خبرگزاری کار ایران

دهقانی:

ایران بر ارتقاء تامین اجتماعی و کاهش سطح نابرابری تاکید دارد

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۲۱۲

ایران به عنوان کشوری در حال توسعه، تغییر و تحول سریع در بخش آمار سنی و بالا رفتن سن افراد جامعه را شاهد است و سازمان بهزیستی، سند ملی سالمندان را تهیه کرده است.

سفیر و سرپرست نمایندگی کشورمان در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی این سازمان، ریشه کنی فقر و ایجاد شغل مناسب را از اهداف اصلی سیاست های کلی نظام در توسعه اجتماعی خواند که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است.

به گزارش ایلنا، غلامحسین دهقانی سفیر و سرپرست نمایندگی کشورمان در سازمان ملل متحد، در نشست کمیته سوم مجمع عمومی این سازمان با موضوع توسعه اجتماعی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره بر ضرورت کاهش سطح نابرابری برای تحقق اهداف پنجمین برنامه ملی توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تاکید داشته است.

وی با اشاره به چارچوب سیاست‌های کلی نظام درباره توسعه اجتماعی که از سوی مقام معظم رهبری به دستگاه‌های ذی ربط ابلاغ شده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران در همه برنامه‌های توسعه ملی خود بر ارتقاء تامین اجتماعی و کاهش سطح نابرابری تاکید دارد.

وی افزود: ایران به عنوان کشوری در حال توسعه، تغییر و تحول سریع در بخش آمار سنی و بالا رفتن سن افراد جامعه را شاهد است و سازمان بهزیستی، سند ملی سالمندان را تهیه کرده است.

سفیر و سرپرست نمایندگی کشورمان در سازمان ملل همچنین از حمایت اخیر صندوق جمعیت ملل متحد در تهران از شورای ملی سالمندان و عملکرد آن در راستای توسعه و اجرای سیاستی ملی برای سالمندان ایرانی خبر داد.

وی اهمیت نقش ورزش در برنامه‌های توسعه کشور را یادآور شد و افزود: جمهوری اسلامی ایران معتقد است که ورزش می‌تواند در بالابردن سطح توانمندی افراد به ویژه افراد دارای معلولیت نقش عمده‌ای ایفا کند.

وی به موفقیت ورزشکاران ایرانی در مسابقات منطقه ای و جهانی و به ویژه در بخش معلولان اشاره کرد و گفت: برای مثال خانم زهرا نعمتی در سال ۲۰۱۲ میلادی نخستین بانوی ایرانی برنده مدال طلا در مسابقات پارالمپیک بود و به عنوان ورزشکار برتر پارالمپیک نیزمعرفی شد.

دهقانی تاکید کرد: این جایزه هر سال به افرادی اهداء می‌شود که دستاورد آن‌ها در عرصه ورزش، به تغییر و تحولات مثبت اجتماعی منجر شده است.

وی به حضور این بانوی ورزشکار ایرانی در کنفرانس حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و نیز نشست ارتقای توانبخشی این افراد در ژوئن سال جاری میلادی در مقر سازمان ملل اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران بسترهای مناسبی را برای ظهور توانمندی‌های بالقوه ورزشکاران خود فراهم کرده است.

وی افزود: موفقیت خانم نعمتی که از ضایعه نخاعی، خود را به مرحله دستیابی به مدال طلا رسانید، نمونه‌ای از این توانائی‌هاست که داستان زندگی او با نام «داستان موفقیت» معرفی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز