خبرگزاری کار ایران

ظریف در جمع خبرنگاران:

همچون گذشته از دولت جدید عراق حمایت می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۰۷۰

امیدوار هستیم که در طول چند هفته و چند روز گذشته کشورها و دولت‌هایی که تردید داشتند، نسبت به ماهیت گروه‌های تروریستی و افراطی تردیدهایشان کم‌کم برطرف شود. چراکه تروریسم خطری است که به شکل مشترک با تمام جهان در ارتباط است و ما فکر می‌کنیم قبل از همه مردم عراق این خطر را درک کرده‌اند

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: تا همان اندازه که از دولت قبلی حمایت کرده‌ایم از دولت جدید هم حمایت خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به عراق، محمد جواد ظریف در هتل الرشید در جمع خبرنگاران گفت: ما روابط عمیق و گسترده‌ای با دولت عراق داریم. برای ما حمایت از روند دموکراسی در عراق، تمامیت ارضی عراق، و وحدت ملی، هماهنگی و همکاری بین اقوام در عراق اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد.

وی با تاکید بر اینکه ما همواره حامی دولت قانونی عراق بوده‌ایم و تلاش‌مان را برای دولت قانونی عراق به کار برده‌ایم، گفت: تا همان اندازه که از دولت قبلی حمایت کرده‌ایم از دولت جدید هم حمایت خواهیم کرد.

وزیر امورخارجه کشورمان عوان کرد: سیاست جمهوری اسلامی مبنی بر این بوده و هست که از انتخاب مردم عراق حمایت کنیم. ما بسیار خوشحالیم که در عراق روند دموکراسی به نتیجه رسیده است و امروز در عراق رئیس جمهوری روی کار آمده که مورد توافق همه گروه‌هاست.

وی ادامه داد: علاوه بر این در عراق هم رئیس مجلسی داریم که چنین وضعی دارد و هم با هماهنگی و همکاری گروه‌های مختلف نخست وزیر مطمئنی داریم که او نیز چنین وضعیتی دارد.

ظریف با اشاره به اینکه ما از تلاش‌هایی که دولت عراق، نوری مالکی و وزرایشان برای برقراری صلح و مبارزه با تروریسم در ای کشور انجام دادند حمایت کرده و می‌کنیم، گفت: علاوه بر این از تلاش‌هایی که دولت جدید در این راستا نیز انجام خواهد داد، حمایت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: بسیار خوشحالیم که نخست وزیری در عراق است که مورد تایید همه گروه‌هاست و می‌تواند آینده بسیار خوبی را برای عراق شکل دهد.

وزیر امورخارجه کشورمان با بیان اینکه ما معتقدیم که مشکل تروریسم و افراطی‌گری مشکل منطقه‌ای و جهانی است، گفت: حل این مشکل قبل از هر چیز نیاز به هماهنگی کامل میان همه گروه‌ها در عراق دارد و نیاز است با این مساله به عنوان یک معضل در عراق و کل منطقه برخورد شود.

ظریف گفت: امیدوار هستیم که در طول چند هفته و چند روز گذشته کشورها و دولت‌هایی که تردید داشتند، نسبت به ماهیت گروه‌های تروریستی و افراطی تردیدهایشان کم‌کم برطرف شود. چراکه تروریسم خطری است که به شکل مشترک با تمام جهان در ارتباط است و ما فکر می‌کنیم قبل از همه مردم عراق این خطر را درک کرده‌اند و این موضوع را به عنوان یک دعوا میان قومیت‌ها و مذاهب نمی‌بینند بلکه به عنوان یک خطر برای همه مردم عراق از همه گروه‌ها مشاهده می‌کنند.

وی ادامه داد: بسیار جای خوشبختی دارد که با حضور مرجعیت عالی در صحنه، این حرکت خطرناک کنترل شده است. امیدواریم با هماهنگی همه اقوام و گروه‌های عراقی این خطر از بین برود و بار دیگر شاهد صلح و ثبات در عراق باشیم.

ظریف با تاکید بر اینکه ایران به شکل مناسب همواره در کنار مردم عراق بوده است، گفت: برای مقابله با تروریسم، مردم عراق خودشان توان مبارزه با تروریسم را دارند از اعتقاد کافی و حضور مراجع عالی‌قدر در صحنه برای مقابله با تروریسم و برای دفاع برخوردارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز