خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار وزیر دفاع لبنان:

چشم‌پوشی از خطر گروه‌های تروریستی در سوریه یک اشتباه راهبردی بوده است

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۴۱۴

ظریف همچنین با اشاره به اهمیت جایگاه وحدت، همبستگی و توافق ملی بین همه گروه‌ها و طوایف لبنان در ممانعت از نفوذ گروه‌های تروریستی و مقابله با افراط‌گرایی، ابراز امیدواری کرد که مردم و گروه‌های سیاسی لبنان هرچه زودتر بتوانند از طریق گفت‌وگو و توافق، رئیس‌جمهور جدید کشورشان را انتخاب نمایند.

وزیر دفاع و معاون نخست‌وزیر لبنان در رأس هیأتی از کارشناسان نظامی این کشور امروز سفر سه روزه به تهران با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد و پیرامون روابط دوجانبه و تحولات منطقه به تبادل نظر پرداخت.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته در کنار مقاومت مردم و ارتش لبنان خواهد ایستاد و برای هرگونه همکاری سیاسی، امنیتی و اطلاعاتی به منظور مقابله با گروه‌های افراطی و تروریستی آمادگی کاملی دارد، گفت: امروزه همه دنیا به این درک رسیده‌اند که چشم‌پوشی نسبت به خطر گروه‌های مسلح تروریستی در سوریه طی سه سال گذشته، یک اشتباه بزرگ راهبردی بوده و هزینه‌های آن که ناامنی و سیل آواردگان از جمله آنهاست، متوجه مردم لبنان و منطقه شده است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت جایگاه وحدت، همبستگی و توافق ملی بین همه گروه‌ها و طوایف لبنان در ممانعت از نفوذ گروه‌های تروریستی و مقابله با افراط‌گرایی، ابراز امیدواری کرد که مردم و گروه‌های سیاسی لبنان هرچه زودتر بتوانند از طریق گفت‌وگو و توافق، رئیس‌جمهور جدید کشورشان را انتخاب نمایند.

سمیر مقبل نیز در این دیدار ضمن تشکر از استقبال ویژه به عمل آمده از هیأت لبنانی و همچنین کمک‌های اعطایی جمهوری اسلامی ایران به ارتش لبنان اظهار داشت: قطعاً این کمک‌ها نقش قابل توجهی در تقویت ایستادگی ما در برابر گروهای تکفیری و تروریستی خواهد داشت.

وزیر دفاع و معاون نخست‌وزیر لبنان تأکید کرد: علاوه بر مشکل همیشگی دشمن صهیونیستی برای لبنان، این کشور امروزه با دو مشکل اساسی دیگر نیز روبرو است که یکی تحمل بار اقتصادی و امنیتی سیل آوارگان سوری و دیگری خطر نفوذ و گسترش تروریسم به داخل لبنان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز