خبرگزاری کار ایران

ظریف در نشست جمع‌بندی سمینار سالانه سفیران ایران:

دستگاه دیپلماسی در جهت گشایش فضای تعامل با جهان گام برمی‌دارد

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۳۱۴

دستگاه دیپلماسی در کنار دیگر دستگاه‌های کشور در عرصه‌های مختلف به خصوص در عرصه اقتصاد مقاومتی هماهنگ و هم‌سو با دولت حرکت و در جهت گشایش بیش از پیش فضای تعامل سازنده با جهان برای تحقق منافع ملی کشور گام برمی‌دارد.

در ادامه برنامه‌های نخستین سمینار سالانه سفیران و رییسان نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در دولت تدبیر و امید، جلسه جمع‌بندی نشست‌های تخصصی کارشناسی و منطقه‌یی در حوزه‌های مختلف با حضور دکتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه و معاونان و مدیران ارشد این وزارت‌خانه صبح دوشنبه در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار شد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف در ابتدای این جلسه از حضور و حمایت‌های دلگرم کننده دکتر روحانی، رییس‌جمهور و بیانات راهگشای ایشان در این سمینار در خصوص حرکت رو به جلو دستگاه دیپلماسی تقدیر و قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه پشتوانه مردمی و رهنمودها و حمایت‌های مقام معظم رهبری را مهم‌ترین پشتوانه کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی در دستگاه دیپلماسی در مسیر تلاش برای تحقق اهداف و آرمان‌های کشور و مردم دانست و افزود: سربازان ایران اسلامی در سنگر دیپلماتیک عزم خود را برای تداوم این حرکت در مسیر دشوار و پیچیده و در عین حال با افقی روشن و امیدوار کننده در مسیر توسعه همه جانبه کشور جزم کرده‌اند.

او با اشاره به وجود چالش‌ها و در عین حال فرصت‌های پیش روی کشور در عرصه منطقه‌یی و بین‌المللی خاطرنشان کرد: دستگاه دیپلماسی در کنار دیگر دستگاه‌های کشور در عرصه‌های مختلف به خصوص در عرصه اقتصاد مقاومتی هماهنگ و هم‌سو با دولت حرکت و در جهت گشایش بیش از پیش فضای تعامل سازنده با جهان برای تحقق منافع ملی کشور گام برمی‌دارد.

در این جلسه معاونان حوزه‌های مختلف منطقه‌یی وزارت خارجه در حوزه‌های عربی و آفریقا، اروپا و آمریکا و آسیا و اقیانوسیه و هم‌چنین معاون حقوقی و بین‌المللی جمع‌بندی دو روز نشست حوزه‌های منطقه‌یی و موضوعی با حضور رییسان نمایندگی‌ها و مدیران وزارت امور خارجه درباره تحولات داخلی، منطقه‌یی، دوجانبه، حقوقی و بین‌المللی به‌ویژه در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران را در نشست ارائه کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز