خبرگزاری کار ایران

در کنفرانس خبری مشترک خرازی و معاون دبیرکل سازمان ملل عنوان شد: / تکرار /

اشتباه قدرت‌ها باعثعدم‌توازن در منطقه شده است

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۸۷۵

در این دیدار در مورد توازن قوا در منطقه و شرایط منطقه که برخی قدرت های جهانی باعثبروز اشتباه و بی ثباتی در آن شده اند بحثو بررسی و راه های حل مشکلات از دید جمهوری اسلامی ایران مطرح شد.

کمال خرازی روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری مشترک با «یان الیاسون» قائم مقام دبیرکل سازمان ملل پس از دیدار و گفت و گوی دو جانبه افزود: جلسه بسیار خوبی بود و درباره مسایل منطقه، شرایط عراق، سوریه، لبنان و وضعیت سازمان ملل و تاثیر ماهوی آن برای پاسخگویی به نیازهای جامعه بشری گفت و گو کردیم.

به گزارش ایلنا وی ادامه داد: در این دیدار همچنین در مورد توازن قوا در منطقه و شرایط منطقه که برخی قدرت های جهانی باعثبروز اشتباه و بی ثباتی در آن شده اند بحثو بررسی و راه های حل مشکلات از دید جمهوری اسلامی ایران مطرح شد.

در ادامه این کنفرانس خبری مشترک «یان الیاسون» قائم مقام دبیرکل سازمان ملل نیز در مورد این دیدار گفت: امروز درباره وضعیت منطقه و دیگر مسایل بین المللی صحبت و گو کردیم.

وی افزود: همچنین درباره اهمیت برخورد با وضعیت بی ثبات فعلی خاورمیانه گفت و گو داشتیم و بر این موضوع که راه حل سیاسی به جای راه حل نظامی برای برون رفت از مشکلات اندیشیده شود تاکید کردیم.

قائم مقام دبیرکل سازمان ملل ادامه داد: به طور حتم برای وضعیت عراق و سوریه راه حل سیاسی کارآمدتر از راه حل نظامی است، البته راه حل نظامی اجتناب ناپذیر است.

الیاسون با بیان اینکه باید نگاه به سمت آینده داشته باشیم و جلوی وخامت اوضاع در منطقه را بگیریم تاکید کرد: ایران نقش کلیدی، قابل اهمیت و مثمرثمری در امنیت منطقه دارد.

وی به نقش سازنده ایران در حل بحران های منطقه ای اشاره کرد و گفت: همکاری سازنده ای را از سوی ایران درباره افغانستان شاهد بودیم و البته همین موضوع درباره تحولات جاری عراق نیز وجود دارد.

قائم مقام دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد: مایلیم شاهد گسترش نقش ایران در سایر زمینه های حل بحران های منطقه ای باشیم.

«الیاسون» در ادامه به مذاکرات هسته ای ایران و ۱ + ۵ اشاره کرد و گفت: من مذاکره کننده نیستم و سازمان ملل نیز در این زمینه فعال نیست ولی بعد از تماس با طرف های مذاکره کننده برداشت من این است که فرصت خوبی فراهم شده و هیچکدام از طرفین نباید این فرصت را از دست دهند.

«الیاسون» تاکید کرد: تمام طرف های مذاکره در حال تلاش هستند تا نتیجه رضایت بخشی در چارچوب احترام متقابل به عمل آورند.

وی در پایان کنفرانس خبری مشترک با کمال خرازی از دولت و مردم ایران تشکر و قدردانی کرد.

گفتنی است یان الیاسون، معاون دبیرکل سازمان ملل با علی اکبر ولایتی نیز دیدار کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز