خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات ایران در دیدار وزیر فرهنگ و گردشگری آذربایجان؛

همکاری‌های فرهنگی ایران وجمهوری آذربایجان تقویت می شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۷۲۲

دیدار وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات ایران با وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان بر تقویت همکاری‌های فرهنگی ایران وجمهوری آذربایجان تاکید داشت.

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات برای گسترش روابط ایران به جمهوری آذربایجان سفر کرد.

به گزارش ایلنا؛ محمود واعظی با بیان اینکه روابط فرهنگی مبنای ارتباطات کشورها در حوزه های سیاسی و اقتصادی است گفت: دو کشور مشترکات تاریخی - فرهنگی فراوانی دارند و تقویت همکاری‌های فرهنگی بین دو کشور بسیار ضروری است.

واعظی به دیدارهای روسای جمهور دو کشور در یک سال اخیر و سفر موثر رئیس جمهور آذربایجان به تهران اشاره کرد و گفت: مناسبات دو کشور در حوزه های مختلف روند رو به رشدی داشته و با سفر پر اهمیت رئیس جمهوری ایران به آذربایجان فصل جدیدی در روابط بین دو کشور ایجاد می شود.

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات کشورمان به ظرفیت های ممتاز دو کشور در حوزه گردشگری نیز اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران به منظور حضور اتباع آذربایجان از مدت ها پیش لغو روادید را اعمال کرده امیدواریم اقدام مشابهی از طرف دوستان آذری برای اتباع ایرانی فراهم شود.

وی از لحاظ تسهیلات تردد برای اتباع ایرانی جهت سفر به جمهوری خودمختار نخجوان تشکر کرد و گفت: امیدواریم در سایر مبادی ورودی زمینی و هوایی دو کشور این تسهیلات برای اتباع ایرانی نیز فراهم شود.

واعظی ضمن ابراز خرسندی از برقراری خط پرواز مستقیم باکو – مشهدمقدس و بالعکس، نقش این امکانات را در تقویت مناسبات فرهنگی بین دو کشور مهم و موثر خواند و ابراز امیدواری کرد با توجه به ظرفیت های موجود در جمهوری اسلامی، خط پروازهای مستقیم به سایر شهرهای ایران اسلامی نیز برقرار شود.

وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار به پیوندهای ناگسستنی مردم دو کشور و روابط خوب فی مابین اشاره کرد و گفت: اشتراکات فرهنگی پشتوانه محکمی برای توسعه مناسبات سیاسی و اقتصادی است.

ابوالفضل گارایف به اهمیت سفر رئیس جمهوری ایران به کشورش اشاره کرد و افزود: این سفر تاثیر بسیار خوبی در توسعه روابط دو کشور خواهد داشت.

وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان به ضرورت ارتباط محکم نمایندگان دو کشور در نهادهای بین المللی برای ثبت آثار تاریخی و فرهنگی مشترک بین دو ملت اشاره کرد و گفت: پیشنهاد می کنیم دو کشور نسبت به ثبت پل تاریخی فرهنگی خداآفرین که نماد پیوند دو ملت در طول تاریخ بوده است در سازمان فرهنگی یونسکو اقدام لازم را انجام دهند.

" ابولفضل گارایف " از لغو یکطرفه روادید از طرف جمهوری اسلامی تشکر کرد و اظهار داشت: تلاش می کنیم ما نیز تسهیلات بیشتری برای اتباع ایرانی در سفر به جمهوری آذربایجان فراهم کنیم.

وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان به برگزاری موفقیت آمیز هفته فرهنگی کشورمان در جمهوری آذربایجان نیز اشاره و از برگزاری هفته فرهنگی کشورش در سه شهر ایران در آینده نزدیک خبر داد.

ابولفضل گارایف از برقرای خط پرواز مستقیم باکو– مشهد ابراز خرسندی کرد و آنرا گامی مهم در توسعه مناسبات فرهنگی دو کشورخواند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز