خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر خارجه اعلام کرد:

آمادگی ایران برای ارائه کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۲۴۹

ابعاد نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در قتل عام زنان و کودکان به قدری گسترده است که می‌توان آن را به عنوان یک فاجعه انسانی وحشتناک و مغایر با اصول و مبانی حقوق بشر قلمداد کرد. ممانعت از ورود کمک‌های انسانی، نبود امکان مداوای مجروحان، تخریب زیرساخت‌های خانه‌های فلسطینیان، بمباران بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی از جمله مصادیق جنایت جنگی علیه بشریت به شمار می‌رود.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به آمادگی ایران برای ارائه کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم غزه، گفت: ما نگرانی‌های جدی خود را درباره حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه در چارچوب سازمان ملل و سازمان‌های اسلامی اعلام کرده‌ایم.

به گزارش ایلنا، سیدعباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان در مراسم بزرگداشت روز جهانی انسان‌دوستی که صبح امروز در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه، برگزار شد، گفت: متأسفانه امسال روز جهانی انسان‌دوستی در شرایط بدی برگزار می‌شود که جامعه بین‌الملل با کشتار جمعی فزاینده مردم غیرنظامی از جمله کودکان، زنان و سالخوردگان مواجه است. ما به هر دلیل ممکن نسبت به این افراد مسئولیت مشترکی داریم و می‌بایستی نسبت به ادای آن بکوشیم. کشتار مردم بی‌دفاع، تخریب مدارس و منازل مسکونی حتی تعرض به تیم‌های انسان‌دوستانه همگی بخش تلخی از سیاست‌های مبتنی بر روش بربریت است که علیه غیرنظامیان بی‌گناه در غزه، عراق و سوریه و مناطق مختلف جهان اعمال می‌شود.

وی ادامه داد: روز جهانی انسان‌دوستی در واقع حرکتی برای ارج نهادن و تشویق روح انسان‌دوستی در سرتاسر جهان است و بزرگداشت این روز تلاشی است برای دستیابی به جهانی عاری از خشونت و اخلال‌گری که موضوع قطع‌نامه مصوب مجمع عمومی سازمان ملل به ابتکار رئیس جمهور کشورمان است.

وی با اشاره به رنج و کشتار مردم بی‌گناه و بی‌دفاع مردم ایران طی ۸ سال جنگ تحمیلی عراق علیه کشورمان، گفت: همه ما هنوز هم طعم تلخ تروریسم کور علیه غیرنظامیان بی‌گناه، دانشمندان و مسئولین کشورها را احساس می‌کنیم. به همین خاطر رنج خواهران و برادرانمان در غزه، عراق و سوریه کاملا قابل درک است. ما از جامعه جهانی می‌خواهیم که با هدف توقف کشتار جمعی در منطقه، ارائه امداد و کمک‌های انسان‌دوستانه به قربانیان به صورت قاطع و محکم نسبت به این نوع اقدامات واکنش نشان دهند. اقدامات وحشیانه و غیرانسانی صهیونیست‌ها، تروریست‌ها و جنایتکاران در منطقه ما نباید بدون مجازات باقی بماند.

عراقچی با اشاره به بحران غزه، اضافه کرد: ابعاد نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در قتل عام زنان و کودکان به قدری گسترده است که می‌توان آن را به عنوان یک فاجعه انسانی وحشتناک و مغایر با اصول و مبانی حقوق بشر قلمداد کرد. ممانعت از ورود کمک‌های انسانی، نبود امکان مداوای مجروحان، تخریب زیرساخت‌های خانه‌های فلسطینیان، بمباران بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی از جمله مصادیق جنایت جنگی علیه بشریت به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: حداقل کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم این است که به عنوان جامعه بین‌المللی و به صورت جمعی کشتار مردم غزه را محکوم کنیم. باید از همه نهادهای مسئول بین‌المللی درخواست شود که طی اقدامات موثر و سریع با فشار بر رژیم صهیونیستی قطع حملات و آدم‌کشی را به طور جدی پیگیری کرده و زمینه مناسب کمک‌رسانی موثر به مردم آسیب دیده غزه را فراهم کنند.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن اعلام آمادگی برای ارسال کمک های انسان‌دوستانه به مردم غزه از جمله مجروحان فلسطینی در بیمارستان‌های ایران و اعزام پزشک و تجهیزات پزشکی برای مردم غزه تلاش‌ها و رایزنی‌های خود را در سطوح دوجانبه و چندجانبه در حمایت از آرمان فلسطینیان در غزه به کار گرفته است و نگرانی جدی خود را در چارچوب سازمان ملل و نیز سازمان‌های اسلامی ابراز کرده‌ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز