خبرگزاری کار ایران

امضای تفاهم­‌نامه همکاری میان سازمان انرژی اتمی ایران و انستیتو پاستور

کد خبر : ۱۹۸۶۶۲

در این تفاهم‌نامه که با هدف استفاده از تجارب سازمان انرژی اتمی ایران در زمینه سلامت به امضاء رسیده است، سانتریفیوژهای با قدرت زیر ۴۰۰۰۰ دور که در آینده به ۸۰۰۰۰ دور خواهد رسید، توسط بخش‌های علمی و پژوهشی سازمان انرژی اتمی ایران ساخته و تحویل انستیتو پاستور خواهد شد تا در تولید واکسن‌های دامی و انسانی مورد استفاده قرار گیرد.

تفاهم­‌نامه همکاری میان سازمان انرژی اتمی ایران و انستیتو پاستور ایران روز دوشنبه ۳ شهریورماه جاری و در دومین روز از هفته دولت به امضاء دکتر علی‌اکبر صالحی، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران و دکتر مصطفی قانعی، رییس انستیتو پاستور رسید.

به گزارش ایلنا، در این تفاهم‌نامه که با هدف استفاده از تجارب سازمان انرژی اتمی ایران در زمینه سلامت به امضاء رسیده است، سانتریفیوژهای با قدرت زیر ۴۰۰۰۰ دور که در آینده به ۸۰۰۰۰ دور خواهد رسید، توسط بخش‌های علمی و پژوهشی سازمان انرژی اتمی ایران ساخته و تحویل انستیتو پاستور خواهد شد تا در تولید واکسن‌های دامی و انسانی مورد استفاده قرار گیرد.

پیش‌تر در قالب تفاهم‌نامه مشترک سازمان انرژی اتمی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اولین سانتریفیوژ توبولار با قدرت ۱۸۰۰۰ دور در دقیقه برای انستیتو پاستور ساخته شد.

در همین زمینه بنا به اظهار رییس سازمان انرژی اتمی دو شرکت دانش بنیان در دست تاسیس است تا با حمایت دولت زمینه ورود بخش خصوصی به این حوزه فراهم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز