خبرگزاری کار ایران

دیدار سفیر پرتغال در تهران با رئیس مجلس شورای اسلامی

کد خبر : ۲۰۷۸۷۵

مجلس پرتغال درصدد است تا از طریق گروههای دوستی پارلمانی در روابط پارلمانی دو کشور تحرک بیشتری ایجاد نماید و در همین راستا دولت پرتغال قصد دارد هیاتی را در سطح وزرای اقتصادی خود به تهران بفرستد.

ماریو فرناندو داماش نونس سفیر پرتغال درتهران بعد از ظهر روز سه‌شنبه(۱/۷ / ۹۳) با آقای دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار وگفت وگو کرد.
لاریجانی درابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه تاریخی روابط ایران و پرتغال گفت: وجود روابط خوب ودوجانبه پشتوانه مناسبی برای پیشبرد روابط دو کشور در تمامی زمینه های مورد علاقه طرفین محسوب می شود.
وی در همین راستا افزود: مجلس شورای اسلامی از ارتقاء سطح روابط خود با مجلس پرتغال براساس حسن تفاهم و درک متقابل استقبال می کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه این دیدار ضمن اشاره به ظرفیتهای دو کشور درعرصه های مختلف برای توسعه روابط دو جانبه گفت: قابلیتهای فراوانی در زمینه های اقتصادی، تجاری، علمی و فنی در دو کشور وجوددارد که باید از این ظرفیتها به نفع دولت بهره گرفت.
لاریجانی دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تهدیدات تروریزم برای منطقه وجهان و ائتلاف های خود ساخته برای مقابله با آنها گفت: راه حل های نظامی صرف و بمباران برخی از مواضع تروریستها راه حل مبارزه با تروریزم نیست و ائتلاف برای مبارزه با داعش دستاویزی برای پیگیری اهداف آمریکا و آن دسته از هم پیمانان آن در منطقه است که خود درمقطعی با کمک های نظامی ومالی به رشدوبروز این پدیده نا مبارک کمک کرده اند.
ماریو فرناندو داماش نونس سفیر پرتغال در تهران نیز در این دیدار ضمن اشاره به علاقه مندی کشورش به گسترش روابط خود با جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به تحولات جامعه بین المللی و جامعه سیاسی ایران کشور پرتغال علاقمند به گسترش روابط خود در ابعاد مختلف با جمهوری اسلامی ایران است.
ماریو فرناندو داماش نونس همچنین گفت: مجلس پرتغال درصدد است تا از طریق گروههای دوستی پارلمانی در روابط پارلمانی دو کشور تحرک بیشتری ایجاد نماید و در همین راستا دولت پرتغال قصد دارد هیاتی را در سطح وزرای اقتصادی خود به تهران بفرستد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز