خبرگزاری کار ایران

جزئیات بیانیه ظریف و اشتون:

تداوم تعهدات کنونی طرفین تا ۲۴ نوامبر / از سرگیری مذاکرات ایران و۱ + ۵ در اولین فرصت

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۵۰۰

ایران و ۳ + ۳ مجددا تاکید می کنند که اجرای تمامی تعهداتشان در برنامه اقدام مشترک را به صورت موثر و به موقع ادامه خواهندداد. ما با عزم راسخ برای رسیدن به توافق پیرامون یک برنامه جامع مشترک در اولین فرصت ممکن جلسات خود را در اشکال مختلف طی هفته های آینده برگزار خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه کشورمام تصریح کرد: ما به همراه وزیران خارجه ۳ + ۳ تصمیم گرفته ایم که اجرای اقدامات برنامه اقدام مشترک را تا ۲۴ نوامبر ۲۰۱۴ که مطابق با زمان بندی پیش بینی شده در برنامه مشترک اقدام است ادامه دهیم.

به گزارش ایلنا، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ظریف در پایان مذاکرات ۱۷ روزه هسته ای در وین در نشست خبری مشترک با کاترین اشتون در تشریح بیانیه مشترک خود و اشتون گفت: ما به همراه مدیران سیاسی کشورهای ٣ + ٣ به صورت فشرده برای رسیدن به یک برنامه جامع اقدام مشترک با استفاده از شتاب سیاسی حاصل از تصویب و اجرای روان برنامه اقدام مشترک ٢۴ نوامبر ٢٠١٣ توسط طرفین تلاش کردیم.

وی ادامه داد: ما از دولت اتریش و از سازمان ملل متحد برای حمایت فوق العاده شان در میزبانی این مذاکرات در وین سپاسگزاریم.

وزیر خارجه در قرائت بیانیه مشترک افزود: ما جلسات مختلفی در اشکال ختلف و در فضای سازنده برگزار کرده ایم تا به یک راه حل جامع دراز مدت مورد توافق مشترک که تضمین نماید برنامه هسته ای ایران همواره صلح آمیز خواهد بود دست یابیم.

وی ادامه بیانیه را بدین شرح قرائت کرد: در چند هفته گذشته ما تلاش های خود را به صورت فزاینده تشدید کردیم از جمله از طریق حضور فعال وزیران و معاونان وزیران امور خارجه ۳ + ۳ که روز ۱۳ ژوییه ۲۰۱۴ به وین آمدند تا از نزدیک با میزان پیشرفت مذاکرات آشنا شوند. گرچه ما پیشرفت های ملموسی در برخی موضوعات داشته ایم و مشترکا برای تدیون یک متن برنامه جامع اقدام مشترک کار کرده ایم، لکن هنوز فاصله قابل توجهی پیرامون برخی موضوعات اساسی باقی مانده است که نیاز به زمان و تلاش بیشتری دارد.

بیانیه اشتون و ظریف می افزاید: از این رو ما به همراه وزیران خارجه ۳ + ۳ تصمیم گرفته ایم که اجرای اقدامات برنامه اقدام مشترک را تا ۲۴ نوامبر ۲۰۱۴ که مطابق با زمان بندی پیش بینی شده در برنامه مشترک اقدام است ادامه دهیم. ایران و ۳ + ۳ مجددا تاکید می کنند که اجرای تمامی تعهداتشان در برنامه اقدام مشترک را به صورت موثر و به موقع ادامه خواهندداد. ما با عزم راسخ برای رسیدن به توافق پیرامون یک برنامه جامع مشترک در اولین فرصت ممکن جلسات خود را در اشکال مختلف طی هفته های آینده برگزار خواهیم کرد.

کاترین اشتون نیز در این کنفرانس این بیانیه را به زبان انگلیسی قرائت کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز