خبرگزاری کار ایران

ظریف در نشست خبری مشترک با وزیر امورخارجه بلژیک:

ایران به پیشرفت در روند مذاکرات هسته‌ای متعهد است

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۸۷۶

ما امروز گفت‌وگوهای خوبی با ایشان(کاترین اشتون) داشتیم. البته اشکالاتی در روند پیشرفت وجود دارد. رفتاری که برخی کشورها از جمله آمریکا با اعمال تحریم‌های تازه نشان داده‌اند، بی‌شک نشانه کمتر مثبتی برای پیشرفت بود. با این حال ما به پیشرفت پایبند هستیم.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به پیشرفت در روند مذاکرات هسته‌ای متعهد است.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف دوشنبه شب در نشست خبری مشترک با دیدیه ریندرز وزیر امورخارجه بلژیک گفت: همه کشورهای منطقه برای مقابله با گروهک تروریستی داعش می‌بایست همکاری کنند.

وی با اشاره به دیدارش با کاترین اشتون اظهار داشت: ما امروز گفت‌وگوهای خوبی با ایشان(کاترین اشتون) داشتیم. البته اشکالاتی در روند پیشرفت وجود دارد. رفتاری که برخی کشورها از جمله آمریکا با اعمال تحریم‌های تازه نشان داده‌اند، بی‌شک نشانه کمتر مثبتی برای پیشرفت بود. با این حال ما به پیشرفت پایبند هستیم.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: من پس از گفت‌وگوهایی که با خانم اشتون داشتم، کاملا خوشبین شده‌ام که ما می‌توانیم به واقع، این موضوع را «به موقع» حل کنیم.

ظریف با بیان اینکه رسیدن به توافق نیاز به عزم سیاسی نیاز دارد، یادآور شد: به آگاهی کامل از ضرورت رسیدگی(همه‌جانبه) به این موضوع‌ها، صرف نظر از نیازهای صرفِ داخلی، نیاز دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص گروه‌های تروریستی در عراق تاکید کرد: نیاز داریم همه کشورهای منطقه در کنار هم قرار گیرند تا ابهام‌ها در خصوص دستیابی به نتایج کوتاه‌مدت در قبال حضور تروریست‌ها(در عراق) و با نگاهی بلندمدت، با توجه به منافعشان در زمینه مقابله با این سازمان‌های تروریستی برطرف گردد. همچنین در تامین کمک برای سیاستمداران عراقی و تشکیلات سیاسی برای سرعت دادن به روند تشکیل دولتی فراگیر که نماینده همه مردم عراق باشد، به همکاری نیاز داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز