خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در پاریس:

اولین کنفرانس بین‌المللی مبارزه با افراطی‌گری در تهران برگزار می‌شود

کد خبر : ۱۸۷۱۹۲

گروه‌های تروریستی و تکفیری، با ارائه چهره‌ای خشن از اسلام، ضمن ضربه زدن به اسلام، موجب ایجاد تفرقه در جهان اسلام می‌شوند و تنها دشمنان اسلام از این وضعیت سوء استفاده می‌کنند.

سفارت ایران در پاریس به منظور تشریح تحولات منطقه خاورمیانه از جمله جنایات اخیر در نوار غزه نشست مطبوعاتی با حضوری تعدادی از خبرنگاران برگزار کرد.

به گزارش ایلنا، در این نشست، علی آهنی، سفیر کشورمان در پاریس با اشاره به افزایش روند افراط‌گری و اقدامات تروریستی در منطقه خاورمیانه، به موضوع تصویب طرح رییس‌جمهور روحانی در مبارزه با خشونت و افراطی‌گری در قطعنامه‌ای در نشست مجمع عمومی سال گذشته سازمان ملل، گفت: در راستای اجرای این قطعنامه، در آذرماه سال جاری اولین کنفرانس بین‌المللی مبارزه با خشونت و افراطی‌گری در تهران برگزار خواهد شد.

وی افزود: گروه‌های تروریستی و تکفیری، با ارائه چهره‌ای خشن از اسلام، ضمن ضربه زدن به اسلام، موجب ایجاد تفرقه در جهان اسلام می‌شوند و تنها دشمنان اسلام از این وضعیت سوء استفاده می‌کنند.

سفیر ایران در پاریس با تاکید بر واکنش فراگیر مردم کشورهای مختلف، به بمباران‌ها و جنایات اخیر در نوار غزه گفت: رژیم صهیونیستی به دنبال سوء استفاده از وضعیت موجود در منطقه است که این امر هوشیاری مضاعف مسلمانان را می‌طلبد.

او هم‌چنین به اقدامات غیرانسانی و جنایات داعش در عراق و سوریه اشاره کرد و تاکید کرد: دشمنان اسلام با حمایت از تروریسم و افراط‌گری به دنبال آن هستند که وانمود کنند ظهور داعش در منطقه، حکایت از وجود اختلاف و درگیری بین شیعه و سنی دارد در حالی که واقعیت چنین نیست و محکومیت اقدامات داعش که در فهرست گروه‌های تروریستی سازمان ملل متحد نیز قرار دارد، از سوی بسیاری از علمای اهل سنت حاکی از آن است که توطئه جدید آنان با شکست مواجه خواهد شد.

آهنی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره روند مذاکرات هسته‌ای و این که تاکید ایران بر داشتن ۱۹۰ هزار سانتریفیوژ یکی از عوامل پیشرفت نکردن در مذاکرات هسته‌ای است اظهارکرد: نکته مهم در این رابطه ظرفیت غنی‌سازی مورد نیاز ایران برای تامین نیازهای آتی کشور است که معادل ۱۹۰ هزار سو اعلام شده که این امر به معنای داشتن ۱۹۰ هزار سانتریفیوژ نیست و در صورتی که بتواند از سانتریفیوژهای نسل جدید استفاده کند تعداد سانتریفیوژهای مورد نیاز بسیار کم‌تر از این رقم خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز