خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در دیدار با رابرت موگابه:

عملکرد نادرست آمریکا علت بوجود آمدن جریان‌های افراطی در خاورمیانه و آفریقا است

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۶۲۶

حسین وی سیاست‌ها و عملکرد نادرست آمریکا و برخی از کشورهای غربی را علت بوجود آمدن جریان‌های افراطی در خاورمیانه و آفریقا دانست و عزم راسخ جامعه جهانی و اقدام دست جمعی کشورهای جهان را برای رفع این معضل بزرگ خواستار شد.

رئیس جمهور زیمبابوه در دیدار با معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان در شهر حراره پایتخت این کشور با ابلاغ سلام‌های گرم خود به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری و ابراز خرسندی از انجام عمل جراحی موفقیت‌آمیز ایشان و نیز ابلاغ سلام و درودهای دوستانه خود به رئیس جمهوری کشورمان، بر وجود روابط دوستانه و صمیمی بین رهبران و مردم دو کشور تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، رابرت موگابه در این دیدار استحکام بیش از پیش روابط و همکاری‌های فیمابین در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی و صیانت از دستاوردهای دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

وی با تاکید بر حمایت زیمبابوه از حق جمهوری اسلامی ایران در فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز اعمال استانداردهای دوگانه در این زمینه را تقبیح نمود.

رئیس جمهور زیمبابوه با اشاره به تحولات جاری در عرصه بین‌المللی و دخالت‌های آمریکا در سایر کشورها از جمله لیبی، عراق، ضمن تحسین مردم و دولت ایران بخاطر مقاومت در برابر فشارهای ناشی از تحریم‌های ظالمانه افزود: جمهوری اسلامی ایران با ایفای نقش سازنده در منطقه و جهان ثابت کرده که یک کشور قابل اطمینان است.

موگابه تقویت همکاری، همبستگی و اتحاد بین کشورهای در حال توسعه را برای دستیابی به توسعه پایدار و ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌ها ضروری ارزیابی کرد.

وی همچنین خواستار حضور فعال‌تر فعالان تجاری و سرمایه‌گذاران ایرانی در عرصه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در زیمبابوه شد.

حسین امیرعبداللهیان نیز در این دیدار با تبریک ریاست زیمبابوه بر جامعه توسعه اقتصادی جنوب آفریقا(SADC) گفت: قاره آفریقا با نام مبارزین ضداستعمار و آپارتاید همچون نلسون ماندلا و رابرت موگابه شناخته می‌شود.

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه بر استمرار پیوندهای دوستانه و همکاری‌های سازنده بین دو کشور تاکید و ابراز امیدواری کرد که زیمبابوه بتواند در چارچوب منافع ملی و با تکیه بر توان و امکانات بومی خویش بر چالش‌های موجود فائق آمده و با طی کردن روند توسعه، به کشوری آباد و پیشرفته در منطقه جنوب آفریقا تبدیل شود.

وی سیاست‌ها و عملکرد نادرست آمریکا و برخی از کشورهای غربی را علت بوجود آمدن جریان‌های افراطی در خاورمیانه و آفریقا دانست و عزم راسخ جامعه جهانی و اقدام دست جمعی کشورهای جهان را برای رفع این معضل بزرگ خواستار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز