خبرگزاری کار ایران

وزیر امور خارجه کشور در گفتگو با تلویزیون سی‌سی‌تی‌وی:

آمریکا سابقه خوبی در پایبندی به تعهداتش ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۵۶۵

مردم ایران به آمریکا اعتماد ندارند زیرا آمریکا سابقه خوبی در پایبندی به تعهداتش ندارد. امکانات و روش‌های متنوعی وجود دارند تا اطمینان حاصل شود برنامه هسته‌ای ایران صلح‌آمیز باقی خواهد ماند، و از طرف دیگر تمام محدودیت‌هایی که به نظر ما به صورت غیرقابل توجیهی تجارت ایران با سایر کشورها را محدود کرده‌اند، برداشته شوند.

وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت ایران به دنبال گسترش روابط با چین است و این کشور می‌تواند نقش بسزایی در به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای داشته باشد.

به گزارش ایلنا وزیر امور خارجه ایران که به پکن سفر کرده بود، در مصاحبه با شبکه چینی سی‌سی‌تی‌وی، گفت ایران به دنبال گسترش روابط با چین است.

وی در پاسخ به این سوال که در دیدار با همتای چینی خود چه موضوعاتی را در دستور کار دارد، گفت که ایران و چین روابط بسیار خوب دوجانبه‌ای را دارند و همچنین به دنبال روابط طولانی‌مدت استراتژیک بین دو کشور هستند و بنابراین مسائل زیادی در دستور کار نشست دو جانبه وی با وزیر خارجه چین قرار دارد که دو نفر قرار است با یکدیگر مورد بحثقرار دهند.

وزیر خارجه ایران اینگونه ادامه داد: چین از سر لطف، میزبان کشورهای قلب آسیا است، فرآیند استانبول برای وضعیت افغانستان، و یکی از موضوعاتی که ما همیشه به بحثمی‌گذاریم، افراط‌‌گرایی و تروریسم در منطقه است و درباره چگونگی رویارویی با آن و رویارویی با بی‌ثباتی ناشی از این مسئله بحث‌هایی صورت گرفت. ما همچنین درباره موضوعات دو جانبه بحثکردیم. ما روابط گسترده‌ای در زمینه اقتصادی، انرژی و زمینه‌های دیگر با چین داریم و در خصوص شیوه‌های بهبود این روابط بحثکردیم.

محمد جواد ظریف گفت: چین یکی از اعضای ۱ + ۵ است و ما معتقدیم که چین نقش سودمندی در پیشبرد این فرایند یافتن راه‌حل برنامه هسته‌ای ایران ایفا می‌کند و به این نقش خود در مسئله هسته‌ای ادامه می‌دهد. چین می‌تواند در زمان باقی مانده تا دستیابی به توافق جامع نقش خوبی ایفا کند.

وی در خصوص مدت زمان باقیمانده تا دستیابی به توافق با ۱ + ۵ و ۱۰ درصد باقی مانده از این کار سخت گفت: مردم ایران به آمریکا اعتماد ندارند زیرا آمریکا سابقه خوبی در پایبندی به تعهداتش ندارد. این یکی از موانع است. امکانات و روش‌های متنوعی وجود دارند تا اطمینان حاصل شود که برنامه هسته‌ای ایران صلح‌آمیز باقی خواهد ماند، و از طرف دیگر تمام محدودیت‌هایی که به نظر ما به صورت غیرقابل توجیهی تجارت ایران با سایر کشورها را محدود کرده‌اند، برداشته شوند، معتقدم دستیابی به این امر بسیار سخت نیست. ما معتقدیم که چین می‌تواند نقش مهمی در دستیابی به توافق ایفا کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز