خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در سازمان ملل:

سال همبستگی با مردم فلسطین با تحقق حقوق مردم فلسطین معنا می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۰۹۱

حملات و یورش وحشیانه اخیر رژیم صهیونیستی به غزه همچنان در اذهان ملتها باقی است و جنبش عدم تعهد قویا تجاوز نظامیان رژیم صهیونیستی که باعثایجاد رعب و وحشت در میان تمامی مردم فلسطین شد و جهان را حیرت زده کرد و همچنین محاصره غزه از سوی این رژیم که هدفی جز مجازات عمومی تمامی مردم فلسطین ندارد قویا محکوم می کند.

سفیر و سرپرست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد روز سه شنبه طی سخنانی در شورای امنیت به نمایندگی از جنبش عدم تعهد با مردم فلسطین اعلام همبستگی کرد.

به گزارش ایلنا، حسین دهقانی با اشاره به اوضاع خاورمیانه و مساله فلسطین گفت: جنبش عدم تعهد با استفاده از این فرصت بار دیگر همبستگی خود با مردم فلسطین و حمایت از آرمان فلسطین و حقوق مسلم آنها را مورد تاکید قرار می دهد.

سفیر کشورمان افزود، با توجه به نام گذاری سال ۲۰۱۴ به عنوان سال جهانی همبستگی با مردم فلسطین، جنبش عدم تعهد مجددا خواهان تشدید تلاش های بین المللی در راستای رسیدن به راه حلی مسالمت آمیز، عادلانه و پایدار برای مردم فلسطین بوده و لازم است کلیه تلاش های ملل متحد در جهت پایان بخشیدن به اشغالگری صهیونیست ها از اراضی فلسطینی و نهایتا خاتمه این اشغال دراز مدت باشد.

دهقانی اظهار داشت: حملات و یورش وحشیانه اخیر رژیم صهیونیستی به غزه همچنان در اذهان ملتها باقی است و جنبش عدم تعهد قویا تجاوز نظامیان رژیم صهیونیستی که باعثایجاد رعب و وحشت در میان تمامی مردم فلسطین شد و جهان را حیرت زده کرد و همچنین محاصره غزه از سوی این رژیم که هدفی جز مجازات عمومی تمامی مردم فلسطین ندارد قویا محکوم می کند.

' جنبش عدم تعهد از جامعه بین المللی می خواهد تا بطور مکرر از رژیم اشغالگر صهیونیست بخواهد تا از محاصره و اقدامات غیر قانونی علیه مردم فلسطین دست بر دارد. '

وی افزود: جنبش عدم تعهد مخالفت شدید خود از تداوم شهرک سازی در سرزمین های اشغالی به ویژه اقدامات غیرقانونی در هفته های اخیر را اعلام می کند.

نماینده کشورمان در ادامه اظهار داشت: لازم است شورای امنیت سازمان ملل متحد نقش مشروع و قانونی خود را در چارچوب منشور ملل متحد ایفاء نماید و از همین رو جنبش عدم تعهد از شورای امنیت می خواهد تا با اتخاد اقدامات لازم به اشغالگری و چندین دهه بی عدالتی از سوی این رژیم در قبال مردم فلسطین پایان داده شود.

وی گفت: اکنون زمان آن فرارسیده تا شورای امنیت سازمان ملل متحد با برداشتن گامی تاریخی به اشغال سرزمین های فلسطینی پایان داده و شرایط و زمینه های رسیدن به راه حلی مسالمت آمیز و پایان دادن به بحران در خاورمیانه را هموار کند زیرا تنها با اتخاذ چنین رویه ای، شورای امنیت به وظایف خود در زمینه پیشبرد صلح و امنیت بین المللی آن گونه که در منشور ملل متحد تصریح شده، عمل نموده و به شکلی واقعی به یافتن راه حلی برای پایان دادن به منازعه صهیونیستی – فلسطینی کمک خواهد کرد. منازعه ای که هسته اصلی جنگ میان اعراب و رژیم اشغالگر قدس و منبع تهدید صلح و امنیت منطقه ای و جهانی است.

دهقانی در پایان این سخنرانی خطاب به سفرا و نمایندگان حاضر در شورای امنیت گفت: لبنان همچنان از نقض مکرر حریم مرزهایش از جانب اسراییل رنج می برد.

وی در خصوص ادامه اشغال بلندیهای جولان از سوی صهیونیست ها، اظهار داشت: جنبش عدم تعهد بار دیگر از اشغالگران صهیونیست می خواهد تا به قطعنامه های سازمان ملل متحد احترام گذاشته و نیروهای خود را از بلندیهای جولان خارج و شرایط منطقه را به وضعیت مرزی قبل از چهارم ژوئن سال ۱۹۶۷ باز گرداند.

شایان ذکر است که در این جلسه و پس از اظهارات اتهام آمیز نماینده رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران، سفیر کشورمان در پاسخ به این اظهارات گفت: نماینده این رژیم امروز بار دیگر ادعاهای بی اساس و سراسر کذب خود را همانند آنچه اخیرا در مجمع عمومی صورت گرفت و مورد مخالفت و بی اعتنایی حاضرین آن جلسه واقع شد، تکرار کرد. آنچه نماینده این رژیم امروز بیان کرد مطالبی از اساس مهمل و بی پایه است. در واقع این رژیم صهیونیستی است و نه جمهوری اسلامی ایران که همواره ظرف هفت دهه گذشته منشا بحران و بروز این وضعیت نامساعد در منطقه خاورمیانه بوده است. تداوم اشغال سرزمین دیگران و تجاوزات نوبه ای به جان و مال مردم از سوی این رژیم مشکل اصلی منطقه است.

' آواره نمودن و بازداشت مردم منطقه، محاصره غزه، ایجاد شبکه های ترور، هدف قرار دادن افراد، ارتکاب قتل و اقدامات تروریستی در منطقه و خارج از آن از جمله در ایران، انباشت سلاح های هسته ای و استفاده از سلاح های ممنوعه علیه زنان و کودکان در غزه و این گونه اقدامات جنایتکارانه همگی پیامدهای اعمال سیاست اشغال و تجاوز توسط رژیم صهیونیستی است. شکی نیست که اعمال این نوع سیاستها مهمترین عناصر زمینه ساز تشکیل گروههای تروریستی از جمله داعش، القاعده و جبهه النصره در منطقه خاورمیانه بوده است. '

دهقانی افزود: اظهارات و اتهامات سراسر کذبی که نمایندگان این رژیم هر از چند گاه علیه کشور من مطرح می کنند همگی با هدف توجیه تجاوز و بی رحمی هایی است که رژیم صهیونیستی علیه مردم منطقه اعمال کرده و همچنین در ادامه سیاستهای نژاد پرستانه ای است که همواره در سرزمین های اشغالی رخ می دهد.

سفیر کشورمان در ادامه گفت: در حالیکه دولت متبوع من سرگرم رفع شبهات احتمالی موجود در برنامه صلح آمیز هسته ای خود می باشد، بسیار مضحک است که علیرغم اطلاع همه کشورها از حقیقت غیر قابل کتمان انباشت صدها سلاح هسته ای توسط حکومت صهیونیستی، نماینده این رژیم به خود اجازه می دهد دیگران را متهم به دستیابی به این نوع سلاح ها کند.

دهقانی اظهارداشت: این حقیقتی آشکار است که رژیم صهیونیستی تمامی تلاش خود را به کار بسته تا در مذاکرات جدی و صادقانه ایران و کشورهای گروه ۱ + ۵ کارشکنی و از به ثمر رسیدن آن خودداری نماید چرا که به سرانجام رسیدن این مذاکرات یکی از بهانه های لازم برای ادامه اشغال و انجام اقدامات سبعانه را از این رژیم سلب خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز