خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه پیشین انگلیس در جلسه‌ کمیته بازرگانی مجلس عوام:

دایره روابط ایران و انگلیس باید گسترده شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۷۴۱

هیچ گونه شواهدی مبنی بر اینکه ایران از آنچه که در ۲۴ نوامبر ۲۰۱۳ توافق شده منحرف شده، وجود ندارد. گزارش های آژانس نشان می‌دهد که ایران همه آنچه که توافق شده را اجرا می‌کند.

رئیس گروه پارلمانی دوستی ایران و انگلیس در کمیته بازرگانی مجلس عوام در باره ضرورت گسترش روابط با ایران و اهمیت بازگشایی سفارت این کشور در تهران و روند مذاکرات هسته‌ای ایران سخنرانی کرد و به سوالات نمایندگان پاسخ گفت.

به گزارش خبرگزاری ایلنا و به نقل از خبرگزاری کویت(کونا) جک استراو درباره بازگشایی سفارت انگلیس درتهران گفت: ‌ یکی از دلایل به تعویق افتادن بازگشایی سفارت در تهران که از سال ۲۰۱۱ بسته شده است سیستم روادید است که انگلیس از راه اندازی مجدد صدور ویزا بدون کسب اطمینان از وضعیت بازگشت(اتباعش) از این کشور خودداری می‌کند.

وی با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱ + ۵ گفت: ‌ آنان که با ایران دربعد دیپلماتیک و تجاری گفت‌و‌گو می‌کنند اعلام می‌کنند که ایرانیان مذاکره کنندگان دشواری هستند. آنها اینگونه اند اما در پایان می توان به توافق دست یافت.

وی با اشاره به گزارشهای آژانس بین‌الملل انرژی اتمی درباره تعهدات ایران در برنامه اقدام مشترک اضافه کرد: هیچ گونه شواهدی مبنی بر اینکه ایران از آنچه که در ۲۴ نوامبر ۲۰۱۳ توافق شده منحرف شده، وجود ندارد. گزارش های آژانس نشان می‌دهد که ایران همه آنچه که توافق شده را اجرا می‌کند.

وی با اشاره به تحریم های یک جانبه آمریکا علیه ایران گفت: اکنون باوری به وجود آمده است که شرکت های تجاری و بانک های اروپا نمی توانند با ایران همکاری کنند این درحالی است که مسوولان آمریکا با اطمینان از این باور از بانک ها و شرکت های خود که با ایران تجارت می‌کنند حمایت می‌کنند. من در اینجا درباره تجارت قانونی که تحت رژیم تحریمی اجازه داده شده است صحبت می کنم. اگرچه آنها صحبت از کاهش صادرات به ایران در سالهای اخیر دارند اما بر خلاف اتحادیه اروپا صادرات آنها در طول ده سال گذشته افزایش یافته است.

وزیر خارجه پیشین انگلیس ادامه داد: ده سال گذشته صادرات آمریکا به ایران یک نهم صادرات ما بود اما اکنون صادرات آنها دو برابر شده است یکی از دلایل کاهش صادرات ما به ایران می تواند این باشد که در انگلیس هیچ سیاستی مبنی بر حمایت از تجارت با ایران باقی نمانده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز