نشان می دهد که طرف روسی خواهان حفظ نقش سازنده خود در پرونده هسته ای ایران و پیشبرد همکاری ها با ایران است تا از این طریق به روند مذاکرات تهران و گروه ۱ + ۵ کمک و حمایت کند.

سفیر ایران در روسیه اعلام کرد: امضای توافقنامه احداثدو واحد نیروگاه اتمی در بوشهر نشانه عزم ایران و روسیه برای همکاری های درازمدت است.

به گزارش ایلنا، مهدی سنایی روز پنجشنبه در وبلاگ خود در شبکه اجتماعی روسی ' لایف ژورنال ' خاطرنشان کرد: ایران و روسیه ۱۱ ماه نوامبر جاری سه سند همکاری امضا کردند که بر اساس آن روسیه دو واحد نیروگاه اتمی در ایران احداثمی کند.

وی افزود: امضای این توافقنامه ها در شرایط کنونی به دلایلی بسیار مهم است.

سفیر ایران در روسیه خاطرنشان کرد: امضای تفاهم نامه همکاری حاکی از آن است که ایران و روسیه هیچ تردیدی در تصمیم خود برای همکاری درازمدت ندارند.

سنایی با بیان این که امضای این سند همچنین حکایت از کاهش تاثیر کشورهای ثالثبر روابط دو کشور دارد، اظهار کرد: ایران و روسیه در چارچوب منافع ملی خود بدون توجه به فشار کشور ثالثتصمیم گیری می کنند.

سفیر ایران در ادامه نوشت: امضای توافقنامه احداثدو واحد نیروگاه اتمی در ایران حاکی از آن است که به رغم انتقادات برخی نخبگان و سیاستمداران ایرانی در مورد تاخیرها در احداثنیروگاه هسته ای بوشهر از طرف روسیه، ایران در مجموع راه اندازی این نیروگاه را دستاوردی قابل توجه می داند.

وی اضافه کرد: بدیهی است شرکت دولتی روس اتم با عقد قرارداد برای احداث۲۵ واحد نیروگاه اتمی در کشورهای مختلف از شرکت های موفق در روسیه است.

سفیر ایران در مورد امضای تفاهم نامه همکاری درازمدت میان ایران و روسیه گفت: امضای این سند حاکی از آن است که رییس جمهوری اسلامی ایران در کنار گفت‌وگوهای ایران و غرب که تحت نظارت وی جریان دارد به توسعه روابط با روسیه اهمیت بسیار زیادی قائل است.

وی اضافه کرد: این تفاهم نامه قبلا به تایید روسای جمهوری ایران و روسیه رسیده بود.

وی در پایان مقاله خود در لایف ژورنال نوشت: امضای تفاهم نامه بررسی امکان تولید مشترک سوخت هسته ای که از اسناد امضا شده در دو روز پیش است، نشان می دهد که طرف روسی خواهان حفظ نقش سازنده خود در پرونده هسته ای ایران و پیشبرد همکاری ها با ایران است تا از این طریق به روند مذاکرات تهران و گروه ۱ + ۵ کمک و حمایت کند.

سه سند همکاری میان ایران و روسیه روز سه شنبه در جریان دیدار علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ایران و شرکت دولتی روس اتم در مسکو امضا شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز